2022-05-26, 11:33
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Så jag tänkte investera i rubel tänkte jag. Vet du var jag kan köpa rubel?

Lite sent nu. Du skulle investerat före kriget.
Citera
2022-05-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Vilka äger den ryska statsskulden?
Vilka äger västländernas statsskulder?
Khazarerna.

Nu har dock inte Ryssland någon statsskuld av betydelse. Den lilla skuld dom har är handelsskulder som ej förfallit till betalning. Så i praktiken är deras statsskuld noll.
Citera
2022-05-26, 11:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det är tydligt för precis hela världen att Ryssland gick in i Ukraina. Råder ingen tvekan om det. Inte ens om du tycker Putin gjorde rätt, Ryssland startade kriget.

Varför fortsätter du tjata om det? Det kan vara fel av Putin att gå in, OCH fel av USA att eskalera kriget.
Citera
2022-05-26, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Artilleriporr när TOS-1A går lös på Ukrainska positioner, jävla tryckvågor;

https://t.me/intelslava/29987

🇷🇺🇺🇦⚡Footage of the TOS-1A Heavy flamethrower destroying Ukrainian positions

Som det Italienska ordspråket lyder; "Det finns 2 saker som aldrig sover, Ryskt artilleri och deras mål."

https://t.me/intelslava/29988

🇷🇺🇺🇦 Russian rocket artillery made a real hell for the Armed Forces of Ukraine near Izyum.

Ryssland har värdens största artelleri, och jaa det där var artelleriporr. helvete vilka tryckvågor. man skrattar lite när man ser väst fjutt-artelleri.
Citera
2022-05-26, 11:36
Medlem
Citat:
Såhär började det och det har varit förluster på båda sidor. Något sk folkmord finns det inget stöd för.

On 12 April, unmarked pro-Russian militants seized the Donetsk city office of the Ministry of Internal Affairs and two other police offices in the oblast, although they were repelled after an assault on the general prosecutor's office and failed to take a police office in the city of Shakhtarsk.[88] Following negotiations between the militants and those in the building, the chief of the office resigned from his post.[88][89] Officers from the Berkut special police force, which had been dissolved by the government following the February revolution, took part in the seizure on the separatists' side.[90] After gaining control of the Donetsk RSA and declaring the Donetsk People's Republic, pro-Russian groups vowed to fan out and take control of strategic infrastructure across Donetsk Oblast, and demanded that public officials who wished to continue their work swear allegiance to the Republic.[91]

Wiki

Östra delarna har inte i fria öppna val gjort någonting alls.

Och fortfarande finns ingen legitimt skäl för Ryssland att invadera.

Nej det var inga fria val, men är det så konstigt när det har skett en statskupp som östra Ukraina var emot? Hade huvudstaden i Ukraina varit i östra delarna hade den aldrig skett. Den hade inte haft något stöd av folket då.
Citera
2022-05-26, 11:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vad trevligt, ett troll kommer och ska hjälpa ett annat troll.

Ja i praktik hela inlägget. Har du också varit i östra Europa under 70-80-talet och kan intyga? 😂

Måste man varit i Östeuropa både på 70- och 80-talen? Det räcker väl att ha sett byggnader där, som ännu på 80-talet var delvis i ruiner efter andra världskrigets.

Står ruinerna kvar in på 90-talet gäller väl det också?
Citera
2022-05-26, 11:39
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Varför fortsätter du tjata om det? Det kan vara fel av Putin att gå in, OCH fel av USA att eskalera kriget.

Han/hon skrev att USA startade kriget och jag enbart påtalade det uppenbara.

Dessutom tror jag att många ogillar krig, det är bara en smutsig historia full av begravningar, tårar och brott mot mänskliga rättigheter. Så låt oss inte glömma vem som startade kriget.

Och ja Ukraina har rätten att försvara sig. Om någon håller på att bli våldtagen och tar upp tårgas för att freda sig mot en våldtäkt så är inte det att eskalera situationen utan självförsvar som är helt legitimt.

Citera
2022-05-26, 11:40
Medlem
Citat:
Det är tydligt för precis hela världen att Ryssland gick in i Ukraina. Råder ingen tvekan om det. Inte ens om du tycker Putin gjorde rätt, Ryssland startade kriget.
Du gör saker svart och vitt, det är inte så enkelt i världspolitiken. Där är det en massa gråzoner.

Nej jag gillade inte att Putin anföll Ukraina och det har jag sagt från början. Han sönker sig till samma nivå som jänkarna.
Citera
2022-05-26, 11:41
Medlem
Citat:
Eller ladda upp dom istället. Måste vara enklare än att bjuda hem helt främmande människor.

Altså du kan hitta mängder online (även jag besökte östeuropa på 80/90 talet)

Du kan säkert snoka upp fler, eller åka och titta på dem live, de finns/fanns ju kvar så sent som för bara några år sedan (finns mängder med höguplösta på alamy.com om du inte pallar googla runt bland korniga diabilder från 80-90 talet)

https://www.alamy.com/bullet-holes-still-left-in-building-walls-after-the-world-war-ii-warsaw-uprising-in-praga-district-o f-warsaw-poland-image377066674.html

https://www.alamy.com/stock-photo-visible-signs-of-soviet-bullet-holes-from-the-time-of-the-1968-soviet-104758656.html
Citera
2022-05-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Över 8000 krigsfångar i Donbass samt fler på Ryskt territorium;

https://t.me/intelslava/29972

🇷🇺🇺🇦⚡The total number of Ukrainian prisoners of war on the territory of the DPR and LPR as of May 26 is about 8,000 people, according to a statement by the LPR Ambassador to the Russian Federation Miroshnik.

In addition, there are prisoners on the territory of the Russian Federation. Since Ukraine simply has no one to change all these people for, most of them will be held captive until the end of hostilities. At the same time, in the next month, the total number of prisoners may increase significantly.

Att ta civila som krigsfångar är krigsbrott.
Citera
2022-05-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Måste man varit i Östeuropa både på 70- och 80-talen? Det räcker väl att ha sett byggnader där, som ännu på 80-talet var delvis i ruiner efter andra världskrigets.

Står ruinerna kvar in på 90-talet gäller väl det också?
Lägg av med dina pajasfasoner, istället för att bemöta sakfrågan så fokuserar du på årtiondet. Det är viktigast att reda ut? Inte att det var en lögn om du östeuropa såg ut på den tiden.
Citera
2022-05-26, 11:44
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Nej det var inga fria val, men är det så konstigt när det har skett en statskupp som östra Ukraina var emot? Hade huvudstaden i Ukraina varit i östra delarna hade den aldrig skett. Den hade inte haft något stöd av folket då.

Och det landar oss i vad jag ungefär brukar att skriva, Ukraina är mer demokratiskt än Ryssland. Och inget legitimt skäl för invasionen finns. När det kommer till mänskliga rättigheter i Ukraina oavsett var och för vem är det såklart alltid viktigt att framhålla. Något jag skrivit många många gånger. Rysslands åsikt i frågan är ganska så tydlig, de bryr sig inte om mänskliga rättigheter alls eller endast ibland. Något som många som försvarar Putin också skrivit i tråden.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in