2022-05-26, 20:09
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ja, o rysstrollen i tråden är lika sjuka de som försvarar dessa mördare.

En övervakningsfilm avslöjar hur två civila invånare kallblodigt skjuts ihjäl av ryska soldater.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/video-avslojar-misstankt-krigsbrott-i-ukraina
Det finns bilder och filmer om hur de plundrade efter morden...
Citera
2022-05-26, 20:11
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
På tiden då, 3 månader..

Luktar dock som ännu en "Izyum offensiv" som enbart utspelade sig på Twitter.. 🤣

🤣 Det luktar rysk påverkanskampanj här. Nej förlåt, det STINKER! Tålamod är det som kommer avgöra detta krig, och svinpälsryssen är för evigt bojkottad. Tillbaka till det normala för ryssen som är van att lida under Tsarvälde. 🤣
Citera
2022-05-26, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Luktar "18 åriga värnpliktiga" som "trodde de var på övning" fake news om denna Ryska soldat.

Och givetvis lyssnar du på han om han hävdar att han har begått krigsbrott, hade han däremot sagt annat hade du inte litat på han 🤣

Oavsett så sitter över 8000 Ukrainare i förvar just nu, dessa kommer att åtalas och dömmas för krigsbrott.

Krigsbrott är således 8000 gånger vanligare bland Ukrainare än Ryssar. 🤔

Ungefär 25% av din kommentar på mitt inlägg har en knapp antydan att vara relevant för frågan om Ryssland och ryssar har begått krigsbrott i Ukraina vilket är den sakfråga jag diskuterar, resten är gish-galopp.

Ja, jag lyssnar på honom då han framstår som trovärdig tycker jag.
Citera
2022-05-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det finns en del sådana här i tråden. Du och Skrattaren, från ryssonanistsidan, samt flera andra användare som tror att Ukraina kan ta över världen som motsats till Ryssland.

Ni kan hålla på med ert lågpannade hackande på varandra med meningslösa propagandanyheter från båda sidor, det är helt okej. Vad som däremot är lite trist, är när mer sansade användare, oavsett vilken sida de står på, försöker att diskutera något ur ett tekniskt, politiskt eller strategiskt/taktiskt perspektiv, och ni inte kan svara på det, eftersom ni inte vet vad ni pratar om.

Sigvard Marjasin kunde också klippa och klistra på sin tid, den enda skillnaden mellan honom och er, är att ni gör det på en dator istället för i pappersform.

Jag har försökt få igång en diskussion hur 600.000 NATO tränade/beväpnade Ukrainare på hemmaplan förlorar mark och städer till 180.000 Ryssar med pansar från 60-talet där hälften verkar vara "värnpliktiga på övning" och resten 50 plussare.. 😏

Istället möts man av krokodiltåreinlägg om påstådda krigsbrott. Inte en jävel av dem bryr sig om Ukrainare.
Citera
2022-05-26, 20:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ryssland har inte begått några krigsbrott.

Jo. Denna artikel och video visar ju det:

Citat:
New Evidence Shows How Russian Soldiers Executed Men in Bucha

Witness testimony and videos obtained by The New York Times show how Russian paratroopers executed at least eight Ukrainian men in a Kyiv suburb on March 4, a potential war crime.

https://www.nytimes.com/2022/05/19/world/europe/russia-bucha-ukraine-executions.html
https://web.archive.org/web/20220519205109/https://www.nytimes.com/2022/05/19/world/europe/russia-bucha-ukraine-executions.html
Citera
2022-05-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ryssland begick inget brott i Butja.
Kan du lägga fram någon som helst bevisning på att dom ryska svinen inte begick krigsbrott i Butja? Vore mycket intressant att få ta del av dom dokumenten
Citera
2022-05-26, 20:17
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du har inte skrivit ett enda intressant inlägg i tråden. Låtsas inte vara nån "objektiv expert sansad i mitten mellan alla galningar". Du är en bindgalen Ukrainadåre, med skillnaden att du är tråkigare och mindre läsvärd t.o.m. än många andra dårar på din sida.

