2022-05-26, 13:18
Medlem
Hvorfor Tom Hagen plutselig snudde om anropene 10:06 og 10:07.

Da politiet offentliggjorde analyser fra AEs iPhone, og hevdet (jeg tror dette er mediestrategi) at siste bevegelse på mobilen var 10:07, (noe jeg tror TH vet ikke kan være riktig), så gikk det en god, eller en la-a-ang stund, før noen fra TT her på forumet begynte å påstå at telefonbevegelse 10:07 også var alibi for Tom Hagen.

Jeg tror hensikten med å benekte 10:06 og 10:07-oppringingene er å underbygge at TH er "teknologisk tilbakestående". At når TH ikke fant anropene på logg på telefonen, så benektet han at han hadde ringt. "Så enkelt og bent fram tenker han". Som om TH er så kunnskapsløs at han ikke vet at anropene er registrert hos operatøren, selv om de ikke vises i utgående-anrops-logg på mobilen.

Ryktene har gått om at TH nå har erkjent at han ringte 10:06 og 10:07.

Samtidig fikk TH tatt politiet litt ved nesen. Politiet vil naturlig nok tro at løgner har en hensikt. At løgner skal dekke over en ubehagelig sannhet, som politiet ikke skal vite om.

Så da fikk TH latterliggjort politiet, ved å avsløre at politiet liksom "ikke visste" om begrensinger i anropsloggen som automatisk sletter anrop etter hvert. Ikke det at politiet bryr seg noe særlig. Politiet har bekreftet at disse anropene mest sannsynlig har blitt automatisk slettet.
Citera
2022-05-26, 13:21
Medlem
Å holde styr på faktiske hendelser i kombinasjon med en villedningshistorie er nok en balansekunst som de fleste faller igjennom på. Ting skal jo henge sammen på et vis, men så er det ikke alt som går som planlagt og da begynner jo ting å skurre enda mer. Kabalen går ikke opp.
Citera
2022-05-26, 13:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På hvilke klokkeslett startet og sluttet denne samtalen?

Når startet og sluttet det møtet på Futurum som TH deltok i?
(Det trengs en detaljert tidslinje som det er enkelt å finne, så slipper vi/dere at det blir så mange spørsmål om detaljer).

Møtet skulle starte 9:45 og vare i rundt én time.

Mitt tips er at du kjøper boka digitalt. Så kan du enkelt søke i den og finne de opplysningene
du til enhver tid har behov for. Blir litt meningsløst å skulle gjøre dette for deg hele tiden.
Citera
2022-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Det har vært mange gamle sitater seneste uka. Jeg vet ikke hvordan jeg som ny kan klare å få en stemme gjennom «tusen spørsmål og hypoteser».

Velkommen hit.

Anbefaler deg å scrolle gjennom støyen for "tusen spm og hypoteser". Konsentrere deg om de sider av saken som du finner interessant og har lyst til å diskutere.

Og helst overse, ikke svare men bare scroll forbi, trollene som nå jobber dag og natt med å spore av tråden. De trenger ingen oppmuntring.

Den siste utviklingen er at politiet frigjorde mye ny informasjon om trusselbrevet, detaljer om pc og programvare som ble brukt, detaljer om printeren, og ba om tips. Politiet håper at "brikkene skal falle på plass", for en eller annen, der ute, som vet noe.
Citera
2022-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Møtet skulle starte 9:45 og vare i rundt én time.

Mitt tips er at du kjøper boka digitalt. Så kan du enkelt søke i den og finne de opplysningene
du til enhver tid har behov for. Blir litt meningsløst å skulle gjøre dette for deg hele tiden.
Takk for informasjon og tips
Kanske noen av de andre deltagerne på møtet husket om de hadde sett eller ikke hadde sett at TH tok frem sin mobil og foretok anrop kl 10.06 og 10.07, hvis de ble spurt om dette av politiet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-26 kl. 13:43.
Citera
2022-05-26, 13:38
Avslutad
Citat:
Vel, han forklarer seg gjennomgående feil da, helt til han blir konfrontert med de to samtalene i 10-tiden.

Siterer boka fra kapittelet "Tidslinja som skurrer" (ref. avhør 14. februar 2019):
“Hagen hadde lovet å ringe kona etter en time, men han forklarer at han ikke fikk gjort det. Første gang han ringte, var ved lunsjbordet etter klokken 11.30, sier han.Årsaken var «en uforutsett telefon» fra en forretningsforbindelse, som han «ble hengende fast» i. ”

Hadde han sagt han ikke husket når han ringte, hadde det vært noe annet.
Men han gir jo også en begrunnelse for hvorfor han angivelig ikke ringte.
Da konstruerer han et narrativ som ikke stemmer med virkeligheten.
Det vil jeg påstå er et hakk eller to mindre troverdig enn å forglemme seg.
Man konstruerer feil, når vi ikke husker. Det trenger ikke være bevisst. Etterhvert dukker det opp ting i hukommelsen (eller omvendt).

