Citat:
Ursprungligen postat av
doggydee
Han blev sjuk av vaccinet, ja.
Jag lägger mig inte i debatten om vaccinets biverkningar eller liknande, men ur rent upplysningssyfte kan jag nämna att det snurrat en debatt om Eric Clapton ganska länge här i UK pga av hans påstådda vaccinskador.
Eric Clapton lider av något som kallas "peripheral neuropathy" som orsakar svaghet, domningar och smärtor, oftast i händer och fötter. Det orsakar också andra problem som matsmältning, urinering och cirkulation (ofta i händer och fötter). Fenomenet är ofta resultatet av alkoholkonsumtion och/eller medicin- och narkotikabruk. Det kan också vara ett resultat av diabetes, autimmuna sjukdomar etc., men i Eric Claptons fall känns kopplingen till alkoholmissbruk ganska nära eftersom han själv beskrivit att hans alkoholism var nära att kosta honom livet.
Det är just Eric Claptons uppgifter om att vaccinet skall ha orsakat att hans "händer och fötter var frusna, domnade eller att det hettade" i dem som fått folk att höja på ögonbrynen, detta då de symptom han beskriver är exakt de symptom som orsakas av den peripheral neuropathy som han lider av.
Citat:
Needless to say the reactions were disastrous, my hands and feet were either frozen, numb or burning, and pretty much useless for two weeks, I feared I would never play again
Eric Clapton kom ut och berättade om de här problemen redan 2016.
https://rockcelebrities.net/eric-clapton-has-two-diseases-that-can-end-his-career/
Jag är ganska stort fan av Eric Clapton så det är i alla fall skönt att det verkar ha ordnat upp sig.