2022-05-25, 20:00
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Vaaaaaa? Gomer Pyle-skådisen lever fortfarande, är bara 62 år gammal och har varit med några halvstora filmer rätt nyligen. Hur som helst: Hialeah.

Snyggt får man säga! Vincent D'Onofrio är ju inte född där..

Frågan och en vecka på Parris Island till dig!
Citera
2022-05-25, 20:08
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Snyggt får man säga! Vincent D'Onofrio är ju inte född där..

Frågan och en vecka på Parris Island till dig!
Som konditionsidrottare tackar jag inte nej.

Nästa:
1) Laget i högsta ligan spelar bredvid ett båtupplag och stans kanske mest anspråkslösa kyrka.
2) Plats där Albert Speer käkar pizza.
3) Förknippat med en drink som blivit väldans populär i Sverige på senare år (och alltid serveras för svag här).
Citera
2022-05-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Som konditionsidrottare tackar jag inte nej.

Nästa:
1) Laget i högsta ligan spelar bredvid ett båtupplag och stans kanske mest anspråkslösa kyrka.
2) Plats där Albert Speer käkar pizza.
3) Förknippat med en drink som blivit väldans populär i Sverige på senare år (och alltid serveras för svag här).

Tvåan låter som nått kul att grubbla på Negroni eller Aperol Spritz(som varit poppis bra länge nu) kanske.. drar till med Padua!
Citera
2022-05-25, 20:37
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Tvåan låter som nått kul att grubbla på Negroni eller Aperol Spritz(som varit poppis bra länge nu) kanske.. drar till med Padua!
Jag har bara varit i Padua en gång och som jag minns det så var det ett jäkla bök att hitta en parkering. I staden som vi söker så är det, om möjligt, ännu svårare med parkeringar.

2:an har en koppling till en nobelpristagare inom litteratur som är begraven bara några ynka meter från en annan litterär gigant som antagligen hade avskytt pristagaren.

Edit långt efter: fixade till lite halvdagsgrammatik.
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2022-05-25 kl. 20:56.
Citera
2022-05-25, 22:03
Medlem
Jag gissar på Venedig.
Citera
2022-05-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Jag gissar på Venedig.

Tänkte det med, varenda jäkel som varit där ska lägga upp nån bild på en jädra gondol och Aperol Spritz-drickande
Citera
2022-05-26, 00:55
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Tänkte det med, varenda jäkel som varit där ska lägga upp nån bild på en jädra gondol och Aperol Spritz-drickande

Jag tänker att Long Island Ice Tea brukar vara mycket svagare än vad den egentligen ska vara, en drink som verkligen är på väg tillbaka. Originalet är ju en perfekt förstadrink. På Long Island finns också en fotbollsarena på en av pirerna där övriga pirer bredvid främst består av båtupplag.

Sen kommer jag inte längre. Nya tag imorgon efter att den första Long Island är tömd.
Citera
2022-05-26, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordonge
Jag tänker att Long Island Ice Tea brukar vara mycket svagare än vad den egentligen ska vara, en drink som verkligen är på väg tillbaka. Originalet är ju en perfekt förstadrink. På Long Island finns också en fotbollsarena på en av pirerna där övriga pirer bredvid främst består av båtupplag.

Sen kommer jag inte längre. Nya tag imorgon efter att den första Long Island är tömd.

Hehe bra klurat! Skål! En riktig Long Island Ice(ed) Tea är ju inte att leka med, smakar inte i närheten av dess potens Precis som klassiska drinkar fantastiskt om blandad rätt..
Citera
2022-05-26, 06:06
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Jag gissar på Venedig.
Visst var det Venedig.

Tvåan var att denna vy beskrevs av Joseph Brodsky som Albert Speer äter en pizza capricciosa. Brodsky och Ezra Pound ligger begravda bara ett stenkast från varandra på en av stans öar.
https://goo.gl/maps/fmc2vR5TT3xX4uwf8

Ghettoblaster på vhs och nästa fråga till dig.
Citera
2022-05-26, 13:29
Medlem
Tack! Blev utkastad från Harrys Bar för att jag hade shorts och sandaler....

Ny fråga:

1. Gränsstad.
2. Något depraverad, det är stor omsättning på sprit och porr här.
3. .... En punkt är liten men landets medborgare är rädda för de prickar som utfärdas här.
Citera
2022-05-26, 20:07
Medlem
1. Gränsstad.
3. .... En punkt är liten men landets medborgare är rädda för de prickar som utfärdas här.
4. Staden har hamn.
5. Erotikverksamheten startade 1962 enl. Wikipedia.
6. Det finns en dagstidning på majoritetsspråket, upplaga 30 000 ex. samt en på minoritetsspråket, ca 5000 ex.
Citera
2022-05-26, 23:27
Medlem
1. Gränsstad.
4. Staden har hamn.
5. Erotikverksamheten startade 1962 enl. Wikipedia.
6. Det finns en dagstidning på majoritetsspråket, upplaga 30 000 ex. samt en på minoritetsspråket, ca 5000 ex.
7. Hon som startade erotikverksamheten var konstflygare och hennes mor var landets första kvinnliga läkare.
8. En av andra världskrigets största personligheter har anknytning hit.
9. En kommun med glassfabrik i Södermanland kan också kopplas till staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in