2022-05-25, 20:21
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Kan du ge mig ett enda exempel på en tonåring som huggit ihjäl 20+ med kniv i ett enda dåd? När svärdtonåringen i Trollhättan "enbart" lyckades döda 2, var det på grund av brist på jävlar anamma enligt dig? För enligt eder så är det ju ingen skillnad i dödlighet alls mellan ett automatgevär och en kniv/svärd/machete/yxa?

Verkar som att du bekräftar min poäng. Du kan inte svara på frågor som ställs till dig.
Ännu ett känslomässigt troll, som denna tråden är invaderad av. Kommer med märkliga frågeställningar istället som svar, som är helt tagna ur det blå. "Ingen skillnad på dödlighet", haha. Herregud.

Återkom när du kan ge ett exempel på att en spinkig tonåring inte kan hugga ihjäl 20, 30 eller 50 000 människor.
Citera
2022-05-25, 20:24
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
(Min fetning) Är det din personliga uppfattning dvs att GM skulle ha varit mentalsjuk? För mig veterligen har inget framkommit som styrker det?

Ja, GM hade en svår uppväxt inklusive med en missbrukande förälder och var bevisligen socialt missanpassad, men i övrigt stinker det av kränkt incel som flippar fullständigt, som det så ofta gör i de här fallen.

Vi hade naturligtvis haft regelbundna massakrer även i Sverige om 18-åriga svenska FB-incels och diverse hatiska losers kunnat köpa automatvapen över disk som i USA.

Automatvapen för jaktändamål går fortfarande att köpa i Sverige.

I Daily Mail beskrivs skytten som en kuf med problem med sina relationer. Det beskrivs hur han skickar obehagliga sms till sina arbetskamrater på hans extraknäck på en hamburgerbar. Jämnåriga drar sig undan honom.

Jag tycker det tyder på någon form av djupa problem med psykiatrisk koppling.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vilka lustiga kläder? Hur är han invandrare? Han föddes i North Dakota, dvs vid gränsen till Kanada.

Området som han bor i och även där skolan ligger har latinamerikansk koppling. Många latinansrikaner bor där och det har arbetarklass-stämpel. Hans namn klingar spanskt i mina öron. Men du har rätt, han och hans mamma flyttade från North Dakota för ett tag sedan till samma stad som sin mormor.

I Daily Mail uttalar en skolkamrat om skyttens kläder. De tyckte han klädde sig fattigt i kläder som var konstiga.

Citat:
Ja att samhället är sinnessjukt och på väg mot en snar kollaps har jag aldrig förnekat, blanda in kulsprutor i den sörjan så har du en skitsmörgås som heter duga, dagens USA, leader of the free world

Ja, det är oerhört tråkigt att alla barn och lärare fått lida för detta. Men jag tror att problemet är inte vapen utan att unga människor får växa upp på detta rotlösa sätt utan anhöriga eller myndigheter som reagerar.

Som sagt, du kan komma över vapen i Sverige också. Men samhällsklimatet är kanske inte lika hårt här som i USA, där allt handlar om att ha mycket pengar.
Senast redigerad av BorgeH 2022-05-25 kl. 20:29.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Skolan verkade ha ganska ordentligt med säkerhet - vakter, ID-kontroll etc. Detaljer här.
PREVENTATIVE SECURITY MEASURES
https://drive.google.com/file/d/1ZF2gE6nkl8cwoJpiSkNm8VNNQwNyVsV0/view

Tydligen inte tillräckligt ordentlig. Slappa vakter skulle jag säga är en major orsak till att något sånt här kan hända.
Citera
Medlem
Citat:
Kan du ge mig ett enda exempel på en tonåring som huggit ihjäl 20+ med kniv i ett enda dåd? När svärdtonåringen i Trollhättan "enbart" lyckades döda 2, var det på grund av brist på jävlar anamma enligt dig? För enligt eder så är det ju ingen skillnad i dödlighet alls mellan ett automatgevär och en kniv/svärd/machete/yxa?
3 stycken dödade han
Citera
2022-05-25, 20:25
Medlem
Citat:
Vilket uppenbarligen inte hjälpte ett skit, och dessutom har det nu framkommit att GM verkar hållt barnen och läraren gisslan i ett klassrum i 30 minuter innan han började avrätta dem, och under den tiden stod det lokala SWAT-teamet utanför skolan med sin kollektiva kuk i handen.
Källa?
Citera
2022-05-25, 20:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Automatvapen för jaktändamål går fortfarande att köpa i Sverige.

