2022-05-26, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja det menade jag.
Det här kriget har ingenting med nazistmotstånd att göra.

Ingenting nazistiskt står i motsats till putins protofascism. Han är en antihuman, våldsdyrkande diktator. Vad fan har han emot nassar?

Judarna i Ukraina har det fö bra, vad jag vet.
De verkar ha minimala problem med nazism.
Jag tror att Khazar Zelensky är ganska nöjd med förintandet av Azov-bataljonen faktiskt. Kommer säkert att ge honom lite friare händer framöver.
Citera
2022-05-26, 06:11
Medlem
Grymtande grisar trodde de skulle få till en fin propagandaseger när Ryssarna placerade en "trasig" bandvagn, oink oink sa dem;

https://t.me/DonbassDevushka/8492

What the Ukrainians thought was just an abandoned Russian tank that slipped its tracks turned out to be bait for an ambush.
Citera
2022-05-26, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Inga problem,Litauen är NATO-medlem.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Höet talas om Nato ?
Vi får väl se om USA drar igång WWIII för Litauen skull.

Det kommer att bli spännande!
Citera
2022-05-26, 06:20
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vi får väl se om USA drar igång WWIII för Litauen skull.

Det kommer att bli spännande!
Nej det kommer det inte för att lille Putte kommer inte våga anfalla NATO.
Och nej det är inte spännande för artikel 5 KOMMER aktiveras om ni anfaller Baltikum eller Polen.
OCH trycker ni på knappen KOMMER västs kärnvapen nationer förinta Ryssland totalt och fullständigt.
Citera
2022-05-26, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nej det kommer det inte för att lille Putte kommer inte våga anfalla NATO.
Och nej det är inte spännande för artikel 5 KOMMER aktiveras om ni anfaller Baltikum eller Polen.
OCH trycker ni på knappen KOMMER västs kärnvapen nationer förinta Ryssland totalt och fullständigt.
Okej. Enda gången artikel 5 blivit aktiverad är 9/11 vad jag vet.

Som sagt, det ska bli spännande att se om det blir det om Litauen på egen hand hittar på några sattyg.

Eller, Polen, Rumänien....

Jag skulle tippa att vi får vänta tills att Ryssland tar initiativet och attacker essentiella NATO-mål som direkta amerikanska intressen som hangarfartyg och liknande.
Citera
2022-05-26, 06:34
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Okej. Enda gången artikel 5 blivit aktiverad är 9/11 vad jag vet.

Som sagt, det ska bli spännande att se om det blir det om Litauen på egen hand hittar på några sattyg.

Eller, Polen, Rumänien....

Jag skulle tippa att vi får vänta tills att Ryssland tar initiativet och attacker essentiella NATO-mål som direkta amerikanska intressen som hangarfartyg och liknande.
Ryssland har aldrig anfallit ett NATO land.
NATO är en försvarspakt som riktar sig emot Ryssland svårare än så är det inte.
Citera
2022-05-26, 06:34
Bannlyst
Donbass får väl börja anses som förlorat för Ukraina. Vad man ska hålla koll på framöver är nog Svarta havet med Odessa och farvattnen utanför. Lyckas man nu få världen att tro att Ryssland hotar livsmedelsförsörjningen i världen med risk för svältkatastrofer kan man t.o.m. kunna engagera NATO i det hela.

Som sagt, där kan det hända saker.
Citera
2022-05-26, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ryssland har aldrig anfallit ett NATO land.
NATO är en försvarspakt som riktar sig emot Ryssland svårare än så är det inte.
Men nu säger jag ju om små obetydliga medlemmar ställer till det. Vi får då se om generalerna i Pentagon samtycker till ett ingripande.
Citera
2022-05-26, 06:41
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Men nu säger jag ju om små obetydliga medlemmar ställer till det. Vi får då se om generalerna i Pentagon samtycker till ett ingripande.

Försvarspakt betyder att du inte kan göra ett frontalangrepp och sedan anropa artikel 5.
Har man druckit en liter vodka till frukost sedan 8 års ålder verkar det säkert jättekomplicerat med konceptet "försvarspakt".
Citera
2022-05-26, 06:48
Bannlyst
Citat:
Försvarspakt betyder att du inte kan göra ett frontalangrepp och sedan anropa artikel 5.
Har man druckit en liter vodka till frukost sedan 8 års ålder verkar det säkert jättekomplicerat med konceptet "försvarspakt".
Du har helt rätt i att Ryssland (eller Sovjet) aldrig angripit ett NATO-land. Men jag skulle tro att det mest hälsosamma för tillfället är att ta Putin på orden. Ryssland kommer att slå tillbaka på eventuellt NATO-initiativ med lämplig styrka.

Och det kommer att sätta USA på pottkanten. Antingen WWIII eller NATO:s upplösning.

Kom ihåg här att NATO aldrig heller har slagit till mot Ryssland (eller Sovjet).
Citera
2022-05-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det där med Judar är nog inte så nytt, har sett en röd tråd bland de som stöder Putin i denna tråd. De avskyr Judar.

Så Ryssarna verkar vilja eliminera Judar, bögar, anglosaxisk/tyskt inflytande och Ukrainare såklart. Vet inte vilka som blir kvar riktigt. Men det är själva poängen, driva bort de som bor där och i busslaster köra dit ryssar. Hmm... det låter ju inte helt bra. Men Ryssland har en fin historia av deportationer och "försvinnanden" så det är inget nytt.
Tyvärr gammal ofrånkomlig vana hos den typen av människor:
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag skulle hoppas verkligen att Putins folk har nya unga vita patrioter som kan ta över och fortsätta Putins arbete och inte införa "demokratin" som väst (ZOG) vill tvinga på hela världen. För Ryssland är den vita människans sista hopp. Faller ett vitt patriotiskt Ryssland i händerna på judarna igen, så är det troligen kört för den vita rasen över hela världen. Ryssland är en betydande vit stormakt som genom historien skyddat Europa och vita människor mot muslimer, mongoler och judar. Övriga vita nationer är ockuperade av ZOG.
Och såväl rysk som fascistisk vana att utradera människor som gjort sig obekväma för Dear Leader är ju ledsamt nog traditionell vanesak:
https://www.thefirstnews.com/article/after-liberation-of-auschwitz-death-camp-stalins-feared-nkvd-used-camp-to-hold-polish-prisoners-1013 3
Citat:
After liberation of Auschwitz death camp Stalin’s feared NKVD used camp to hold Polish prisoners
För gamla vanor är som sagt svåra att ändra på... Det här är något som ligger i den ryska mentaliteten, de är helt enkelt ett primitivt folk:
https://www.ndtv.com/world-news/claims-emerge-of-ukrainians-deported-to-russia-put-in-concentration-camps-2832947
Citat:
Ukrainians Deported To Russia, Put In "Concentration Camps"
Metoder som dessa är ingenting att egentligen förvånas över, Ryssland gick ju in i Ukraina med uttrycklig avsikt att göra landet "ryskt".
Citera
2022-05-26, 06:53
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Du har helt rätt i att Ryssland (eller Sovjet) aldrig angripit ett NATO-land. Men jag skulle tro att det mest hälsosamma för tillfället är att ta Putin på orden. Ryssland kommer att slå tillbaka på eventuellt NATO-initiativ med lämplig styrka.

Och det kommer att sätta USA på pottkanten. Antingen WWIII eller NATO:s upplösning.

Kom ihåg här att NATO aldrig heller har slagit till mot Ryssland (eller Sovjet).

Kärnvapen användning= Fullständigt ryskt självmord.
Konventionell attack på NATO= Fullständig massaker på ryska stridskrafter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in