2022-05-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det är inte lögner. Jag var i Östtyskland våren 1990, ett halvår efter murens fall. Beskrivningen stämmer väldigt bra. Kanske inte just på centrala Berlin men på mindre städer. Kulhål i väggarna, folk som bodde i hus där ena änden var sönderbombad. Fasaden mot gatan målad på ruiner för att det skulle se bättre ut, bakom var det bara ett utbränt skal. Livsmedelsbutiker med sprickor i golvet där gräset tittade upp. Allting av modernare datum i grå obehandlad betong.

Intressant, jag har också varit i Östtyskland, Tjeckoslovakien, Ungern men har inte sett en skymt av det ni beskriver. Så för mig är det uppenbara lögner med en agenda.
Citera
2022-05-26, 11:10
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Västukraina kommer med i EU, men aldrig Nato. Det kommer skrivas avtal om att inga offensiva vapen får placeras i västkraina.

Jag vet inte vad västukraina kommer leva på, det är kanske jordbruket, all industri och råvaror finns i östkraina så det kommer blomma upp väldigt fort.

Varför tror du västra ukrainare som hatar östra ukrainare vägrar släppa taget om området? Jo för det är där pengarna finns.

82% av ukrainarna i västra delarna av landet tycker det eftersom dom är beroende av dom industristarka delarna i öst.

Igår hävdade du detta, och jag frågade men fick inget svar. Så jag frågar igen.

Vad har du för bevis att de som röstade för det har den åsikt du tillskriver dem?
Citera
2022-05-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Nu gäller ju saken i vilken mån rysk ekonomi har klarat sig mot de angrepp den utsatts för. Syftet var ju att knäcka valutan och därmed ekonomin. Säkert finns där sådant som behöver rättas till, men relativt de europeiska ekonomierna så klarar sig ryssarna ganska bra så här långt och vad man kan förvänta sig under den närmaste tiden. Vi har att vänta bekymmer med energiförsörjningen och ökade energipriser, vilket förstås påverkar kostnadsläget och i en förlängning konkurrenskraften.

Vad finns det som säger dig att ryska ekonomin klarat sig ganska bra gentemot västeuropeiska länders ekonomi, förutom ryska propagandan och ditt eget önsketänkande.
Citera
2022-05-26, 11:11
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Den starkes rätt är vad som har gjort skurkstaten USA så dominant i världen.

Det du skriver har ingen betydelse när det kommer till Rysslands aggression i Ukraina. Ryssland har ingen legitimitet för invasionen.
Citera
2022-05-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, de ryska trupperna har inte alls lyckats med någon större inringning i de lelar av Donbass där nu strider pågår.
Vilket jag inte påstod. Jag påstod att dom är nära att slutföra en större omringning; omringningen pågår med andra ord fortfarande.
Citera
2022-05-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
82% av ukrainarna i västra delarna av landet tycker det eftersom dom är beroende av dom industristarka delarna i öst.

Igår hävdade du detta, och jag frågade men fick inget svar. Så jag frågar igen.

Vad har du för bevis att de som röstade för det har den åsikt du tillskriver dem?
Fråga dom så får du se vad dom tycker.
Citera
2022-05-26, 11:14
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Fråga dom så får du se vad dom tycker.

Som jag trodde, du hade inga källor utan hittade på.
Citera
2022-05-26, 11:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Problemet jag tror de flesta ser med hans resonemang är att alla krig och övergrepp då skulle bli försvarbara. "Gör inte motstånd, stötta inte den angripne. Att anfalla är ok". Lägg ned vapnen. Tänk en värld där bara attack var tillåtet, aldrig självförsvar. För det är just vad han argumenterar för. Den starkes rätt.

Hur Ukraina väljer sin framtid måste vara upp till dem, de har rätt att kasta ut varenda ockupant från Ukrainskt territorium. Vill de sedan förhandla bort något eller inte, kompromissa så är det upp till dom såklart. Men att Kissinger ber ett suveränt land i krig att ge upp områden rimmar lite illa.

Dessutom: Hade det varit en "lösning" att försöka mätta den glupska ryska cancersvulst björnen genom att ge upp territorium till den , så borde det inte ha hänt något mer efter 2014. Men den björnen blir aldrig mätt. Likheten med Hitlers agerande i slutet av 1930-talet och Putlers nuvarande agerande blir allt tydligare. Dock verksr Putler, om möjligt, vara ännu mer blåst än Hitler. Nazityskland vann ändå en stora segerar rmot kvalificerade finender, som Frankrike 1940.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Bra mycket mer legitimitet än vad USA har med sina anfallskrig och sanktioner mot andra länder.

Hur du än vrider och vänder på det så har Ryssland ingen legitimitet för sitt anfallskrig mot Ukraina.
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Bevisa vad som är viktigt med rubelns omsättning i dagens läge. Du har inte läst artikeln, pajas
Sveriges krona är död men det har du missat trots kronans höga omsättning. Inflation 10 procent och ränta 0.2. Omsättning....
Kamrat, bara sluta. Du gör dig själv till fullständigt åtlöje. Ditt snömos och dravel med ord du inte förstår och samband som flyger över ditt huvud hjälper knappast din sak.

Svaret du skulle ge bestod av en al-Jazeeralänk du själv inte förstod. Det var allt. Inse din begränsning och styr din propagandainsats till andra områden för detta är inte din bollpark.
Citera
2022-05-26, 11:16
Medlem
Citat:
Som jag trodde, du hade inga källor utan hittade på.
Det är väl rätt självklart att landet inte vill bli av med dom ekonomistarka delarna av landet som gör att ekonomin går runt. Även med EUs hjälp blir det tufft och ansträngt för Ukraina ett tag efter att kriget är slut.
Citera
2022-05-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Vad finns det som säger dig att ryska ekonomin klarat sig ganska bra gentemot västeuropeiska länders ekonomi, förutom ryska propagandan och ditt eget önsketänkande.
  • Ryssland har näst intill ingen statsskuld.
  • Man gjorde en enorm vinst första kvartalet (~570B SEK).
  • Ryska rubeln är den valuta som presterar bäst i världen för stunden.
Senast redigerad av AverageRetarded 2022-05-26 kl. 11:29. Anledning: 500M -> 570B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in