2022-05-27, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Läste till fosfor innan jag stannade upp och tänkte "Mupp, åsikt ignorerad."

Även om jag tycker Ryssen borde spara tid och resurser genom att skicka AZOVråttorna till helvetet medelst fosfor. 😎
okej, så du tycker att de bör sätta in fosfor men samtidigt förnekar du alla anklagelser om våldtäkt? har du verkligen alla hästar hemma?

ukraina har inte förtjänat att få sina städer jämnade med marken. tur att ryssarna nu är så jävla inkompetenta och inte kommer lyckas ta mer mark än donbass. nu när stridsvagnar och materiel är på väg att ta slut för ryssarna blir det lättare att gå på offensiven för blågult.
Citera
2022-05-27, 07:31
Medlem
Citat:
Som vanligt bara massa påståenden utan bevisning. Inga läkarutlåtande som vittnar om våldtäkt, inga kroppar, inga bilder inga filmer.

Bara massa skräckporr från medier som har ertappats ljuga om och om och om igen.

Ryssarna däremot, de har bevis och framförallt har de förmågan att kunna utfärda eventuella straff;

https://t.me/intelslava/27812

🇷🇺🇺🇦⚡Ukrainian war criminals await trial: prisoners willingly testify against their commanders

Russian military investigators have launched investigations into the murder of a civilian by an officer of the Ukrainian army at the Ilyich plant in Mariupol. In the video, a witness in the case testifies at the crime scene.

https://t.me/intelslava/27567

8 years ago, on May 2nd 2014, Ukrainian radicals murdered at least 42 people in Odessa for the crime of being Russian. They burned them alive. They had tacit approval from the government; no one was punished. From that day on, it was clear that war had become inevitable. The War in Donbass had barely started; after May 2nd, 1000s of volunteers from Odessa & Russia joined the Militias. Ukrainian social networks were full of “funny” videos of people jumping to their deaths to escape the fire. Restaurants added "Vatnik shashlik" to their menus. Young girls poured the Molotov cocktails that lit the Trade Union House on fire; Ukrainian politicians joked about “the traditional May BBQ” for years; people who were involved in the massacre are now popular bloggers, pundits, advisors, military leaders.

Patetiska nya copen från Ukraina "Ryssarna må krossa oss på slagfältet.. men de våldtar och mördar civila också så de är onda, därför vi förlorar.. typ"

Ukraina och FRAMFÖRALLT medier/analytiker/Twittergeneraler har investerat allt i denna konflikt. De är desperata och desperata samt trängda individer säger vad som helst om det gynnar dem.

Du bör istället fråga dig varför dina källor skiftat från "Ukraina vinner när som helst" och "Ryssland är dagar ifrån förlust" till "Ryssland begår krigsbrott!"

Det kallas rökridå, istället för att medge att dina källor hade fel (eller ljög?) så hoppar de på nästa propaganda för de vill inte förlora deras nyttiga idioter som sprider deras propaganda och genererar klicks samt reklamintäkter (läs: du).

Uppenbarligen saknar du all möjlighet till källkritik, då du drar upp mordbranden i Odessa.
Om du läser på lite vidsidan av vad Kreml släpper ut inklusive äldre rysskt matrial kommer du nog att förstå vad som hände.
2 huligangäng brakar samman med slagtän i första hand, ena gänget(Som tillhör en proryskt fackförening får på däng rusar in i ett fackföreningshus där det pågår ett möte med familjer(Där dessa ligister gömt molotovkotails) de letar fram dessa och i ivern att skada sina motståndare så missar de fönstrerna utan bränner upp kåken där de själva befinner sig.

Nu hävdar jag inte att vare sig dessa fackföreningshuliganer eller motståndarna nationalistiska fotbollduliganer är några hjältar utan samtliga skulle jag klassa som ligister. Men ger detta ett grannland rätt att sända in militär för att ockupera ett område i landet??
Citera
2022-05-27, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det går inte att prata med Skrattarhaha.
Ukraina har invaderats av en diktatur som använder tortyr 24/7. Se vidare: nollning inom militär och i fängelser samt förtryck av politiska kritiker.
Det är självklart att ryssarna ger sig på civila i Ukraina.
Om de inte gjorde det, skulle jag bli djupt förvånad.
ja jo flashbacks skribenter är jävligt märkliga människor allt som ofta. det är helt klart ett forum för folk med helt absurda åsikter där hälften av medlemmarna missbrukar
Citera
2022-05-27, 07:33
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Bevisligen är Ryssarna patetiskt dåliga på att "mörda civila och begå krigsbrott" m.a.o.

Hade jag velat göra en poäng hade jag kunnat ta reda på hur många tiotusentals civila som redan dödats och sårats för samma tidsperiod i exempelvis Irak.

Vi kan med andra ord konstatera att Ryssen med sina 180.000 man och överlägsna eldstyrka är oerhört effektiv och målinriktad på deras 600.000 NATO tränade/beväpnade fiender som om och om igen använder civila som skydd.

Det är ett mirakel att så få civila drabbats.

Det blir svårt att göra, då Irak-kriget 2003 gick så mycket snabbare och effektivare. Iraks försvarsmakt var i grunden slagen och alla större stridshandlingar hade upphört lite över en månad efter dag X.

"An October 20, 2003, study by the Project on Defense Alternatives at Commonwealth Institute in Cambridge, Massachusetts, estimated that for March 19, 2003, to April 30, 2003, the "probable death of approximately 11,000 to 15,000 Iraqis, including approximately 3,200 to 4,300 civilian noncombatants."[84][85]"

Så, gissningsvis kommer de civila dödstalen i Ukraina att vida överstiga de civila dödstalen under invasionen av Irak 2003, innan Ukrainakriget är slut. Just nu ligger de bara något över.
Citera
2022-05-27, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det var inga problem att köpa rubel före kriget. Gazprom bank var väl ett bra bud 2021.

