2022-05-27, 06:32
Medlem
Ska man skrapa fram något positivt, kan man säga att ryssarna visar sitt rätta ansikte. De lyckas ofta luras (med medias hjälp) och intala världen att de inte är efterblivna, självdestruktiva, oekonomiska, livsfarliga och totalt rubbade.

De lyckas oftast gömma sig bakom "skyltfönstret" Moskva och den värsta misären och galenskapen förnekas. Det är bra att en ny generation västerlänningar förstår vad rysskräck är. Den har sina orsaker.

Det handlar inte bara om kommunism eller annat statsskick. Det handlar inte ens om kärnvapen. Vi ska vara rädda för ryssen i alla lägen. Det handlar om hur ryssar ÄR. Det handlar om deras mentalitet. De är inte kloka.

Armén om invaderat Ukraina, är ett sadistiskt, alkoholiserat rövarband. Fy fan vilket slödder.

Oavsett om Ukraina styrs av nazister eller inte, saknar ryssarna den kompetens, moral, utrustning, logistik och motivation som behövs. Inte ens om invasionen var moraliskt motiverad, borde den ha genomförts.

Detta är en patetisk skitarné, som bör stanna hemma.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-05-27 kl. 06:38.
Citera
2022-05-27, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Det har ju redan blivit folk dömda i krigsrätt och finns hur många utredningar som helst. Hur kan du tvivla på det? De fokuserar ju på att bomba skolor och infrastruktur men du menar säkert att det finns någon bortförklaring till detta också

https://www.bbc.com/news/world-europe-61071243.amp

https://youtu.be/W-ZTiWVFlzU

https://amp.theguardian.com/world/2022/apr/25/evidence-ukraine-women-raped-before-being-killed-say-doctors-russia-war

https://www.bbc.com/news/world-60690688.amp

Orkar inte länka massa mer, kan hålla på hela dagen men tror du fattar vad jag menar. Samma sak gäller här som vad jag sa över ukrainska avrättningen, oklart hur många fall det rör dig om

Som vanligt bara massa påståenden utan bevisning. Inga läkarutlåtande som vittnar om våldtäkt, inga kroppar, inga bilder inga filmer.

Bara massa skräckporr från medier som har ertappats ljuga om och om och om igen.

Ryssarna däremot, de har bevis och framförallt har de förmågan att kunna utfärda eventuella straff;

https://t.me/intelslava/27812

🇷🇺🇺🇦⚡Ukrainian war criminals await trial: prisoners willingly testify against their commanders

Russian military investigators have launched investigations into the murder of a civilian by an officer of the Ukrainian army at the Ilyich plant in Mariupol. In the video, a witness in the case testifies at the crime scene.

https://t.me/intelslava/27567

8 years ago, on May 2nd 2014, Ukrainian radicals murdered at least 42 people in Odessa for the crime of being Russian. They burned them alive. They had tacit approval from the government; no one was punished. From that day on, it was clear that war had become inevitable. The War in Donbass had barely started; after May 2nd, 1000s of volunteers from Odessa & Russia joined the Militias. Ukrainian social networks were full of “funny” videos of people jumping to their deaths to escape the fire. Restaurants added "Vatnik shashlik" to their menus. Young girls poured the Molotov cocktails that lit the Trade Union House on fire; Ukrainian politicians joked about “the traditional May BBQ” for years; people who were involved in the massacre are now popular bloggers, pundits, advisors, military leaders.

Patetiska nya copen från Ukraina "Ryssarna må krossa oss på slagfältet.. men de våldtar och mördar civila också så de är onda, därför vi förlorar.. typ"

Ukraina och FRAMFÖRALLT medier/analytiker/Twittergeneraler har investerat allt i denna konflikt. De är desperata och desperata samt trängda individer säger vad som helst om det gynnar dem.

Du bör istället fråga dig varför dina källor skiftat från "Ukraina vinner när som helst" och "Ryssland är dagar ifrån förlust" till "Ryssland begår krigsbrott!"

Det kallas rökridå, istället för att medge att dina källor hade fel (eller ljög?) så hoppar de på nästa propaganda för de vill inte förlora deras nyttiga idioter som sprider deras propaganda och genererar klicks samt reklamintäkter (läs: du).
Senast redigerad av Skrattarhaha 2022-05-27 kl. 07:08.
Citera
2022-05-27, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Som vanligt bara massa påståenden utan bevisning. Inga läkarutlåtande som vittnar om våldtäkt, inga kroppar, inga bilder inga filmer.

