Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
THIS! Om vi snackar om samma sak, den i metalltuben ja. Oslagbar på resor. En tub räcker länge.
Ska köpa och testa innan jag åker iom att nedanstående föreslår det kan bero på skäggväxten, men låter onekligen smidig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Berg-Erik
Om man har rejäl skäggväxt kan det bli smärtsamt med vanlig tvål eller raktvål eller den där palmolive tuben. Så det är antingen reseförpackning från apoteket. Eller så kan du köra ned en sträng Gilette gel i en liten zip-lock och klämma ut så mycket luft som möjligt. Det kanske räcker till ett par rakningar - men om man ska raka sig fler ggr är det bättre med reseförpackning.
Ptja, jag har väl sparsamt med skäggväxt, men det jag har är väl halvgrovt. Jag hittade en reseförpackning om 50 ml så i slutändan beror det nog på vilken som är smidigast att packa ner. Aldrig provat raka mig med tvål dock men om man kan göra detta utan att lida men så kanske det också är ett alternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
Exakt. Som att raklödder skulle ha några magiska egenskaper. Det är bara ännu en produkt vi inte visste vi behövde, förrän någon smartskalle uppfann den och marknadsförde den hårt.
Aldrig hört talas om att man kan raka sig med bara tvål, inga nackdelar?
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Raka dig i duschen. Varför använda skum i en burk?
Vad använder du för att raka dig och hur ser du vad du gör? Bara av nyfikenhet.