Men lilla vän, vi befinner väl oss inte före kriget? Svara på frågan, vara kan jag köpa och sälja rubel i EU eller Väst?

En länk till detta ska väl inte vara svårt att producera eller?
Citera
Medlem
Citat:
Det är en väldigt stor diskrepans mellan "Ryssen slaktar civila!" och de faktiska siffrorna från verkligheten.

3000 döda civila på lite över 90 dagar. Ca 30 pers om dagen.

Ganska dålig slakt om du frågar mig, med tanke på att Ryssen erövrat över 125.000 kvadratkilometer och ett dussintal större städer.

Jag pratade inte om det.
Mitt inlägg handlade om tortyr, mord och förföljelse av civila.

Man måste fö vara avtrubbad och pervers, om man tycker att 3000 civila är lite. Räkningen är dessutom inte klar

Det har dött långt mer än 3000 civila....

Ryska förlusterna (soldater) bör ligga mellan 20000 och 30000. Jag gissar att 10000-15000 civila dött.

Ryssarna knackar inte dörr och delar ut godis innan de bombar höghus, skolor, sjukhus, jordbruk osv.

Har druckit din morgonsprit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen saknar du all möjlighet till källkritik, då du drar upp mordbranden i Odessa.
Om du läser på lite vidsidan av vad Kreml släpper ut inklusive äldre rysskt matrial kommer du nog att förstå vad som hände.
2 huligangäng brakar samman med slagtän i första hand, ena gänget(Som tillhör en proryskt fackförening får på däng rusar in i ett fackföreningshus där det pågår ett möte med familjer(Där dessa ligister gömt molotovkotails) de letar fram dessa och i ivern att skada sina motståndare så missar de fönstrerna utan bränner upp kåken där de själva befinner sig.

Nu hävdar jag inte att vare sig dessa fackföreningshuliganer eller motståndarna nationalistiska fotbollduliganer är några hjältar utan samtliga skulle jag klassa som ligister. Men ger detta ett grannland rätt att sända in militär för att ockupera ett område i landet??

Ja, och tomten finns på riktigt.

Ryssland kommer göra minnesdagar av dessa brott så att ingen glömmer de oskyldiga som mördades att de var Ryssar.

Först ska de bara inviga dagen då Ukraina avnazifierades. Jag hoppas på sen Augusti, så man kan åka ner och delta i folkfesten på semestern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är en stor skillnad mellan vad den eyska riksbanken anger sör värde på rubeln, ca 60 rubel per dollar och vad den verkliga marknaden, t.ex försäljare av drönare anger, ca 140 rubel för per dollar.

Så enda sättet att tjäna penngar på rubeln är att, på något vis kunna dra fördel av skillnaden mellan den ryska fantasivärderingen av rubeln och den faktiska värderingen.

Vilket i princip är omöjligt.
Citera
2022-05-27, 07:35
Medlem
Den så omtalade ryska veteranbilen T62 har pimpats med kjolar och fått tillägget ”M”
Man antar att den även har utrustats med doftgran.

https://twitter.com/andreibtvt/status/1529868902104240128?s=21&t=zasXeL01W5u4zZQQUs6p6Q
Citera
2022-05-27, 07:38
Medlem
Citat:
Ja, och tomten finns på riktigt.

Ryssland kommer göra minnesdagar av dessa brott så att ingen glömmer de oskyldiga som mördades att de var Ryssar.

Först ska de bara inviga dagen då Ukraina avnazifierades. Jag hoppas på sen Augusti, så man kan åka ner och delta i folkfesten på semestern.

Som jag skrev så uppenbarligen saknar du alla möjligheter att kolla upp vad du skriver om.
Jag skulle nog säga att tomten är mer trovärdig jämfört med mycket av vad du skriver.
Men det finns väl ingen direkt orsak att diskutera med någon som antingen är helt IQ befriad alternativt enbart vill provosera. Hoppas mamma stänger av nätet för dig snart igen.
Citera
2022-05-27, 07:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men nu är uppfattningen både bland pro-ryska och pro-ukrainska OSINT-are att det princip är kört för ukrainska armén i Donbass.
nä verkligen inte, tvärtom visar den ryska långsamma offensiven att Ryssland saknar verklig förmåga att snabbt avancera och ringa in några större truppkoncentrationer. Frågan är hur länge de ryska reserverna räcker?
Citera
2022-05-27, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det blir svårt att göra, då Irak-kriget 2003 gick så mycket snabbare och effektivare. Iraks försvarsmakt var i grunden slagen och alla större stridshandlingar hade upphört lite över en månad efter dag X.

"An October 20, 2003, study by the Project on Defense Alternatives at Commonwealth Institute in Cambridge, Massachusetts, estimated that for March 19, 2003, to April 30, 2003, the "probable death of approximately 11,000 to 15,000 Iraqis, including approximately 3,200 to 4,300 civilian noncombatants."[84][85]"

Så, gissningsvis kommer de civila dödstalen i Ukraina att vida överstiga de civila dödstalen under invasionen av Irak 2003, innan Ukrainakriget är slut. Just nu ligger de bara något över.

Haha i dina drömmar, fast väst verkar vara bestämda att svälta ihjäl Ukrainare så som man svalt ihjäl ca en halv miljon Irakier nu när de forslar ut Ukrainas spannmål.

Givetvis får Ryssen skulden för det också, ce la vie.

Dessutom var jag generös och gav alla ca 3000 dödade civila på över 90 dagar till Ryssarna, när Ukrainarna, f.f.a nazistförbanden mördat och våldtagit civila ursinningslöst sedan innan invasionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in