I Daily Mail beskrivs skytten som en kuf med problem med sina relationer. Det beskrivs hur han skickar obehagliga sms till sin arbetskamrater på hans extraknäck på en hamburgerbar. Jämnåriga drar sig undan honom.

Jag tycker det tyder på någon form av djupa problem med psykiatrisk koppling.

Guvernören i Texas sitter precis nu på en live presskonferens och säger att GM vare sig var känd av polisen i något sammanhang eller hade uppvisat någon form av psykisk ohälsa, dokumenterad eller annan.

Att GM skulle ha varit mentalsjuk, som vissa påstår, finns alltså ingen som helst saklig grund att hävda.

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
I Daily Mail beskrivs skytten som en kuf med problem med sina relationer. Det beskrivs hur han skickar obehagliga sms till sina arbetskamrater på hans extraknäck på en hamburgerbar. Jämnåriga drar sig undan honom.

Sådana individer finns ett antal på var enda gymnasieskola, även i Sverige, utan att de anses vara mentalsjuka eller lida av psykisk ohälsa.
Senast redigerad av DaEzz 2022-05-25 kl. 20:37.
Citera
2022-05-25, 20:32
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
The Party of Crime (Demokraterna) gör sitt bästa för att göra USA till ett progressivt (vansinnigt) och liberalt (urflippat) land. Detta kommer att ytterligare öka olika slag av elände.

Är det alltså Demokraternas fel att den här skolskjutningen har ägt rum?
Citera
2022-05-25, 20:35
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Vilket uppenbarligen inte hjälpte ett skit, och dessutom har det nu framkommit att GM verkar hållt barnen och läraren gisslan i ett klassrum i 30 minuter innan han började avrätta dem, och under den tiden stod det lokala SWAT-teamet utanför skolan med sin kollektiva kuk i handen.
Vars har du läst det?
Citera
2022-05-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Hade anton haft ett halvautomatiskt vapen hade han dödat typ alla där. Nu var det 2 st.

Om han hade skaffat fram det på den illegala marknaden ja.
Citera
2022-05-25, 20:40
Medlem
LouizCyphers avatar
Jag tror det enda sättet det kan finnas en chans för det där skitlandet att ändra sina lagar är att någon organisation på ett synkat sätt avrättar barn och barnbarn till dessa republikaner som hindrar bakgrundskontroller. Detta skulle kunna ses som ett konstverk i syfte att ändra debatten om det hade skett med vapen köpta på helt laglig väg utan bakgrundskontroller och annat. Om inte detta hade ändrat dessa politikers synsätt så är de ett gäng psykopater utöver den redan höga standard de besitter.
Senast redigerad av LouizCypher 2022-05-25 kl. 20:42.
Citera
2022-05-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Källa?
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vars har du läst det?
Det nämndes i rapport så jag utgår ifrån att valfri tidning har det i någon artikel.
Citera
2022-05-25, 20:54
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Verkar som att du bekräftar min poäng. Du kan inte svara på frågor som ställs till dig.
Ännu ett känslomässigt troll, som denna tråden är invaderad av. Kommer med märkliga frågeställningar istället som svar, som är helt tagna ur det blå. "Ingen skillnad på dödlighet", haha. Herregud.

Återkom när du kan ge ett exempel på att en spinkig tonåring inte kan hugga ihjäl 20, 30 eller 50 000 människor.

Har gått igenom tiotals kniv (och liknande skärvapen)-attacker i Kina sedan 2010, aldrig översteg antalet döda 9, betydligt färre var normen. Då var det tal om fullvuxna män som utförde dåden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in