2022-05-26, 22:36
Medlem
Några reflektioner efter dagens avsnitt:

1. Är det bara jag som tänkte att "tjejpakten" var mer en social grej än en riktigt pakt? Att tjejerna gillade att hänga tillsammans men inte skulle rösta rösta likadant.

2. Jessicas manipulation är rent ut sagt obehaglig! Ogillar henne skarpt! Och man får tycka vad man vill om Hanna men jag hade fan blivit helt förstörd av det där. Deltagarna är fortfarande människor även om det är ett spel. Eloge till henne att hon konfronterar dem i alla fall. Också pinsamt svagt av Filip. Han kanske är en "värdig" vinnare för att han kan göra upp eld, vinner tävlingar, inte har mobbat någon MEN han som människa borde väl ändå ha stake att inte gå på Jessicas dumheter.

Fattar INGEN att allt det här är Jessicas plan???

3. Fattar inte Hannas val av duellant! Jag är också feminist (bryr mig ej vilket kön som vinner en reality TV4 men tycker kvinnor och män ska ha lika lön osv) men hade jag varit i Hannas situation så hade jag oavsett varit sur på dem som röstat ut mig och valt någon av dem istället. Hon vet ju att det inte är Henrik som är hjärnan bakom det direkt. Kanske bara är jag som är en kränkt dålig förlorare...
2022-05-26, 22:49
Medlem
TheGhostLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1

1. Är det bara jag som tänkte att "tjejpakten" var mer en social grej än en riktigt pakt? Att tjejerna gillade att hänga tillsammans men inte skulle rösta rösta likadant.

2. Jessicas manipulation är rent ut sagt obehaglig!

3. Fattar inte Hannas val av duellant! .

Håller med om ALLT!!!

Jessica är så jävla falsk! Hon är nacken som vrider de andras huvuden åt det hållet hon vill att de ska titta. Hon manipulerar andra så smidigt utan känslor, äckligt.

Läskigt hur enkelt människor manipuleras. Tänker särskilt på Desiree och Filip. Desiree som var bästis med Linn men snabbt vände sig mot henne på Jessicas kommando, och Filip som varit pakt med Hanna through thick and thin men nu bara vände sig emot henne och ska rösta ut den ENDA personen han haft en stadig pakt med pga ett ord från Jessica? Jessica är fan puppet master. Nej, hon är bonden som väljer ut vilken gris som ska till slakt. Ena veckan ska Linn ut, nästa Hanna. Ingen frågar utan alla bara nickar med.

Har de inga hjärnor längre? Finalen brukar vara mycket spring och eld. Henrik och Desi är fort muskliga.

Så jävla svag Filip är. Visste att han var en MES men såhär mesig? Han är Jessicas hund. Jessica viskas och ljuger att Hanna sagt hon ill ha ut hnm, och han ifrågarsätter det inte ens utan ger med sig direkt, okej matte jag gör som du säger.

Jessica är obehaglig, manipulativ och en känslokall mobbare. Jag hade inte röstat ut benranglet Hanna. Ja hon är bra på pussel men troligtvis är finalen inte ETT pussel utan också springa, klättra, eld, simma. Eller? Finalen lär ju va ETT PUSSEL för allt är jävla riggat, produktion vill mobbaren ska vinna.

Skitsäsong. Ingen tar ut hoten. Pakterna är helt keffa. Alla spelas som brickor. Varför lyssnar de ens på Jessica? Hon är inte stark, inte en bra ledare, inte karismatisk, inte rolig. Fattar inte??? Varför är de så förhäxade av henne?
2022-05-26, 22:55
Medlem
Abelssuns avatar
Filip sjönk rejält i mina ögon ikväll. Varför går alla i Jessicas ledband?
2022-05-26, 23:54
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Varför lyssnar de ens på Jessica? Hon är inte stark, inte en bra ledare, inte karismatisk, inte rolig. Fattar inte??? Varför är de så förhäxade av henne?
Jag förstår det inte heller, det är verkligen ett mysterium!?

