2022-05-26, 22:44
Medlem
Godkväll alla!!

Sommaren närmar sig och bolaget är för jävla dyrt. Med detta sagt så är jag tillsammans med några polare sugna på att åka över till Danmark för att köpa sprit. Vår plan är att åka från Helsingborg till Helsingör med färjan. Men i och med att ingen av oss är över 20 så är vi intresserade av att veta vad som händer om man torskar av tullen. Vi alla är över 18 så vi kan köpa vad som helst i Danmark när det kommer alkohol. Men vad händer om tullen stoppar oss och hittar alkoholen??

* Blir vi misstänkta för brott?? Eller beslagtar dem de bara??

Tack för era svar!
Citera
2022-05-26, 22:56
Avstängd
XX-Ambars avatar
Ni säger att det är till för att fira midsommar och att några släktingar och vänner fyller år, om tullen skulle stoppa er och fråga vad allt ska gå till.
Citera
2022-05-27, 00:24
Medlem
https://www.tullverket.se/privat/paresan/handlaiettannatland/handlaalkoholpadinresa.4.7df61c5915510cfe9e71072d. html

Du lär inte få behålla alkoholen om de gör en kontroll. Sen vad påföljden blir lämnar jag osagt.
Men så länge du köpt spriten lagligt bör du inte blir misstänkt för brott. Kanske isåfall någon lag som går under olovlig import eller vad de nu kallar det.
Citera
2022-05-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerAlkoholist-0
Godkväll alla!!

Sommaren närmar sig och bolaget är för jävla dyrt. Med detta sagt så är jag tillsammans med några polare sugna på att åka över till Danmark för att köpa sprit. Vår plan är att åka från Helsingborg till Helsingör med färjan. Men i och med att ingen av oss är över 20 så är vi intresserade av att veta vad som händer om man torskar av tullen. Vi alla är över 18 så vi kan köpa vad som helst i Danmark när det kommer alkohol. Men vad händer om tullen stoppar oss och hittar alkoholen??

Tack för era svar!

Eftersom ni är under 20 så blir det beslag på allt. Något straff blir det inte.
Citera
2022-05-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Ni säger att det är till för att fira midsommar och att några släktingar och vänner fyller år, om tullen skulle stoppa er och fråga vad allt ska gå till.

De är under 20år så spelar ingen som helst roll vad de skall ha det till.
Citera
2022-05-27, 00:43
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Godkväll alla!!

Tack för era svar!

Här finns det information:
https://www.tullverket.se/privat/paresan/handlaiettannatland/handlaalkoholpadinresa.4.7df61c5915510cfe9e71072d. html

Vad jag fattade så var det mängden alkohol som avgjorde om det var ett brott eller inte.

Vad jag kunde läsa mig till så beslagtar de alkoholen, för även om du får handla den i Danmark när du är 18 år så måste du vara 20 år för att ta in alkohol till Sverige.
Citera
2022-05-27, 12:43
Medlem
Tack för alla svar! Så länge man inte blir mistänkt för brott o skit så kan de ju ändå vara värt o testa! Har ändå rest mycket med familjen till Helsingör o känns som de är sällan dem kollar igenom folk... Dock en o annan narkotika hund man sätt men men...
Citera
2022-05-27, 15:19
Medlem
Citat:
Tack för alla svar! Så länge man inte blir mistänkt för brott o skit så kan de ju ändå vara värt o testa! Har ändå rest mycket med familjen till Helsingör o känns som de är sällan dem kollar igenom folk... Dock en o annan narkotika hund man sätt men men...

Är ni flera så är det ju bara att skicka den första med fäejan och så får den rapportera hur det går. Är filtrer bemamnat så får resten vänta ett tag innan ni skuckar nästa osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in