2022-05-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kanskje på tide at du begynner å ta ting til deg. Når selv Havhest, som anser deg som en nyttig idiot, begynner å bli lut lei av deg, så kanskje det er på tide å finne på noe annet som tidsfordriv.
Tror ikke det er så mange som bryr seg om hva du måtte syntes er interessant av innlegg som er flere år gamle.
Innlegget inneholdt opplysninger som ble diskutert og etterspurt få innlegg før det innlegget som jeg postet, og det hadde du nok oppdaget dersom du hadde lest de siste sidene av diskusjonen før du fant ut at du skulle sitere mitt innlegg. Jeg fant frem det innlegget som jeg siterte nettopp fordi noen stilte et spørsmål og svaret var i det innlegget. De som leste de innleggene forut for det innlegget forsto da sikkert dette, selv om jeg ikke opplyste om det.

Dere som er mer interessert i å chatte, spamme og bedrive personangrep enn dere er interessert i å diskutere saken, kan kanskje finne en annen hobby?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-25 kl. 19:15.
Citera
2022-05-25, 19:48
Medlem
Hvis det stemmer at ytterdøren ikke var helt lukket igjen, kan det eventuelt kanskje skyldes at det var behov for å lufte ut en gass feks hvis gass ble brukt til å forårsake at AE ble bevisstløs eller død i huset.

I så fall hadde GM kanskje gassmaske for å ikke selv puste inn gass.
Kanskje en GM som av naturlige grunner (feks at den ble brukt på arbeidsplassen hans) hadde eid en gassmaske i lang tid?

Noen av dere har diskutert kvelning i forbindelse med AE.
Hva annet enn gass og gift og enkelte medikamenter og fysisk kvelning (ved at noen eller noe fysisk hindrer en i å puste) og feks inntak av noe man er hyperallergisk for kan man kveles av?

Kan det bli spor på feks gulv som kan tyde på kvelning etter inntak av metanol?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-25 kl. 20:21.
Citera
2022-05-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det stemmer at ytterdøren ikke var helt lukket igjen, kan det eventuelt kanskje skyldes at det var behov for å lufte ut en gass feks hvis gass ble brukt til å forårsake at AE ble bevisstløs eller død i huset.

Interessant, kanskje GM slapp en promp og måtte lufte ut?
Citera
2022-05-25, 20:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Metanol er nok det siste en giftmorder vil benytte seg av.

Gass avgir lukt, er brannfarlig, og er ekstremt ugunstig å bruke i et bolighos.

Fentanyl derimot er 100 ganger sterkere enn heroin, og kan drepe ved administrering av svært små mengder.
Åndenød er hovedsaklig dødsårsak. Jeg har hørt snakk om salg av fentanyl på gata i Norge.
Men det kan åpenbart skaffes andre steder dersom man vil gjøre det diskrét.

Hvis gift er brukt, er dette mitt heteste tips.
Citera
2022-05-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Metanol er nok det siste en giftmorder vil benytte seg av.

Gass avgir lukt, er brannfarlig, og er ekstremt ugunstig å bruke i et bolighos.

Fentanyl derimot er 100 ganger sterkere enn heroin, og kan drepe ved administrering av svært små mengder.
Åndenød er hovedsaklig dødsårsak. Jeg har hørt snakk om salg av fentanyl på gata i Norge.
Men det kan åpenbart skaffes andre steder dersom man vil gjøre det diskrét.

Hvis gift er brukt, er dette mitt heteste tips.
Fentanyl -analog (etterligning) er 75-10.000 sterkere enn morfin. Farlig bare å få på huden. Ikke så gøy å google det, men det er enormt mye info om det om man vil. Døden kan inntreffe etter bare 2 minutter.
Citera
2022-05-25, 21:51
Medlem
Citat:

I så fall hadde GM kanskje gassmaske for å ikke selv puste inn gass.
Kanskje en GM som av naturlige grunner (feks at den ble brukt på arbeidsplassen hans) hadde eid en gassmaske i lang tid?

Noen av dere har diskutert kvelning i forbindelse med AE.
Hva annet enn gass og gift og enkelte medikamenter og fysisk kvelning (ved at noen eller noe fysisk hindrer en i å puste) og feks inntak av noe man er hyperallergisk for kan man kveles av?

I Fabian Bengtsson-kidnappingen ble det brukt tåregass. I kombinasjon med overmanning og knebling, kan nok tåregass føre til at offeret blir kvalt.
Citera
2022-05-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Dersom det er Hagen som står bak, hvorfor sørget han ikke for å ha et vanntett alibi under planleggingen? Han kunne da umulig vite at kona skulle sende en melding og ta en telefon rett etter at han dro. Hadde ikke det skjedd så hadde han ikke hatt alibi. Rart mtp at absolutt alt er planlagt til minste detalj.

Godt spørsmål.

Hvis han er skyldig, tror jeg faktisk ikke han visste når kidnappingen skulle skje. Da tror jeg han hadde reist på jobb så tidlig som mulig denne dagen, og hatt god tidsmargin til forbrytelsen. Så kunne han fått MB til å ringe til AE angående lønnen da han kom på jobb, slik at alibiet var sikret.
Citera
2022-05-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
I Fabian Bengtsson-kidnappingen ble det brukt tåregass. I kombinasjon med overmanning og knebling, kan nok tåregass føre til at offeret blir kvalt.
Tåregass har sterk lukt av pepper, som blir liggende igjen i luften lenge etter. Motivet med FB var reell kidnapping og utpressing. Stor forskjell.
Citera
2022-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Tåregass har sterk lukt av pepper, som blir liggende igjen i luften lenge etter. Motivet med FB var reell kidnapping og utpressing. Stor forskjell.

For alt vi vet kan motivet ha vært det samme i denne saken.

zzz lurte på om døren kunne stå på gløtt, nettopp for å lufte ut lukten av en gass.
Citera
2022-05-25, 22:17
Medlem
Citat:

zzz lurte på om døren kunne stå på gløtt, nettopp for å lufte ut lukten av en gass.

Ingen ting som tyder på det.
Citera
2022-05-25, 22:18
Medlem
Citat:

zzz lurte også på om GM kan ha brukt burka eller være en tatovør, negledesigner eller makeupartist.
Flere likheter med FB-kidnappingen? Kanskje du ser sammenhengen i det også og har en kommentar.
Citera
2022-05-25, 22:23
Medlem
Citat:

Dør på gløtt lufter ikke ut tåregass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in