2022-05-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Vad kan man räkna med för straff för detta 3-4 år i fängelse kanske ? kraftiga böter lär de ju bli iaf

Straff för vad? Det är ju klarlagt i tingsrätten att KH inte begått något brott. Således kommer det inte att utdömas något straff. Hovrätten har ju redan uttalat att dom inte kommer att ha någon ny förhandling utan meddelar troligtvis officiellt den 22 september att tingsrättens beslut gäller.
Citera
2022-05-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tingsrätten med jurister och nämndemän kom fram till att han var oskyldig.

Uttryckte de sig så, oskyldig?
Citera
2022-05-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Straff för vad? Det är ju klarlagt i tingsrätten att KH inte begått något brott. Således kommer det inte att utdömas något straff. Hovrätten har ju redan uttalat att dom inte kommer att ha någon ny förhandling utan meddelar troligtvis officiellt den 22 september att tingsrättens beslut gäller.

Tingsrätten har ju ingen aning om vad KH gjorde där i skogen. Han kan mycket väl ha begått brott. Dock fanns det inte tillräcklig bevisning för det. Men skyldig kan han såklart vara ändå.
Citera
2022-05-25, 20:04
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Tingsrätten har ju ingen aning om vad KH gjorde där i skogen. Han kan mycket väl ha begått brott. Dock fanns det inte tillräcklig bevisning för det. Men skyldig kan han såklart vara ändå.

Du låter som en del dåliga poliser: Befolkningen kan indelas i tre grupper: Poliser, de som är lagförda och de som ännu inte är lagförda.

Vi förstår att du inte bor på landet eller känner någon som jagar. De är inte så lätt att jaga så att du kan åka ut från kontoret i 45 minuter klädd i kostym och lågskor och ”panga” varg.

Vargjakt kräver mer insatser, spårning och utplacering av många skyttar. Det är inget som görs i verkligheten som åklagaren försöker inbilla domstolen.

Släpp detta nu. Läs domen. Karl Hedin är inte så dum att han gör något sådant. Men OK, älskar man varg runt knuten så förstår jag att man ogillar Karl Hedin. Men att utnyttja rättsapparaten för att trycka dit folk med åsikter man inte gillar skall vi inte göra.
Citera
2022-05-25, 20:10
Medlem
Citat:
Du låter som en del dåliga poliser: Befolkningen kan indelas i tre grupper: Poliser, de som är lagförda och de som ännu inte är lagförda.

Vi förstår att du inte bor på landet eller känner någon som jagar. De är inte så lätt att jaga så att du kan åka ut från kontoret i 45 minuter klädd i kostym och lågskor och ”panga” varg.

Vargjakt kräver mer insatser, spårning och utplacering av många skyttar. Det är inget som görs i verkligheten som åklagaren försöker inbilla domstolen.

Släpp detta nu. Läs domen. Karl Hedin är inte så dum att han gör något sådant. Men OK, älskar man varg runt knuten så förstår jag att man ogillar Karl Hedin. Men att utnyttja rättsapparaten för att trycka dit folk med åsikter man inte gillar skall vi inte göra.

Jag har bostad både i stan och på landet (och även på Västkusten).
Jag är även jägare.
Så du har många fel i dina antaganden.

Vad får dig att tro att han hade lågskor vid tillfället? För att han sagt att han hade det?
Citera
2022-05-25, 20:17
Medlem
Citat:

Vi förstår att du inte bor på landet eller känner någon som jagar.

Förresten, vilka är "vi"? Vem/vilka mer än dig själv för du talan för här på flashback?
Citera
2022-05-25, 21:05
Medlem
Citat:

Det känns i alla fall tryggt för mig att tingsrätten har lite bättre verklighetsförankring än vissa här på flashback tycks ha.
Om du tar dig tid att läsa FUP kanske du också inser det orimliga i att påstå att KH var ute för att jaga varg den där oktoberdagen.
Citera
2022-05-26, 08:02
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Hjärndött deluxe
Citera
2022-05-26, 08:47
Medlem
orrtupps avatar
Om det någon gång är berättigat med ett rejält skadestånd så är det nu.
I en perfekt värld skulle åklagaren få betala det.

Men som skattebetalare vore det med glädje och stolthet jag såg mina pengar gå till Hedin.

Tyvärr får han aldrig igen de stulna åren.
Citera
2022-05-26, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hjärndött deluxe

Din kommentar visar att du inte har något att komma med. Hur kan man uttrycka sig så lågbegåvat?
Citera
2022-05-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Om det någon gång är berättigat med ett rejält skadestånd så är det nu.
I en perfekt värld skulle åklagaren få betala det.

Men som skattebetalare vore det med glädje och stolthet jag såg mina pengar gå till Hedin.

Tyvärr får han aldrig igen de stulna åren.

I en perfekt värld skulle inte brott begås
Citera
2022-05-26, 13:48
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
I en perfekt värld skulle inte brott begås
Sant, ingen skulle heller bli oskyldigt anklagad heller som Hedin blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in