Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
(Min fetning) Är det din personliga uppfattning dvs att GM skulle ha varit mentalsjuk? För mig veterligen har inget framkommit som styrker det?
Ja, GM hade en svår uppväxt inklusive med en missbrukande förälder och var bevisligen socialt missanpassad, men i övrigt stinker det av kränkt incel som flippar fullständigt, som det så ofta gör i de här fallen.
Vi hade naturligtvis haft regelbundna massakrer även i Sverige om 18-åriga svenska FB-incels och diverse hatiska losers kunnat köpa automatvapen över disk som i USA.
Automatvapen för jaktändamål går fortfarande att köpa i Sverige.
I Daily Mail beskrivs skytten som en kuf med problem med sina relationer. Det beskrivs hur han skickar obehagliga sms till sina arbetskamrater på hans extraknäck på en hamburgerbar. Jämnåriga drar sig undan honom.
Jag tycker det tyder på någon form av djupa problem med psykiatrisk koppling.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Vilka lustiga kläder? Hur är han invandrare? Han föddes i North Dakota, dvs vid gränsen till Kanada.
Området som han bor i och även där skolan ligger har latinamerikansk koppling. Många latinansrikaner bor där och det har arbetarklass-stämpel. Hans namn klingar spanskt i mina öron. Men du har rätt, han och hans mamma flyttade från North Dakota för ett tag sedan till samma stad som sin mormor.
I Daily Mail uttalar en skolkamrat om skyttens kläder. De tyckte han klädde sig fattigt i kläder som var konstiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
zerxez
Ja att samhället är sinnessjukt och på väg mot en snar kollaps har jag aldrig förnekat, blanda in kulsprutor i den sörjan så har du en skitsmörgås som heter duga, dagens USA, leader of the free world
Ja, det är oerhört tråkigt att alla barn och lärare fått lida för detta. Men jag tror att problemet är inte vapen utan att unga människor får växa upp på detta rotlösa sätt utan anhöriga eller myndigheter som reagerar.
Som sagt, du kan komma över vapen i Sverige också. Men samhällsklimatet är kanske inte lika hårt här som i USA, där allt handlar om att ha mycket pengar.