2022-05-27, 01:26
Medlem
Valvantos avatar
Är så fruktansvärt knäckt. Hade sett fram emot att få fira med mina bröder och systrar på Söder natten lång. Tråkigt med straffavgörande, blir alltid minst en syndabock.

Väldigt svårt att fokusera på Värnamo borta på söndag just nu, hoppas spelarna har revanschlust och går in i uppehållet som serieledare åtminstone. Det enda positiva är att vi kan fokusera på ligan 100% nu.

Bajen forever.
Citera
2022-05-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Nej det är inte konstigt att Bajen bara vunnit ett Guld, pluss en Cupseger på 125 år.
Det konstiga är att det har lyckats vinna någonting på sina 125 år av loosermentalitet.
Varför snacka så mycket skit?

Du vet att detta beror på att man tidigare har haft sämst ekonomi av alla tre stockholmsklubbar och i samband med arenabytet nu tvärtom har högst publiksnitt och en av de ekonomiska förutsättningarna i landet istället. Finns ingen anledning att jämföra Bajen före och efter Tele2 Arena.
Senast redigerad av JeppeNil 2022-05-27 kl. 02:13.
Citera
2022-05-27, 10:39
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Finns varken fakta eller statistik på vem eller vilka som har mest hybris, bara ett korkat påstående från din sida.

Haha grabben svårt att föra statistik på hybris. Men det är bara fakta att när brajen spelar några bra matcher i allsvenskan så är de kungarna av världen.
Citera
2022-05-27, 11:27
Medlem
Jag tänkte på domarens kommentar efter matchen igår. I situationen när Paulsen blir nerdragen så hävdar han att spelet inte är igång. Med den logiken borde alltså försvarande lag i samma ögonblick hörnläggaren påbörjat sin ansats brotta ner alla motståndare och rensa undan bollen, utan åtgärd? Ingen bitterhet från min sida. Utan blev bara lite förvånad då jag aldrig hört om denna regeln.
Citera
2022-05-27, 11:29
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Jag tänkte på domarens kommentar efter matchen igår. I situationen när Paulsen blir nerdragen så hävdar han att spelet inte är igång. Med den logiken borde alltså försvarande lag i samma ögonblick hörnläggaren påbörjat sin ansats brotta ner alla motståndare och rensa undan bollen, utan åtgärd? Ingen bitterhet från min sida. Utan blev bara lite förvånad då jag aldrig hört om denna regeln.

Eller bara lägga en stenhård stämpling på någons hälsena
Citera
2022-05-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux

Det låter väl rätt logiskt egentligen att man inte kan blåsa för något om spelet inte är igång... med det sagt, man kan fortfarande få kort när spelet inte är igång, det har man ju sett 1000 gånger.
Citera
2022-05-27, 11:48
Medlem
Keldons avatar
Starkt av mff att vinna sitt första sm-guld på 33 år!

https://i.postimg.cc/G2j8MP3h/Screenshot-20220527-114353.jpg
Citera
2022-05-27, 11:50
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Starkt av mff att vinna sitt första sm-guld på 33 år!

https://i.postimg.cc/G2j8MP3h/Screenshot-20220527-114353.jpg
Vågat att ha Martin Olsson som festfixare.
Citera
2022-05-27, 12:21
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Vågat att ha Martin Olsson som festfixare.

Han är ju betydligt bättre på fest än på fotboll iofs. Känns som ett klockrent val.
Citera
2022-05-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det låter väl rätt logiskt egentligen att man inte kan blåsa för något om spelet inte är igång... med det sagt, man kan fortfarande få kort när spelet inte är igång, det har man ju sett 1000 gånger.

Även om bollen inte är ivägsparkad av hörnläggaren var det min övertygelse att förseelser i straffområdet kan beivras med endera frispark till försvarare eller straff till anfallande lag. Ibland kan man se domaren gå in och bryta upp "brottningsmatcher" utan någon åtgärd. Men det sker utan undantag när hörnläggaren inte påbörjat ansats. Är bollen ivägsparkad döms 99 gånger av 100 frispark till försvarande lag.

Jag ska inte ludda in mig alltför mycket. Men helt ärligt blev det en ögonöppnare för mig och det öppnar ju faktiskt upp för en ny typ av försvarsspel.
Citera
2022-05-27, 12:43
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Haha grabben svårt att föra statistik på hybris. Men det är bara fakta att när brajen spelar några bra matcher i allsvenskan så är de kungarna av världen.

Grattis Einstein.
Imponerande skygglappsfakta, det kommer bli svårt att se en helhet när dessa är på.
Citera
2022-05-27, 12:48
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Grattis Einstein.
Imponerande skygglappsfakta, det kommer bli svårt att se en helhet när dessa är på.

Du vet inte vad du pratar om. Stackars turistbrajen tufft att ni inte vann titeln som bara ni bryr er om igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in