2022-05-27, 09:45
Medlem
Domen på brodern

https://anonfiles.com/bd0er9k2ye/Upp...2019-11-22_pdf

Fup

https://anonfiles.com/P7Wcrak7yf/Upp..._Aktbil_14_pdf

.
Senast redigerad av .kungen77 2022-05-27 kl. 10:28.
Citera
2022-05-27, 09:48
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så jävla hemskt, är i chock tillstånd, vem fan knivmördar ett barn dessutom, kan inte ta in det.
Anna var en så himla fin själ desstuom, en väldigt speciell person.
Vi umgicks en del för många år sedan, känner dock inte brodern och har ingen aning om vad fan som har hänt.
Så enormt jävla tragiskt, kan inte ens tänka mig in i Maxs situation nu.
Fruktansvärt.

Jag emot dödstraff utom i såna här fall. Ger man sig på barn då har man ingen rätt att leva.
Citera
2022-05-27, 09:48
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Folk var väl mest inlåsta innan det fanns medicinering och inga andra alternativ fanns.

Jag tycker dock att alternativet för svårt sjuka patienter som inte sköter sin medicinering ska vara tvångsinlåsning.
För folk som inte tar sina mediciner är det som tiden innan mediciner fanns.
Citera
2022-05-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Så det var ett svenskt hedersmord helt enkelt?

Låter väl till 100% som ett psykfall. Hur ofta dödas kvinnor och barn i hedersmord samtidigt? Och så små barn dessutom.

Du försöker antagligen trolla folk eller köra den vidriga retoriken med "sE sVäNsKaR bÄgÅr åXå hEdErSmOrD!".
Citera
2022-05-27, 09:54
Medlem
exe.es avatar
AW har ju kommenterat på GM:s senaste IG inlägg.. Samt en annan kvinna vid namn I*ger W*llsten. Kan det vara deras mamma?

*=N, A.

https://www.instagram.com/p/CZCBBGTo...d=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-05-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exe.e
AW har ju kommenterat på GM:s senaste IG inlägg.. Samt en annan kvinna vid namn I*ger W*llsten. Kan det vara deras mamma?

*=N, A.

https://www.instagram.com/p/CZCBBGTo...d=YmMyMTA2M2Y=

Men ja, läs tråden gott folk. Ing*r är mamma och Ow* är pappa till Ann* och M*gnus.
Citera
2022-05-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maude
Han ska alltså vara dömd tidigare för att ha attackerat en barndomsvän? Och försökt ha ihjäl sin far?

Helt fruktansvärt. Lider med alla inblandade. Det måste vara ett helvete att leva nära denna sjukdom.
Jag har haft en släkting som först när hen var i pensionsålder fick ett särskilt boende och godman /förvaltare.
Innan dess var det förlorade jobb, vräkningar efter vräkningar och konstant brist på pengar till mat eftersom alla pengar gick åt till att köpa annat alla gånger han slutade medicinera .
Varken vård eller socialen kunde hjälpa till att ordna så att hyran betalades direkt från sjukersättningen

Nu var inte min släkting våldsam mot andra men blev ändå hämtad gång på gång av polis för störande av ordning
Citera
2022-05-27, 10:01
Medlem
Brodern - vilken skithög - ha ha påstår att han är farsa till kvinnans barn (fast han nog aldrig ens fått doppa i hennes gryta).

Kan inte hantera pengar - skuldsanering - hotar sina föräldar* - hotar o utövar våld mot polsier - ja han är fullständigt sinnesrubbad eftersom han inte fattat att han skulle ha tagit livit av sig redan tidigt.

*fattar inte att föräldrarna låter honom bo hemma efter detta - han är ju dessutom farlig
Citera
2022-05-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så, lite får man offra för att dessa individer ska få ”human” vård mao.
Sedan kan man väl ifrågasätta hur humant det var att släppa ut alla dårar och låta dem klara sig själva.
Det menar jag inte självklart ska vi ha psykiatrisk vård men inte som det var förr. Många av patienterna förväntades att klara sig själva efter 20 år på mentalsjukhus. Avvecklingen gick för fort det fanns inte någon plan för dessa stackars människor men politikerna ville spara pengar. När denna reform sjösattes hade vi borgelig regering och borgeligt styre i Stockholm. Vi som jobbade på sjukhuset var förfärade över vad som gjordes vi visste att det skulle gå fanders.
Citera
2022-05-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Brodern - vilken skithög - ha ha påstår att han är farsa till kvinnans barn (fast han nog aldrig ens fått doppa i hennes gryta).

Kan inte hantera pengar - skuldsanering - hotar sina föräldar* - hotar o utövar våld mot polsier - ja han är fullständigt sinnesrubbad eftersom han inte fattat att han skulle ha tagit livit av sig redan tidigt.

*fattar inte att föräldrarna låter honom bo hemma efter detta - han är ju dessutom farlig

Vänta nu.
Vilket barn påstår han vara far till ??
Vad jag kan se så bor han själv.
Citera
2022-05-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Vänta nu.
Vilket barn påstår han vara far till ??
Vad jag kan se så bor han själv.

Den kvinna o familj han trackade i domen - läs domen som var länkad - det var inte bara föräldrarna
o sen våldet mot poliserna - det var även ett fall i Knivsta
Citera
2022-05-27, 10:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Han är diagnostiserad med paranoid schizofreni. Har du dåliga gener och knarkar kan knarket utlösa sjukdomen.

Och har du paranoid schizofreni kan en gråsparv utlösa sjukdomen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in