Jeg utelukker ikke at TH er glemsk og påståelig (generelt) (uten at jeg mener at TH bare har vært påståelig). Pluss at det som har skjedd har gjort alt mye verre. Søvn påvirker også mye. Det står noe i boken om det også. Og det står vel også at han har sagt forskjellig tidspunkt og antall oppringninger i forskjellige avhør. Det gikk jo noen måneder mellom noen av avhørene.
Jeg synes ikke at det er mistenkelig eller løgn, selv om noen forklarer seg feil.
En kriminell stiller forberedt til avhør, kan man vel si? Andre blir sjokkert og glemmer ting. TH glemte jo når møtet på Lillehammer skulle være også (morgenen 31 10 18), når han tok farvel med AEH for siste gang (dette er også nevnt i boken "Lørenskog Mysteriet").
Det virker som TH er og har vært glemsk, både før og etter hendelsen.
Senast redigerad av Havhest 2022-05-26 kl. 13:48.
Citera
2022-05-26, 13:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Man konstruerer feil, når vi ikke husker. Det trenger ikke være bevisst. Etterhvert dukker det opp ting i hukommelsen (eller omvendt).

Kan være verd å nevne at det i samme avsnitt som TH påstår han ble oppringt av denne
forretningsforbindelsen, også antyder at vedkommende er "utspekulert" og en person TH
mener politiet bør "se nærmere på". Om ikke dette er gjort bevisst, så vet ikke jeg.

Jeg skjønner dog at det sitter veldig langt inne for deg å innrømme at TH forklarer seg
på en suspekt måte, og at han synes å tilpasse forklaringene etterhvert som politiet
konfronterer ham med nye opplysninger.
Citera
2022-05-26, 14:15
Medlem
Citat:
Kan være verd å nevne at det i samme avsnitt som TH påstår han ble oppringt av denne
forretningsforbindelsen, også antyder at vedkommende er "utspekulert" og en person TH
mener politiet bør "se nærmere på". Om ikke dette er gjort bevisst, så vet ikke jeg.

Jeg skjønner dog at det sitter veldig langt inne for deg å innrømme at TH forklarer seg
på en suspekt måte, og at han synes å tilpasse forklaringene etterhvert som politiet
konfronterer ham med nye opplysninger.
Det kan være verdt å nevne at de to journalistene som skrev boken ble intervjuet av nyhetskanalen på årsdagen for arrestasjonen av TH.

Da sa de at de visste mer enn det de hadde skrevet og at de forventet at siktelsen snart ble frafalt.
Citera
2022-05-26, 14:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det kan være verdt å nevne at de to journalistene som skrev boken ble intervjuet av nyhetskanalen på årsdagen for arrestasjonen av TH.

Da sa de at de visste mer enn det de hadde skrevet og at de forventet at siktelsen snart ble frafalt.

Har du en kilde til denne påstanden?

Det er første gang jeg hører noen påstå at journalister som hevder å skulle dekke
saken objektivt, kommer med et slikt utsagn om en etterforskning som fremdeles pågår.
Såvidt meg bekjent er det kun forsvarer Holden som så langt har uttalt noe slikt.

Forøvrig, dersom det stemmer at disse journalistene har sagt noe slikt, står ikke
uttalelsen særlig godt ettersom den kom for godt over et år siden.
Citera
2022-05-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På hvilke klokkeslett startet og sluttet denne samtalen?

Når startet og sluttet det møtet på Futurum som TH deltok i?
(Det trengs en detaljert tidslinje som det er enkelt å finne, så slipper vi/dere at det blir så mange spørsmål om detaljer).

Exempel på Tidslinje

Tidslinje över Lörenskogförsvinningen NRK

https://www.nrk.no/tidslinje-over-lorenskog-forsvinningen-1.14382263
Citera
2022-05-26, 14:34
Medlem
Hadde det ikke vært for at Chr**ter Tr*ms*al satt inne da forbrytelsen ble gjort, så hadde jeg vært sikker på han visste noe, han har jo en fot inne i alt sånnt "dirty" greier
Citera
2022-05-26, 14:34
Medlem
Citat:
Har du en kilde til denne påstanden?

Det er første gang jeg hører noen påstå at journalister som hevder å skulle dekke
saken objektivt, kommer med et slikt utsagn om en etterforskning som fremdeles pågår.
Såvidt meg bekjent er det kun forsvarer Holden som så langt har uttalt noe slikt.

Forøvrig, dersom det stemmer at disse journalistene har sagt noe slikt, står ikke
uttalelsen særlig godt ettersom den kom for godt over et år siden.
Det ligger i så fall på sumo, du får søke der på årsdagen eller like etter.
Jeg så det på direktesendingen.

Selvfølgelig har journalistene som har fulgt saken fra start og skrevet bok om den en mening om hvordan den står, ikke gjør deg dum.

De ga akkurat samme begrunnelse som meg, at det ikke har kommet noe nytt etter den langvarige og meget grundige etterforskningen og det burde det.
Nå har det gått så lang tid at vi ikke lenger venter på prøvesvar eller analyser fra ransakingen.

De har ingenting.
Det ser vi også nå når de går ut med de digitale sporene, de har ingen form for kobling mellom GM og TH, da hadde han vært tatt.
Håpet for dere som hater TH og vil ha han i fengsel er syltynt, for å si det mildt.

Det eneste som står igjen for dere nå er at GM skal bli tatt og at det skal finnes en kobling til TH.

Hittil så er det ingenting - INGENTING - som tyder på at det ønsket kommer til å oppfylles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in