2022-05-25, 17:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Eller studsar på 20k.
Tror du missade poängen...
Citera
2022-05-25, 17:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Alla tittar på 20k som nästa stöd att köpa på.

Det enda vi vet är att BTC vänder upp långt innan dess och lämnar alla i kölvattnet, eller brakar igenom 20k med buller och bång.
Yes. Jag likaså. Tror många står redo för 20k. Få som kommer få det.
Citera
2022-05-25, 18:43
Medlem
Citat:
Tror du missade poängen...
Nej, för poängen var att du trollade fram något slags samband som inte existerar.
Citera
2022-05-25, 21:15
Medlem
Citat:
Alla tittar på 20k som nästa stöd att köpa på.

Det enda vi vet är att BTC vänder upp långt innan dess och lämnar alla i kölvattnet, eller brakar igenom 20k med buller och bång.

Som Warren Buffet säger, tids nog hamnar dyngan på noll.

När ni bondfångare lurat in den siste bagholdern.
Citera
2022-05-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Varför blir det då värdelöst? Jag har själv dessa cert och de är allt annat än värdelösa. 0900 kan jag sälja desss.

Hur skulle du känna över att äga en aktie, men du får bara handla den under 2 timmar om dagen medans alla andra har 8 timmar att handla den?
Citera
2022-05-25, 21:47
Medlem
DroidBishops avatar
Onekligen en mycket trevlig range att trada inom. Lokalt är jag bara intresserad av 31300 short, eller golden ratio 28440 long.

https://www.tradingview.com/x/6MMwcblm/
Citera
2022-05-25, 21:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej, för poängen var att du trollade fram något slags samband som inte existerar.
Du missade poängen och visar din totala okunskap om hur en marknad fungerar.
Citera
2022-05-25, 22:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Som Warren Buffet säger, tids nog hamnar dyngan på noll.

När ni bondfångare lurat in den siste bagholdern.
Du kan såklart tro det. Än så länge har du haft helt fel men en vacker dag kanske, men antagligen inte, får du rätt. Du är såklart välkommen tillbaka att säga I told you so då. Att bara upprepa dina floskler nu gör ingen skillnad. Alla vet vad du tror. Nöj dig med det.
Citat:
Hur skulle du känna över att äga en aktie, men du får bara handla den under 2 timmar om dagen medans alla andra har 8 timmar att handla den?
Inga problem för mig. Sitter man och daytradear så är det inte optimalt men för de flesta spelar det ingen roll. Hur många trades gör du på en dag? Hört talas om för- och efterhandel? Nej, tänkte väl det.
Citera
2022-05-26, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du missade poängen och visar din totala okunskap om hur en marknad fungerar.
Jösses, ni kommer stå där 40 år gamla och spela V75. "Den här gången har jag minsann lärt mig hur hästar springer! Jag tittade noga förra gången!"

Nej, självklart missar jag inte någon poäng, jag beskriver den här situationen för er. Just nu är ni i ett stadie av marknaden där barn/nybörjare/whatever känner att "alla tror X, därför kommer Y eller Z hända". Detta beror på att vi precis haft en antagen blowoff som inte inträffade; trots att scenario 2 (bear market från Maj 2021) inte heller inträffade.

Om ni var mindre intresserade av att känna eller spå i kaffesump skulle ni lätt kunna verifiera att ni är kontinuerligt fooled by randomness.
Citera
2022-05-26, 12:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Jösses, ni kommer stå där 40 år gamla och spela V75. "Den här gången har jag minsann lärt mig hur hästar springer! Jag tittade noga förra gången!"

Nej, självklart missar jag inte någon poäng, jag beskriver den här situationen för er. Just nu är ni i ett stadie av marknaden där barn/nybörjare/whatever känner att "alla tror X, därför kommer Y eller Z hända". Detta beror på att vi precis haft en antagen blowoff som inte inträffade; trots att scenario 2 (bear market från Maj 2021) inte heller inträffade.

Om ni var mindre intresserade av att känna eller spå i kaffesump skulle ni lätt kunna verifiera att ni är kontinuerligt fooled by randomness.
Kanske. För mig soelar det mindre roll då jag HODLar.
Citera
2022-05-26, 15:07
Medlem
Citat:
Köp en riskaktie då, börsen kan svänga som en tornado också. Du kan ju sitta i isk då också och slippa betala massa skatt som när du äger bitcoin ponzi tokens.

Ärligt så måste jag läsa på om allt det här, jag fick en snille och hoppades på enkla pengar med detta utan att läsa på det minsta. Men nu blev det ju inte så.
Citera
2022-05-26, 16:06
Medlem
Citat:
Köp en riskaktie då, börsen kan svänga som en tornado också. Du kan ju sitta i isk då också och slippa betala massa skatt som när du äger bitcoin ponzi tokens.
Kom gärna med mer efterblivna gissningar, de är extremt givande för alla inblandade. Bland det vanligaste sättet som svensk att äga BTC är via ISK.

Nackdelen är när marknaden, som just nu, kraschar. För då ska man betala ISK-skatt på sitt förlust-år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in