Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonsylten1
Några reflektioner efter dagens avsnitt:
1. Är det bara jag som tänkte att "tjejpakten" var mer en social grej än en riktigt pakt? Att tjejerna gillade att hänga tillsammans men inte skulle rösta rösta likadant.
2. Jessicas manipulation är rent ut sagt obehaglig!
Fattar INGEN att allt det här är Jessicas plan???
3. Fattar inte Hannas val av duellant! .
Håller med om ALLT!!!
Jessica är så jävla falsk! Hon är nacken som vrider de andras huvuden åt det hållet hon vill att de ska titta. Hon manipulerar andra så smidigt utan känslor, äckligt.
Läskigt hur enkelt människor manipuleras. Tänker särskilt på Desiree och Filip. Desiree som var bästis med Linn men snabbt vände sig mot henne på Jessicas kommando, och Filip som varit pakt med Hanna through thick and thin men nu bara vände sig emot henne och ska rösta ut den ENDA personen han haft en stadig pakt med pga ett ord från Jessica? Jessica är fan puppet master. Nej, hon är bonden som väljer ut vilken gris som ska till slakt. Ena veckan ska Linn ut, nästa Hanna. Ingen frågar utan alla bara nickar med.
Har de inga hjärnor längre? Finalen brukar vara mycket spring och eld. Henrik och Desi är fort muskliga.
Så jävla svag Filip är. Visste att han var en MES men såhär mesig? Han är Jessicas hund. Jessica viskas och ljuger att Hanna sagt hon ill ha ut hnm, och han ifrågarsätter det inte ens utan ger med sig direkt, okej matte jag gör som du säger.
Jessica är obehaglig, manipulativ och en känslokall mobbare. Jag hade inte röstat ut benranglet Hanna. Ja hon är bra på pussel men troligtvis är finalen inte ETT pussel utan också springa, klättra, eld, simma. Eller? Finalen lär ju va ETT PUSSEL för allt är jävla riggat, produktion vill mobbaren ska vinna.
Skitsäsong. Ingen tar ut hoten. Pakterna är helt keffa. Alla spelas som brickor. Varför lyssnar de ens på Jessica? Hon är inte stark, inte en bra ledare, inte karismatisk, inte rolig. Fattar inte??? Varför är de så förhäxade av henne?