2022-05-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Ryssland vill att Putin ska förklara krig mot Ukraina, nu är det en mindre operation med bara 180000 soldater. Om Putin förklarar krig så pang har dom 1,5 miljoner soldater innom 1vecka.

Nej nu ljuger du.
Citera
2022-05-26, 16:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Har det varit någon krigsförklaring från någon sida? Inte så vitt jag vet. Funderat någonting på varför? Bara för att media använder uttryck som ”anfallskrig” och andra konstiga formuleringar, ändrar det inte på innebörden av sakers natur, eller på vad ord betyder. Man kan tycka att det verkar konstigt, men utan en krigsförklaring, så är det fortfarande en ”specialoperation”, precis som de säger. Flera veckor har ju helt klart passerat sedan 2014 också. Det har det ju.

Bla bla bla. Det enda ord som beskriver vad som sker i östra Ukraina nu är krig. Att förneka det är så världsfrånvänt att inte är sant.
Citera
2022-05-26, 16:50
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ryssland vill att Putin ska förklara krig mot Ukraina, nu är det en mindre operation med bara 180000 soldater. Om Putin förklarar krig så pang har dom 1,5 miljoner soldater innom 1vecka.
Nej, de har isåfall 1,5 miljoner män i gröna kläder från olika årtionden ja. Om du klär en åsna i m90 mundering så blir det inte plötsligt en soldat för det.....Det är fortfarande en åsna. Detta beviset har vi dessutom redan fått, till och med från den "lilla klicken" ala' 180.000 "specialoperatörer" på plats
Citera
2022-05-26, 16:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jaha. Hur vet du det?
Citera
2022-05-26, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaha. Hur vet du det?

Läs andra medier än västmedia, Duman vill förklara ukraina krig men putin vill inte starta ett krig.
Citera
2022-05-26, 16:59
Medlem
leachs avatar
Allt går enligt plan.

"While the war is not over, President Putin has failed to achieve any one of his strategic aims," says @SecBlinken on Ukraine-Russia War
https://liveuamap.com/en/2022/26-may-while-the-war-is-not-over-president-putin-has-failed
Citera
2022-05-26, 17:02
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:

Ja, 1,3 miljoner man är ivriga att låta sig ledas till seger av Gröfaz Putin. Alla, nåja de flesta, får en Nagant att smörja och hålla i skick. Övriga tar fallen kamrats vapen. Proviant för tre dagar medtages.

Du drömmet om det fosterländska kriget. Men detta är en brutal utrotningsoperation mot en mindre granne. Tyvärr för dig kommer alla dina vodkarusiga Nagant-försedda "frivilliga" att möta motstånd.
Citera
2022-05-26, 17:05
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Läs andra medier än västmedia, Duman vill förklara ukraina krig men putin vill inte starta ett krig.

Duman vill förklara Polen krig. Duman vill sätta in kärnvapen. Duman består av de mest rubbade i ett sjukt samhälle.
Citera
2022-05-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Mer intressant är väl varför du sympatiserar och försvarar USA som svensk (antagligen) och EU-medborgare. USA:s geopolitiska och ekonomiska intressen är viktigare än svenska och europeiska för dig och din typ.

Är det USA:s spridande av demokrati genom statskupper och krig som du stödjer? Är det USA:s enskilda makt över värdens ekonomier? Är det skräcken för Ryssland?

Vi borde ha ett bra samarbete med Ryssland eftersom dom kan bidra med råvaror och på det viset öka vår välfärd och stimulans av näringslivet. USA kan inte bidra med detta och det är väl dags att inse det då Europas ekonomier går på knäna och inflationen rusar.

Sen kan man tycka vad man vill om Ryssland men att hantera landet med respekt var och är det man bör göra och inte tvinga fram en allians mellan Ryssland och Kina som sen kommer att kontrollera världen ekonomiskt. Det är så förbannat dumt at EU har skjutit sig själv i foten för USA:s globala agenda.

Du kanske kan svara på hur "USA:s globala agenda" "tvingat" den psykotiske dvärgen i kreml att inleda anfallskrig mot Ukraina och söka slakta dess befolkning? Är den psykotiske dvärgen i kreml CIA agent då han tydligen på CIAs order och initiativ har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA? Eller är dvärgen bara en psykotisk narcissist som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?
Citera
2022-05-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Har du ens varit i Ryssland?

Absurda påståenden eller har du ens varit i Ukraina?

Hur kan du ens tro detta?
Absurda påståenden?
Jag har varit i de flesta före detta öststaterna men mest i Ryssland.
Jag har sett misären, speciellt på landsbygden och i industristäderna. Moskva och St. Petersburg är kulisser.
Industrierna jag jobbade med låg många gånger 30-50 år efter vår standard.

Vintrarna är värst då stenkolstanken ligger tät över städerna.

Jag har dock inte varit i Ukraina men kan konstatera att sanktionerna orsakar en massiv industriell död i Ryssland.
Ryssland är kört oavsett krigsutgången.
Citera
2022-05-26, 17:07
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Det stämmer att VISSA delar/parter utav duman har lyft förslag och önskemål om en krigsförklaring mot Ukraina. Men, (nu skall jag vara kontroversiell) nu är det så att större delen utav duman är som en reflektion på gemene retarderad och svagbegåvad ryss utan konsekvenstänk, så i detta fallet ser vi skillnaden på intelligens och efterblivenhet. Putin måhända vara ett kommunistiskt svin ja, men han tillhör den skaran utav intelligentia och kunnande som tyvärr inte är allmänvara I ryssland. På ett sätt tycker jag synd om honom för att han skall behöva försöka få de proletära fåren runt om kring sig att förstå skillnaden mellan en morot och en jordgubbe.
Citera
2022-05-26, 17:11
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Absurda påståenden?
Jag har varit i de flesta före detta öststaterna men mest i Ryssland.
Jag har sett misären, speciellt på landsbygden och i industristäderna. Moskva och St. Petersburg är kulisser.
Industrierna jag jobbade med låg många gånger 30-50 år efter vår standard.

Vintrarna är värst då stenkolstanken ligger tät över städerna.

Jag har dock inte varit i Ukraina men kan konstatera att sanktionerna orsakar en massiv industriell död i Ryssland.
Ryssland är kört oavsett krigsutgången.
Du har så rätt så ARCcosinus. Faktum är att det allaredan är kört. 80-100% dyrare dagligvaror samt en stoppad tillverkningssektor. Källa - mig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in