Haha, nej, jag förstår att du inte tycker det. Fakta verkar vara helt ointressant för dig.

Det är tragiskt när man, som vuxen människa, är så bortkollrad (närmast som ett litet barn) att man inte kan ta till sig fakta och information om saker och ting som man påstår sig veta något om. Det gör nämligen ofta du och skrattaren här inne, ni vräker ur er sådant ni uppenbarligen inte har den ringaste förståelse för eller erfarenhet av, och försöker framstå som "sanningssägare" och "intellektuella", medan det enda ni i realiteten lyckas med är att framstå som bindgalna och grundlurade.

Jag är inte expert på någonting, däremot har jag väldigt bra koll på en hel del vapensystem och tekniken bakom dem, militär strategi och taktik, samt militärhistoria, något ni uppenbarligen saknar.

Jag har alltid sagt att jag inte kan något om fotboll, och att det därför innebär att jag är tyst när andra diskuterar fotboll.

Att klistra in meningslösa propagandaartiklar, skriva lögner och dumheter, det kan vem som helst göra. Till och med du.
Citera
2022-05-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ungefär 25% av din kommentar på mitt inlägg har en knapp antydan att vara relevant för frågan om Ryssland och ryssar har begått krigsbrott i Ukraina vilket är den sakfråga jag diskuterar, resten är gish-galopp.

Ja, jag lyssnar på honom då han framstår som trovärdig tycker jag.

Kommer inte ihåg vad begreppet kallas när någon säger något som stämmer överens med din världsbild så blir den per automatik en med auktoritet.. denna "fånge" är din sådan.

När faktan är som sådan att antalet döda civila dödade eller skadade är rekordlåga, såpass att man inte ens kan använda det som propaganda mot Ryssen.
Citera
2022-05-26, 20:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jag har försökt få igång en diskussion hur 600.000 NATO tränade/beväpnade Ukrainare på hemmaplan förlorar mark och städer till 180.000 Ryssar med pansar från 60-talet där hälften verkar vara "värnpliktiga på övning" och resten 50 plussare.. 😏

Istället möts man av krokodiltåreinlägg om påstådda krigsbrott. Inte en jävel av dem bryr sig om Ukrainare.

Eftersom det fetade inte sker, så blir det bara en teoretisk diskussion utan bäring på verkligheten. Jag förstår att du har svårt att få igång en diskussion om teoretiska resonemang i en tråd om faktiska händelser.
Citera
2022-05-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ryssland har inte begått några krigsbrott, och om de skulle ha gjort det var det förtjänat.

Vad är din definiton av ett krigsbrott om man får fråga?

Du har ju sett filmer på Mariupol som är i stort sett jämnat med marken, är det ok enligt din skruvade logik.
Citera
2022-05-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Har väst beslagtagit något från Ryssland? Kan du svara på den frågan?
Nej, väst har inte stulit något från Ryssland, men ryssarna har ju utöver sin flygplansflotta även stulit mängder av tvättmaskiner (vad de nu skall med dem till, ingen av soldaterna har ju tillgång till trycksatt vatten i hemmet)

På senare tid har Ryssland stulit civila flygplan för många miljarder dollar för att kunna transportera i sammanhanget några få välbärgade ryssar.
Anser du att flygplansstölden är ok?
Citera
2022-05-26, 20:25
Medlem
baggebo1s avatar
Arestovich verkar mer och mer bli en ukrainsk "Strelkov". Han påstår att Lyman är förlorad, och hyllar ryssen:
Citat:
Arestovich is broken

"According to unverified reports, the city of Liman was lost. The way the Russian army captured it shows that there are very talented commanders there, and this shows the increased level of operational management and skills of the Russian army"
https://twitter.com/Levi_godman/status/1529889718615388187
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in