• 1
  • 2
2022-05-26, 23:02
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Dum fråga, men vad är det bästa alternativet till att släpa med sig en stor burk raklödder vid en längre resa? Jag hittar raktvål och rakkräm när jag googlar, men där står det att man bör använda en borste för bäst resultat, vilket jag inte har och inte har ambitionsnivå just nu för att skaffa.

Går det att få en raktvål att löddra om man bara gnuggar den som en tvål? Tänker att det ser ut som en liten och kompakt sak att ha med sig. Eller är kräm bättre? Eller något annat?
Citera
2022-05-26, 23:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Dum fråga, men vad är det bästa alternativet till att släpa med sig en stor burk raklödder vid en längre resa? Jag hittar raktvål och rakkräm när jag googlar, men där står det att man bör använda en borste för bäst resultat, vilket jag inte har och inte har ambitionsnivå just nu för att skaffa.

Går det att få en raktvål att löddra om man bara gnuggar den som en tvål? Tänker att det ser ut som en liten och kompakt sak att ha med sig. Eller är kräm bättre? Eller något annat?

Det finns reseförpackningar att köpa. Apoteken brukar ha. Köp en sådan.
Annars kan du bara ta en oljebaserad såpa. Denna kan du använda på hela kroppen.
Citera
2022-05-26, 23:08
Medlem
Milton.Millss avatar
Palmolive Rakkräm 100 ml, behövs ingen borste. I värsta fall kan du bara ta en tvål eller balsam. Balsam är faktiskt något som många rekommenderar som en fullgod lösning.
Citera
2022-05-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det finns reseförpackningar att köpa. Apoteken brukar ha. Köp en sådan.
Annars kan du bara ta en oljebaserad såpa. Denna kan du använda på hela kroppen.
Vanlig hårdtvål eller flytande går bra.
Citera
2022-05-26, 23:10
Medlem
sommarlovs avatar
Vanlig tvål är för stark för att raka sig med, och raktvål behöver borste.
Det är svårt att hitta en bra tvål, men den är överlägsen skum och extremt mycket billigare.
Citera
2022-05-26, 23:11
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
En mild flytande tvål eller den gröna Palmolive rakrämen duger gott. Billiga alternativ dessutom.
Citera
2022-05-26, 23:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Palmolive Rakkräm 100 ml, behövs ingen borste. I värsta fall kan du bara ta en tvål eller balsam. Balsam är faktiskt något som många rekommenderar som en fullgod lösning.

THIS! Om vi snackar om samma sak, den i metalltuben ja. Oslagbar på resor. En tub räcker länge.
Citera
2022-05-26, 23:21
Medlem
Citat:

Om man har rejäl skäggväxt kan det bli smärtsamt med vanlig tvål eller raktvål eller den där palmolive tuben. Så det är antingen reseförpackning från apoteket. Eller så kan du köra ned en sträng Gilette gel i en liten zip-lock och klämma ut så mycket luft som möjligt. Det kanske räcker till ett par rakningar - men om man ska raka sig fler ggr är det bättre med reseförpackning.
Citera
2022-05-26, 23:33
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Vanlig hårdtvål eller flytande går bra.
Exakt. Som att raklödder skulle ha några magiska egenskaper. Det är bara ännu en produkt vi inte visste vi behövde, förrän någon smartskalle uppfann den och marknadsförde den hårt.
Citera
2022-05-26, 23:43
Medlem
526s avatar
Raka dig i duschen. Varför använda skum i en burk?
Citera
2022-05-26, 23:48
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
THIS! Om vi snackar om samma sak, den i metalltuben ja. Oslagbar på resor. En tub räcker länge.
Ska köpa och testa innan jag åker iom att nedanstående föreslår det kan bero på skäggväxten, men låter onekligen smidig.
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Om man har rejäl skäggväxt kan det bli smärtsamt med vanlig tvål eller raktvål eller den där palmolive tuben. Så det är antingen reseförpackning från apoteket. Eller så kan du köra ned en sträng Gilette gel i en liten zip-lock och klämma ut så mycket luft som möjligt. Det kanske räcker till ett par rakningar - men om man ska raka sig fler ggr är det bättre med reseförpackning.
Ptja, jag har väl sparsamt med skäggväxt, men det jag har är väl halvgrovt. Jag hittade en reseförpackning om 50 ml så i slutändan beror det nog på vilken som är smidigast att packa ner. Aldrig provat raka mig med tvål dock men om man kan göra detta utan att lida men så kanske det också är ett alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Exakt. Som att raklödder skulle ha några magiska egenskaper. Det är bara ännu en produkt vi inte visste vi behövde, förrän någon smartskalle uppfann den och marknadsförde den hårt.
Aldrig hört talas om att man kan raka sig med bara tvål, inga nackdelar?

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Raka dig i duschen. Varför använda skum i en burk?
Vad använder du för att raka dig och hur ser du vad du gör? Bara av nyfikenhet.
Citera
2022-05-26, 23:51
Medlem
526s avatar
Citat:
Vad använder du för att raka dig och hur ser du vad du gör? Bara av nyfikenhet.
Shampo och/eller duschtvål. Man känner skägget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in