2022-05-27, 00:26
Medlem
Det här lär knappast bli av innan valet. Isf har vi en legitim valfråga. S kommer bli rostade från alla håll.
Citera
2022-05-27, 06:07
Medlem
Det lättaste och minst smärtsamma är väl att lämna ut några av de värsta terroristerna som turkiet vill ha ut. Vi kan inte riskera hel landet pg dessa personer. Är en av dem kakabevah eller vad hon heter, so be it. Lämna ut henne.
Citera
2022-05-27, 07:33
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Troligt. Men du behöver bara åka hem till Turkiet och ta ditt straff så att Sverige får gå med i Nato.
Jag ska inte åka nånstans för Turkiet är inte mitt hem för jag är inte turk. Du däremot kan åka hem.
Citera
2022-05-27, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag ska inte åka nånstans för Turkiet är inte mitt hem för jag är inte turk. Du däremot kan åka hem.

Sverige vill ju lagföra svenskar som åker till bordeller utomlands. Varför ska då inte Turkiet få lagföra svenskar som förolämpar Den Store Ledaren i Sverige?

Är det bara Sverige som får försöka exportera sin bisarra syn på moral och etik?
Citera
2022-05-27, 08:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Sverige vill ju lagföra svenskar som åker till bordeller utomlands. Varför ska då inte Turkiet få lagföra svenskar som förolämpar Den Store Ledaren i Sverige?

Är det bara Sverige som får försöka exportera sin bisarra syn på moral och etik?
Jag tror brottet måste vara brottsligt i båda länderna för att det ska få lagföras i svensk domstol.
Hursomhelst tänker jag fortsätta förolämpa Erdogan. Erdogan är en pedofildyrkare!
Citera
2022-05-27, 08:14
Medlem
Citat:
Jag tror brottet måste vara brottsligt i båda länderna för att det ska få lagföras i svensk domstol.
Hursomhelst tänker jag fortsätta förolämpa Erdogan. Erdogan är en pedofildyrkare!

Nej, i fallet sexköp har man gjort undantag för detta. Svenskar skall straffas även om bordeller är lagliga i landet de besöker.
Citera
2022-05-27, 08:18
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nej, i fallet sexköp har man gjort undantag för detta. Svenskar skall straffas även om bordeller är lagliga i landet de besöker.
Jag är inte turk, varför ska turkisk lag gälla mig?
Ska turkisk lag gälla i hela världen?
Hur långt fängelsestraff är lämpligt för att förolämpa sultan Recep Tayyip Erdogan?
Erdogan är en horunge!
Citera
2022-05-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det lättaste och minst smärtsamma är väl att lämna ut några av de värsta terroristerna som turkiet vill ha ut. Vi kan inte riskera hel landet pg dessa personer. Är en av dem kakabevah eller vad hon heter, so be it. Lämna ut henne.

Det lättaste och minst smärtsamma vore väl att sluta finansiera politiska partier i andra länder generellt. Förstår inte varför svenska skattepengar skall göda konflikter i andra delar av världen? Varför skall vi ge så mycket bistånd? För den delen varför skall vi ha så mycket större diplomatkår än andra jämförbara länder?

Att utvisa svenska medborgare vore ett betydligt större steg. Rör det sig inte om medborgare och Turkiet dessutom kan lägga fram rimliga bevis så är det bara att utvisa.
Citera
2022-05-27, 08:19
Medlem
Citat:
Jag är inte turk, varför ska turkisk lag gälla mig?
Ska turkisk lag gälla i hela världen?
Hur långt fängelsestraff är lämpligt för att förolämpa sultan Recep Tayyip Erdogan?
Erdogan är en horunge!

Vad har det med saken att göra?

Det enda jag pekade på var att du har fel om sexköpen. Sverige kräver inte dubbelstaffbarhet.
Citera
2022-05-27, 09:22
Bannlyst
Citat:

Vi får se när Säpo kommer och knackar på dörren och du får följa med dem. Om du är en av misstänkta det vill säga.

Återigen, Sverige kan inte både behålla kakan och äta kakan.

Om Sverige vill gå med i Nato måste Sverige till eftergifter på krav att skicka hem de turkiska terrorister som befinner sig i Sverige.

Magdalena Andersson kan få en försäkran från Turkiet att det inte blir något dödsstraff, som Israel och USA fick när de hjälpte Turkiet att fånga stor fångsten, terrorledaren Abdullah Özalan.
Citera
2022-05-27, 09:41
Medlem
Hur ska det kurdvänliga S m.fl. slingra sig ur det här? Fast jag tror inte de in kvoterade kurderna i partierna och i förekommande fall politiska församlingar kommer att lämna i protest, de har en god försörjning i detta. De kommer att gnälla en del men lagom för att kunna vara kvar.

Det ser ut som om turken kommer att stå på sig i denna fråga och inte acceptera några större eftergifter från sin position. Så de svenska ”super” förhandlarna lär få kröka rygg om de ska ha in Sverige i Nato, som de nu lovat folket.
Nato-vänlig media, typ hela MSM, kommer förstås att hjälpa till att spela ner rygg-krökandet. Att inte komma med i Nato är en betydligt större politisk prestigeförlust. De gav sken av att Sverige skulle glida in på en räkmacka under allmänt jubel från Natomedlemmarna.
Citera
2022-05-27, 09:56
Bannlyst
S FÖRDJUPAR SAMARBETE MED SJÄLVSTYRE

Socialdemokraterna avser att fördjupa sitt samarbete med PYD. Amineh Kakabaveh kommer att delta i den grupp med socialdemokraterna som kommer att arbeta med detta.

Vi för detta för att vi stödjer självstyret i nordöstra Syriens arbete för demokrati och respekt för mänskliga rättigheter. Självstyret i Rojava är viktigt i Mellanöstern, och vi vill fortsätta att stödja dem.

Återuppbyggnaden efter kriget är angelägen och Sverige ska stödja detta. Det politiska partiet PYG har en bärande roll i Självstyret och utgör en legitim samtalspartner.

YPG/YPJ har tagit, och tar, ett stort ansvar för att förvara Daesh-terroristerna. De som har slagits på Daesh sida måste ställas inför rätta. Vi ska fortsatt driva på att de som begått terrorhandlingar, brott mot mänskligheten ska ställa inför rätta.

I krigets spår har många människor flytt från terror och förtryck. Rättssäkerheten för dessa människor måste garanteras.
Att frihetskämpar som slagits eller sympatiserar med YPG/YPJ eller PYD klassas av vissa statsaktörer som terrorister är oacceptabelt.

Vi noterar också hur vårt systerparti HDP i Turkiet fortsätter att kämpa med demokratiska medel och stöder dem i deras kamp för kurdernas rättigheter, och vi kräver att partiledaren S Demirtash friges.

2021-11-24

Tobias Baudin

Partisekreterare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in