Bara massa skräckporr från medier som har ertappats ljuga om och om och om igen.

Ryssarna däremot, de har bevis och framförallt har de förmågan att kunna utfärda eventuella straff;

https://t.me/intelslava/27812

🇷🇺🇺🇦⚡Ukrainian war criminals await trial: prisoners willingly testify against their commanders

Russian military investigators have launched investigations into the murder of a civilian by an officer of the Ukrainian army at the Ilyich plant in Mariupol. In the video, a witness in the case testifies at the crime scene.

https://t.me/intelslava/27567

8 years ago, on May 2nd 2014, Ukrainian radicals murdered at least 42 people in Odessa for the crime of being Russian. They burned them alive. They had tacit approval from the government; no one was punished. From that day on, it was clear that war had become inevitable. The War in Donbass had barely started; after May 2nd, 1000s of volunteers from Odessa & Russia joined the Militias. Ukrainian social networks were full of “funny” videos of people jumping to their deaths to escape the fire. Restaurants added "Vatnik shashlik" to their menus. Young girls poured the Molotov cocktails that lit the Trade Union House on fire; Ukrainian politicians joked about “the traditional May BBQ” for years; people who were involved in the massacre are now popular bloggers, pundits, advisors, military leaders.

Patetiska nya copen från Ukraina "Ryssarna må krossa oss på slagfältet.. men de våldtar och mördar civila också så de är onda, därför vi förlorar.. typ"

Ukraina och FRAMFÖRALLT medier/analytiker/Twittergeneraler har investerat allt i denna konflikt. De är desperata och desperata samt trängda individer säger vad som helst om det gynnar dem.

Om ryssarna inte våldtog, torterade och mördade civila, skulle det vara en historisk sensation.
Kollar man på rysk historia fram till nu, vet man vad man har att vänta sig. Ryssar funkar såhär och det gör de flesta arméer som invaderar och ockuperar.

Svineri och krigsbrott är standard. Att ryssarna sjunkit till en ovanligt låg nivå, är en annan sak.

I krigets början skrev jag kort vad jag väntade mig: tortyr, kidnappningar, terror mot civila, mord osv.

Exakt så blev det. En nobrainer.

Det senaste jag läste, var att ryssarna bombar jordbruket, silos osv. Förvånar mig inte alls.

Det absolut viktigaste är att knäcka befolkningen.
Vad som finns kvar av Ukraina när röken lagt sig, det skiter Putin i.

Pedagogiska jämförelser: Gaza Irak Tjetjenien Syrien.
Citera
2022-05-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om ryssarna inte våldtog, torterade och mördade civila, skulle det vara en historisk sensation.
Kollar man på rysk historia fram till nu, vet man vad man har att vänta sig. Ryssar funkar såhär och det gör de flesta arméer som invaderar och ockuperar.

Svineri och krigsbrott är standard. Att ryssarna sjunkit till en ovanligt låg nivå, är en annan sak.

I krigets början skrev jag kort vad jag väntade mig: tortyr, kidnappningar, terror mot civila, mord osv.

Exakt så blev det. En nobrainer.

Det senaste jag läste, var att ryssarna bombar jordbruket, silos osv. Förvånar mig inte alls.

Det absolut viktigaste är att knäcka befolkningen.
Vad som finns kvar av Ukraina när röken lagt sig, det skiter Putin i.

Pedagogiska jämförelser: Gaza Irak Tjetjenien Syrien.

Trams.

Jag behöver bara ställa en fråga för att krossa era patetiska argument;

Hur många civila har dött i konflikten?
Citera
2022-05-27, 07:17
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Trams.

"3,778 killed and 4,186" injured, enligt UNHCR, fram till 17 maj. Så säg en 200 dödade och 400 sårade till, så ligger vi nog rätt nära sanningen. Alltså 3978 dödade och 4586 sårade, är en rimlig uppskattning.

Nu är det, med stor sannolikhet, ett ganska stort mörkertal här. Gissningsvis ett par-tre tusen till dödade och gånger 1,5-2 sårade. Men det har vi i dagsläget inga siffror på.
Citera
2022-05-27, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
För dem som vet hur en satellit fungerar så står de inte still i rymden över ett land hela tiden.