Filip var tidigare en av mina favoriter ihop med Linn, Mattias och Joel. Men idag sjönk han som en sten i mina ögon. Det finns ingen som jag hejar på längre. Men den jag sen starten tyckt minst om näst efter Shevin är Jessica, så vore sjukt tråkigt om hon vann.
2022-05-27, 02:03
Medlem
1754s avatar
Vilken jävla cliffhanger! Bra att resten av laget tillslut såg igenom falska Hanna, även Filip insåg att hon är en manshatare, även fast han fegade ur när hon konfronterade han.

Hoppas Henrik vinner mot manshataren i örådstävlingen för att sen vinna hela Robinson!
Jag vågar nog inte kolla in i denna tråd nu förrän jag sett finalavsnittet.
2022-05-27, 08:10
Medlem
plumba69s avatar
Jag är allt annat än ett fan av Hanna och ser gärna att hon åker ut

Men när jag såg henne och hur hon reagerade när hon förstod att hon skulle röstas ut och till och med Filip svek henne

Då tyckte jag lite synd om henne. Det känns skönt att ha empati
2022-05-27, 08:19
Medlem
Rätt kul hur de som är kvar har kastat skit på Linn för hennes fulspel när de själv är betydligt värre. Det har alltid förekommit pakter och fulspel så det får man räkna med men det som Filip gjorde mot Hanna var riktigt uruselt och då kan jag verkligen inte ens med Hanna. Finns ingen att heja på längre.
2022-05-27, 08:59
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1

2. Jessicas manipulation är rent ut sagt obehaglig! Ogillar henne skarpt! Och man får tycka vad man vill om Hanna men jag hade fan blivit helt förstörd av det där. Deltagarna är fortfarande människor även om det är ett spel. Eloge till henne att hon konfronterar dem i alla fall. Också pinsamt svagt av Filip. Han kanske är en "värdig" vinnare för att han kan göra upp eld, vinner tävlingar, inte har mobbat någon MEN han som människa borde väl ändå ha stake att inte gå på Jessicas dumheter.

3. Fattar inte Hannas val av duellant! Jag är också feminist (bryr mig ej vilket kön som vinner en reality TV4 men tycker kvinnor och män ska ha lika lön osv) men hade jag varit i Hannas situation så hade jag oavsett varit sur på dem som röstat ut mig och valt någon av dem istället. Hon vet ju att det inte är Henrik som är hjärnan bakom det direkt. Kanske bara är jag som är en kränkt dålig förlorare...
Så Hanna åkte ut alltså? Tack gode gud
2022-05-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Stämmer! Robinson har blivit feministiskt så man kräks. Sverige är det ondaste landet i Europa, med nuvarande feminazipolitik.

Trots det, så anser jag Jessica vara värd att vinna. Hon har utnyttjat varje steg i spelet för att få fördelar. Hon vann mig först genom att svika feministpakten, som Hanna styr. Sedan gynnade hon sina vänner genom att bjuda in dem rill Högborgen. Hon skapade sympatier genom att ge bort samtalet till Joel. Hon är smart i pussel. Varför hatar alla henne???
Jag ogillar Jessica för att hon inte står för det hon gör, utan förhärligar sig själv, även i synkarna.

Hon snackar om hur Linn spelar fult och man ska vara ärlig o.s.v. Men så gör hon samma sak själv. I synkarna stod Linn för det hon gjorde för att överleva. Jessica gör inte det. Om det är något som irriterar mig så är det skenheliga människor.

Hanna: kommer du ha någon kampanj mot mig nu?
Jessica: nej
*Fem minuter senare*
Jessica: Hanna har planerat att få ut dig Filip för hon hade en tjejpakt.
2022-05-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Rätt kul hur de som är kvar har kastat skit på Linn för hennes fulspel när de själv är betydligt värre. Det har alltid förekommit pakter och fulspel så det får man räkna med men det som Filip gjorde mot Hanna var riktigt uruselt och då kan jag verkligen inte ens med Hanna. Finns ingen att heja på längre.
Exakt. Så jävla frustrerande
2022-05-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Filip sjönk rejält i mina ögon ikväll. Varför går alla i Jessicas ledband?

Hon är äldst? Har tagit en sorts ledarroll i gänget från början?

Men jag förstår inte heller det. Ut med henne som är bra på tävlingar såklart, men ingen i år förstår att man vill ha ut de största hoten.
2022-05-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Så Hanna åkte ut alltså? Tack gode gud

Det vet vi på söndag. Hoppas, Henrik förtjänar finalplats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in