2022-05-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ryssar har fältsjukhus och Ukraina har inget att bomba med, bokstavligen.

De skickas ut med handeldvapen mot Ryskt artilleri.

Nä va bra, då begår ju inte Ukraina krigsbrott, blir så GLAD när hen skriver så :-)
Citera
2022-05-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Som vanligt. Inget svar på det faktiskt väsentliga jag skrev.

Detta tusental är 80% av dem inte ens diplomater du säkert hört eller sett i de utvisningar som flertalet länder utfört på ryska "diplomater"

Jag skulle inte heller våga hoppa av om jag var rysk diplomat. Lavrov har velat kliva av. Men det blir desto tråkigare för familj som sedan blir mördade.

För det har Ryssland gjort i alla tider.

Gratulerar kamrat när du ev får ett nackskott du med av en tidigare "vän"

Skitsnack.

En (1) diplomat av tusentals väljer att skämma ut sig och få 15 minuter i rampljuset som en landsförrädare.

Samtidigt fortsätter de tusentals andra av hans f.d kollegor att tjäna sitt land.

Att man hyllar denna avhoppare och förrädare i väst är snarare talande för västs skeva moraliska kompass, endast här skulle en förrädare hyllas som något bra.
Citera
2022-05-26, 22:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Förstår att känslorna sväller över ibland och du agerar i affekt men rätta till trosorna och inse att Ryssen kommer vinna och att det är bara att gilla läget.

De var helt enkelt mer förberedda.

Dessvärre kan jag inte ge dig något annat svar än att påpeka att du snart har 700 inlägg i tråden där samtliga inlägg är någon form av avsugning av Putin och/eller Ryssland och där precis allting du har att säga gränsar det befängda. Eftersom vi inte får lov att kalla en spade en spade i denna tråden så nöjer jag mig med att kalla dig en vidrig idiot och betacka mig för vidare konversation med dig.
Senast redigerad av Teu 2022-05-26 kl. 22:16.
Citera
2022-05-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Har lite svårt att förstå varför de börjat använda T-62:er, kan inte du förklara det för mig?

Det räckte inte att skämma ut Ukraina/NATO med ett numerärt underläge. Nu dammar man av de gamla T-62orna för att verkligen håna väst 🤣
Citera
2022-05-26, 22:16
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Det räckte inte att skämma ut Ukraina/NATO med ett numerärt underläge. Nu dammar man av de gamla T-62orna för att verkligen håna väst 🤣

Tyvärr, nu när du tappat all verklighetsanknytning är det inte ens roligt att läsa dina svar längre.

Fortsätt du sitta på ditt pojkrum och skriva tills mamma stoppar dig i säng.
Citera
2022-05-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Lägg av din tomte. Dom svarar väst med samma mynt, inte sant?

Det är din typ av beteende som äcklar vettiga människor. Det är ok att väst beslagtar rysslands tillgångar, men inte ok om ryssland svarar på det. Vidriga människa
vidrigast är ändå äckliga Putin, det tycker du med,,,
Citera
2022-05-26, 22:18
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Förstår att känslorna sväller över ibland och du agerar i affekt men rätta till trosorna och inse att Ryssen kommer vinna och att det är bara att gilla läget.

Svinpälsryssen kommer förlora, så du och dina kompisar är ute och reser. Känns rätt bra. Putin är död inom ett år, kom ihåg vem som sa det.
Citera
2022-05-26, 22:18
Medlem
Citat:

Tror du man får two in one, när man ger de ETT pansarskott?
Citera
2022-05-26, 22:20
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Är det ett krigsbrott att bomba byggnader? 🤔
Enkelt svar - ja det är. Enligt genevekonventionens rörande internationell humanitär rätt. Är en krigslag. Tyvärr följs den oftast inte utav retarderade sekundära klanskapelser som tex MENA, Afrikanska djurstammar samt Ryssland.
Citera
2022-05-26, 22:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Även om ni tar hela Ukraina så har ni inte "vunnit" någonting lille vän.
När Putin har fallit så är det nog inte så bra att ha i sitt CV att man har jobbar på rysk trollfabrik eller har jobbat åt trollfabrikernas räkning i Sverige för övrigt.
Då man förstår varför ni är så hysteriska med copiumet.
Citera
2022-05-26, 22:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Har lite svårt att förstå varför de börjat använda T-62:er, kan inte du förklara det för mig?

Det är bara mediebrus. Det blir intressant den dagen vi ser Ryssland anfalla med T-62s. Just nu är det en icke-nyhet.

Kanske ryssarna har slut på tanks.

Men minst lika troligt är att de bara tänker använda dem när de ändå har dem. En T62 är bättre än en AK47. Den kan användas som en mobil bunker. Eller bara som utfyllnad. Det hade ju t ex varit smart att försöka korsa den där ökända floden (Siversk?) med ett gäng T62s istället.
Citera
2022-05-26, 22:23
Medlem
Citat:

uhm.

Du vet att "krigslandet sverige" spenderar ungefär samma summor som ukraina på försvaret de seneaste 5 åren...

iför så är träning och materiell av "nato-standard" sedan många år här, men endå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in