Geostationära satelliter står stilla relativt jorden. Men de ligger i en speciell bana runt ekvatorn. Militära satelliter ligger i betydligt lägre banor och är inte fixerade vid en punkt på jorden. Hur ofta de flyger över en viss plats vet jag inte. Men även om de flyger över då och då så är det ju inte säkert att de ser något på grund av moln eller att det är natt.
Citera
2022-05-27, 07:19
Medlem
Citat:
Trams.

du snackar om en nation som sätter in fosfor och med mening bombar och begraver 600 pers i en teater, vid endast ett och samma tillfälle. är det troligt att de då INTE även våldtar? snälla, reflektera lite över vad du skriver
Citera
2022-05-27, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
"3,778 killed and 4,186" injured, enligt UNHCR, fram till 17 maj. Så säg en 200 dödade och 400 sårade till, så ligger vi nog rätt nära sanningen. Alltså 3978 dödade och 4586 sårade, är en rimlig uppskattning.

Nu är det, med stor sannolikhet, ett ganska stort mörkertal här. Gissningsvis ett par-tre tusen till dödade och gånger 1,5-2 sårade. Men det har vi i dagsläget inga siffror på.

Bevisligen är Ryssarna patetiskt dåliga på att "mörda civila och begå krigsbrott" m.a.o.

Hade jag velat göra en poäng hade jag kunnat ta reda på hur många tiotusentals civila som redan dödats och sårats för samma tidsperiod i exempelvis Irak.

Vi kan med andra ord konstatera att Ryssen med sina 180.000 man och överlägsna eldstyrka är oerhört effektiv och målinriktad på deras 600.000 NATO tränade/beväpnade fiender som om och om igen använder civila som skydd.

Det är ett mirakel att så få civila drabbats.
Citera
2022-05-27, 07:24
Medlem
Citat:
Trams.

Din argumentationsteknik är verkligen flummig.

Du bemöter inte mitt inlägg överhuvudtaget.
Jag är inte på marken och räknar civila döda.

Jag diskuterade övergripande. Menar du verkligen att ryssarna avviker från sitt historiska beteende?
Menar du att ryssarna mördar och torterar 0 civila?
Isf är det en rysk och historisk knallsensation.
Invasionsstyrkor begår alltid sådana krigsbrott.

Varför skulle ryssarna bete sig bättre än i Tjetjenien?
Varför skulle de vara mer humana än andra invasionsstyrkor? Ryssarna torterar ju tom egna medborgare i fredstid..

Vad du menar med din fråga är obegripligt.
Det har naturligtvis dött tusentals civila i Ukraina.

Eller tror du att det är 0 stycken?

Drick din återställar-vodka, så du vaknar...
Citera
2022-05-27, 07:25
Medlem
Citat:
du snackar om en nation som sätter in fosfor och med mening bombar och begraver 600 pers i en teater, vid endast ett och samma tillfälle. är det troligt att de då INTE även våldtar? snälla, reflektera lite över vad du skriver

Läste till fosfor innan jag stannade upp och tänkte "Mupp, åsikt ignorerad."

Även om jag tycker Ryssen borde spara tid och resurser genom att skicka AZOVråttorna till helvetet medelst fosfor. 😎
Citera
2022-05-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Din argumentationsteknik är verkligen flummig.

Du bemöter inte mitt inlägg överhuvudtaget.
Jag är inte på marken och räknar civila döda.

Jag diskuterade övergripande. Menar du verkligen att ryssarna avviker från sitt historiska beteende?
Menar du att ryssarna mördar och torterar 0 civila?
Isf är det en rysk och historisk knallsensation.
Invasionsstyrkor begår alltid sådana krigsbrott.

Varför skulle ryssarna bete sig bättre än i Tjetjenien?
Varför skulle de vara mer humana än andra invasionsstyrkor? Ryssarna torterar ju tom egna medborgare i fredstid..

Vad du menar med din fråga är obegripligt.
Det har naturligtvis dött tusentals civila i Ukraina.

Eller tror du att det är 0 stycken?

Drick din återställar-vodka, så du vaknar...

Det är en väldigt stor diskrepans mellan "Ryssen slaktar civila!" och de faktiska siffrorna från verkligheten.

3000 döda civila på lite över 90 dagar. Ca 30 pers om dagen.

Ganska dålig slakt om du frågar mig, med tanke på att Ryssen erövrat över 125.000 kvadratkilometer och ett dussintal större städer.
Citera
2022-05-27, 07:29
Medlem
Citat:

Det går inte att prata med Skrattarhaha.
Ukraina har invaderats av en diktatur som använder tortyr 24/7. Se vidare: nollning inom militär och i fängelser samt förtryck av politiska kritiker.
Det är självklart att ryssarna ger sig på civila i Ukraina.
Om de inte gjorde det, skulle jag bli djupt förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in