2022-05-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du har inte varit i öststaterna, om så är fallet har du varit i någon huvudstad och du har inte varit i någon industristad med dess förorter.
Ledsen, men det förefaller som om du sett något som de flesta inte har sett, skygglappar?

Nog har jag varit i en del mindre ställen

I Belarus har jag varit i Pinsk, Mogliev, Bobruisk.
I Ukraina har jag varit i Bakhmut, Nikolaev, Chernigov, Poltava
I Ryssland har jag varit i Novgorod, Belgorod
I Georgien har jag varit i Poti, Gori, Chiatura
I Azeribadjan har jag varit i Ganja, Yevlax

Men nu kanske du ska slå till med något extremt som Norilsk eller Oymiakon???

Folk har WC. Det är oftast lite slitet på utsidan men alla lägenheter är moderna inuti, är som sagt kanske datjor som inte har rinnande vatten men det är inget året-runtboende eheller.

Ni lever i er värld att östeuropa är ren misär, visst finns fattigdom men dessa länder är mer utvecklade jämfört med sydöstasien eller latinamerika.

Men Ukraina däremot kan ha problem med rinnande vatten då idioterna inte ger upp när man blivit satt på plats. Ryssland erbjuder fred och harmoni Ukraina väljer död och förödelse istället för att samsas med sina slaviska brödrer.
Citera
2022-05-26, 18:56
Medlem
Ukrainska styrkor åker på rejält med stryk nu, frågan är om de kan återhämta sig från det.
Citera
2022-05-26, 18:56
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Rysslands ekonomi faller nu snabbt ihop. Tillbaka till Sovjet säger ryssar som vill vara anonyma. Flygplan från Airbus och Boeing blir stående på marken nu när det inte finns reservdelar tillgängliga. Rysslands transportminister erkänner att logistiken i Ryssland håller på att braka ihop fullständigt.

https://www.washingtonpost.com/world/2022/05/26/russia-economy-aviation-sanctions-shortages/
Har aldrig flugit ryskt och tänker inte börja med det nu. Bara en tidsfråga innan en större olycka.
Citera
2022-05-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Eldammonution från GRAD missilsystem förmodligen. Enligt Twitter är det förmodligen fosfor eller senapsgas.

Citeringen försvan: Svarade en som undrade vad klippet på "eldregnet" föreställde.
Ser ut som samma man använde över Azovstal för någon vecka sedan. Termitraketer. Här förklaras det på svenska i ett klipp från svt:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bild-for-bild-projektilregnet-over-azovstal
Citera
2022-05-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag har läst att de har beslagit flygplan från Airbus och Boeing. De kan bara glömma att få reservdelar och framtida leveranser. Kanske Aeroflot som luktar diesel i kabinen bådar för en ljus framtid.
Så är det, de har flyttat registreringen av sin flygflotta från Bahamas till Ryssland och avslutat sina leasinginbetalningar.
De har m.a.o. stulit flygplanen och försöker få Kina att leverera delar. Kina har dock vägrat.

Det är den här typen av beteende som diktaturanhängarna här i tråden hyllar, vi i den demokratiska världen tycker att det är ett förskräckligt beteende.
Citera
2022-05-26, 19:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén har haft så stora förluster senaste dagarna så experter påstår nu att UAF har fler soldater.

https://www.express.co.uk/news/world/1616469/russia-news-invasion-smaller-ukraine-putin-war-spt
Citera
2022-05-26, 19:03
Medlem
Citat:
Så är det, de har flyttat registreringen av sin flygflotta från Bahamas till Ryssland och avslutat sina leasinginbetalningar.
De har m.a.o. stulit flygplanen och försöker få Kina att leverera delar. Kina har dock vägrat.

Det är den här typen av beteende som diktaturanhängarna här i tråden hyllar, vi i den demokratiska världen tycker att det är ett förskräckligt beteende.
Lägg av din tomte. Dom svarar väst med samma mynt, inte sant?

Det är din typ av beteende som äcklar vettiga människor. Det är ok att väst beslagtar rysslands tillgångar, men inte ok om ryssland svarar på det. Vidriga människa
Citera
2022-05-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Ser ut som samma man använde över Azovstal för någon vecka sedan. Termitraketer. Här förklaras det på svenska i ett klipp från svt:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bild-for-bild-projektilregnet-over-azovstal

Mäktigt.

Inte kul att vara Ukrainare i situationen.
Citera
2022-05-26, 19:05
Medlem
Citat:
Skärp dig, alla som har varit i öststaterna före murens fall kan intyga hur miserabelt där var.
På många ställen har ingenting utvecklats sedan förkrigstiden.

I Ryssland är rinnande vatten,WC och asfalterade vägar sällsynta. I många stycken kan det jämföras med Nordkorea.
Det stämmer att det är så utanför städerna eftersom landet är enormt. Det går att jämföra med våra sommarstugor.

Men titta vilka utmärkelser Moskva får som stad, världens bästa storstad.
Citera
2022-05-26, 19:10
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Nog har jag varit i en del mindre ställen

I Belarus har jag varit i Pinsk, Mogliev, Bobruisk.
I Ukraina har jag varit i Bakhmut, Nikolaev, Chernigov, Poltava
I Ryssland har jag varit i Novgorod, Belgorod
I Georgien har jag varit i Poti, Gori, Chiatura
I Azeribadjan har jag varit i Ganja, Yevlax

Men nu kanske du ska slå till med något extremt som Norilsk eller Oymiakon???

Folk har WC. Det är oftast lite slitet på utsidan men alla lägenheter är moderna inuti, är som sagt kanske datjor som inte har rinnande vatten men det är inget året-runtboende eheller.

Ni lever i er värld att östeuropa är ren misär, visst finns fattigdom men dessa länder är mer utvecklade jämfört med sydöstasien eller latinamerika.

Men Ukraina däremot kan ha problem med rinnande vatten då idioterna inte ger upp när man blivit satt på plats. Ryssland erbjuder fred och harmoni Ukraina väljer död och förödelse istället för att samsas med sina slaviska brödrer.
Samsas? Du menade nog underkasta sig!
Citera
2022-05-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Lägg av din tomte. Dom svarar väst med samma mynt, inte sant?

Det är din typ av beteende som äcklar vettiga människor. Det är ok att väst beslagtar rysslands tillgångar, men inte ok om ryssland svarar på det. Vidriga människa
De har stulit Boeing- och Airbusplan, vad menar du?
Rysslands industri är död, även dess flygindustri.

Att de upprätthåller sin inrikestrafik med stulna flygplan från väst tycker du alltså är okey? Att människor kommer att dö p.g.a. bristande underhåll?
Om så är du en obehaglig människa vars berättigande på jorden är noll, må du dö i artillerielden.
Citera
2022-05-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Eldregn över Ukraina, ser vackert (men dödligt) ut;

https://t.me/DonbassDevushka/8560

🔥Fire from the sky for the Armed Forces of Ukraine: Ukrainian militant is shocked by what is happening

Ser ut som GRAD är i farten.
Vet du vad det är för skit ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in