2022-05-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja politiet oppfordret eller ba TH om å skrive diverse til politiet. Og senere ble det brukt mot han på en måte, ved at det han skrev kalles villeding (om jeg har forstått rett)?

Eller for å snu på det: om TH helt frivillig ga fra seg alle egne notater/e-poster/brev fra perioden AE forsvant, kunne kanskje dette bidratt til å kaste lys over f.eks. observasjoner/møter/mennesker han møtte i gitt periode = da AE ble kidnappet. All informasjon er nødvendigvis ikke viktig, men det er det jo politiets jobb å sortere. Apropos hypoteser. De har jo jobbet langs flere hypoteser.
Kanskje kunne dette bidratt til tidlig renvasking og ingen siktelse mot TH?

Men så viser det seg at det er grunner til at TH er siktet, da.
Det er dessverre all grunn til å tro at AE ble drept og ikke kidnappet. Hun ble etter all sannsynlighet drept i hjemmet til og med, og tatt med ut derfra.
Citera
2022-05-26, 16:03
Medlem
Saken er en mare for politiet De skjønner, men får ikke til å bevise 100%.. På akkurat samme måte som da den Funcom ansatte mannen ble frikjennt for drapet på Vegard Bjerck.. Han hadde risset opp biler med kniv i garasjeannlegget til borettslaget hvor Bjerck bodde. Å vipps så ble Bjerck knivdrept i samme annlegg. Det anntas at Bjerck tok vedkommende på fersken, å han ble drept i denne konfrontasjonen. Men, tiltalte ble frikjennt. Til Svein Holdens fortvilelse, Holden førte saken for påtalemakten den gangen.
Citera
2022-05-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Og det journalisten skriver der omsetter du til at Th hadde et stort behov.
Jadda

TH ønsket ikke å holde alle detaljene for seg selv - hverken tegningen av pingvinmannen, pistolhistorien med de unge guttene, joggeren som tøyde ut ved brygga, naboen bak gardinene, den røde stolen med brevet som kunne minne om et stilleben fra kunstens verden, og alle de andre mystiske personene som skal ha beveget seg rundt huset i S4 - bare for å nevne noe av det TH frivillig har kommet med til politiet.
Citera
2022-05-26, 17:21
Medlem
Noen som kan fortelle mer om naboen bak gardinen, for oss som ikke har lest om det?
Citera
2022-05-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Trådstarter er på hugget i dag.

Woof-woof!
Jeg deltar i en diskusjon hvor jeg etterlyser argumenter.
At du ikke forstår det vet jeg fra før, du behøver ikke fortelle meg det.
Citera
2022-05-26, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan være verd å nevne at det i samme avsnitt som TH påstår han ble oppringt av denne
forretningsforbindelsen, også antyder at vedkommende er "utspekulert" og en person TH
mener politiet bør "se nærmere på". Om ikke dette er gjort bevisst, så vet ikke jeg.

Jeg skjønner dog at det sitter veldig langt inne for deg å innrømme at TH forklarer seg
på en suspekt måte, og at han synes å tilpasse forklaringene etterhvert som politiet
konfronterer ham med nye opplysninger.
...at jeg skulle innrømme at TH lyver liksom?! Sløv argumentasjon
Du skriver:
"Kan være verd å nevne at det i samme avsnitt som TH påstår han ble oppringt av denne
forretningsforbindelsen, også antyder at vedkommende er "utspekulert" og en person TH
mener politiet bør "se nærmere på". Om ikke dette er gjort bevisst, så vet ikke jeg."

Det er jo ikke løgn, dersom TH synes at personen er mistenkelig. Hvis TH forteller at det var denne mistenkelige personen som ringte til TH først, så trenger ikke det være bevisst løgn, dersom politiet finner ut at det var omvendt (at det var TH som ringte. Selvsagt ønsker man å bidra 100% med det man sitter inne med. Det er politiet som er profesjonelle, og må vurdere hva som er relevant. Det kan virke som at noen tror at det er TH som må vite hva som er relevant for saken.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-26 kl. 18:28.
Citera
2022-05-26, 18:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg deltar i en diskusjon hvor jeg etterlyser argumenter.
At du ikke forstår det vet jeg fra før, du behøver ikke fortelle meg det.

Ok, hvis det er argumenter du vil ha, så kan jeg jo servere deg det største:

Hvem andre, enn TH, er det som skulle ha noen interesse av å drepe Anne-Elisabeth?
Citera
2022-05-26, 18:20
Medlem
Citat:

Hvem andre, enn TH, er det som skulle ha noen interesse av å drepe Anne-Elisabeth?
F.eks. kidnappere som kidnappet for å innkassere penger men som aldri hadde hatt plan om å slippe AE fri uansett om løsepengene ble betalt eller ikke og som dermed hadde planlagt å drepe AE for å "ta ned risiko for å bli tatt".

F.eks en GM som hadde ønske om og motiv for å drepe AE. Det kan feks ha vært et personlig motiv hos GM - at GM ønsket å ramme AE og TH. Eller AE kan ha vært et tilfeldig offer som GM valgte, f.eks hvis GM er lystmorder.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-26 kl. 18:28.
Citera
2022-05-26, 18:24
Medlem
Citat:

Skjønner du ikke at 9 mill euro er et godt motiv? - Virkelig?
Citera
2022-05-26, 18:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Skjønner du ikke at 9 mill euro er et godt motiv? - Virkelig?

Nei.

Hvorfor ikke kidnappe kona til en eller annen annen riking da, Gunhild f.eks, jeg er sikker på at Stordalen sikkert ville flekket ut minst like mye, til og med mer, for sin eks-kone, hvis det var hun som hadde blitt kidnappet.

Eller "kidnappet".

Her vil man helst at kona bare skal være borte og at hele saken helst bare skal bli forbigått i stillhet.
Citera
2022-05-26, 18:36
Medlem
Citat:
Nei.

Hvorfor ikke kidnappe kona til en eller annen annen riking da, Gunhild f.eks, jeg er sikker på at Stordalen sikkert ville flekket ut minst like mye, til og med mer, for sin eks-kone, hvis det var hun som hadde blitt kidnappet.
Og ville det ha hjulpet BO mener du, i et scenario som er slik at kidnapperne ikke gir livsbevis og ikke forhandler og allerede (før kidnappingen fant sted) har bestemt seg for å ikke slippe BO fri men har bestemt seg for å drepe BO for "å ta ned risiko for å bli tatt"?

Kanskje akkurat AE og TH ble utvalgt av GM bl.a. pga husets beliggenhet innerst i en blindvei og med høye hekker som skjermer for innsyn?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-26 kl. 18:39.
Citera
2022-05-26, 18:40
Avslutad
Citat:
Nei.

Eller "kidnappet".

Her vil man helst at kona bare skal være borte og at hele saken helst bare skal bli forbigått i stillhet.
Spørs om Gunnhild er like mye alene. Dessuten er hun mange år yngre enn AEH.

Gunnhild ville vært et mye vanskeligere mål. Kan ikke sammenlignes disse kvinnene. Kidnapperne ville fått problemer med å kartlegge Gunnhild og Stordalens rutiner. Ikke sikkert Gunnhild og Stordalen skriver dagbøker heller.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-26 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in