Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Vet inte vem du pratar med. Jag är som sagt pro-Euroasia. Jag tror inte det finns några "vinnare" här. Och jag vill helst att kriget avslutas. Nu!
Jo, det är egentligen bara någon enstaka diktator som tycker något annat än att ryssland ska avlsuta kriget och dra sig ur hela ukraina (ink krim och donbass naturligtvis)
resten är 100åriga dementa gubbar och rysstroll.
Citat:
Att slå ut ukrainas elitförband i Mariupol var en enorm strategisk seger som säkert sände chockvågor genom den ukrainska armén och liknande förband. Det gjorde ryssarna i numerärt underläge.
Det har du nog fantiserat ihop helt fritt, inte ens rysslands försvarminster överdiriver siffronra i mariopoul till mer än 8000 försvare totalt.
Citat:
Ibland får man faktiskt lyssna på ryssarna och ta dem på orden. Det är fortfarande en Special Military Operation. Skulle man haft för avsikt att göra det du säger snabbt. D.v.s. invadera och neutralisera hela Ukraina skulle man ha behövt betydligt större styrkor. Man brukar räkna på ett styrkeförhållande 3:1.
så 30miljoner+ soldater enligt de resonemanget (och ytterligare 1,5miljon per år)
utifrån ukrainska mobiliseringsifrror (ca 10m kan kallas in) och antalet som fyller 18år 2022 (ca 500`000)
jag tror dina fantasier har bra mycket mindre med den objektiva verkligheten att göra än min sons, (han är 5år....)
Citat:
Under de första 48 timmarna slog ryssarna ut i stort sett alla sambandscentraler och luftförsvar. Du ska nog se att de kommer att nå fram till sin uppsatta mål med tiden.
hahahah... sluta nu, men visst en militärstrategiskt relvant mål är att slå ut militär/civil ledningsförmåga och ta luftherravälde, dessa 2 mål har inte uppnåts, vilket i sig är helt bissart....
Citat:
För min del hoppas jag dock på ett gudomligt ingripande som får Kiev till förhandlingsbordet så att detta meningslösa krig ska avslutas.
kiev och hela världen (nåja utom nordkorea, zimbave och assad typ) står redo vid förhandligsbordet. vilkoren är redan definerade, upp till ryssland att möta dem friviligt, eller av nöd.