2022-05-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Den är full av fel.1. Breivik och 9. Bryant är diagnosticerade med autism. Hur kan man inte veta det och sätta ihop en sådan lista?
Nu känner jag till dessa båda fallen mycket väl och ser direkt att de har fel.

Man kan alltså utgå ifrån att de övriga är lika felaktigt diagnpsticerade.

Är du retarded eller? High score efter antal dödade, vad kan din autism möjligen ha med det att göra?
Citera
2022-05-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vem faan har sagt något om att dessa skulle in "bakom lås och bom"?! Läs inte in dina sjuka önskningar i vad jag anser! Jag menar att när någon ändrar sig så radikalt så borde någon i omgivningen agera och undersöka om individen i fråga mår bra - om det är skolan, kuratorn, psykolog, socialtjänst och föräldrar, är skitsamma - bara någon gör något. Hur mången gånger har man inte läst om dessa idioter till mördare, där man sett förändringarna i både beteende, utseende, intressen samt umgänge, men inte gjort något och sedan händer det ett vansinnesdåd likt detta och alla undrar varför inget gjort något, trots att alla tecken fanns där, mången gånger under ganska lång tid...

Okej, då missförstod jag vad du menade med ditt lite vaga uttryck "agera". Men att utstötta ofta söker sig till subkulturer för att hitta någon slags gemenskap är knappast ovanligt och behöver verkligen inte vara någon slags varningsklocka, det kan lika gärna bara vara en fas. Många ändrar beteende, utseende och intressen under livets gång, speciellt i yngre år då många försöker hitta någon slags identitet.
Citera
2022-05-25, 15:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du slänger dig med en märklig lista av diagnoser varav få är psykiska sjukdomar.
Jag vill gärna ha svar på hur du kan vara så säker på att förövarna begår sina handlingar på grund av dessa eller om det mest bottnar i en önskan från din sida att mördare är annorlunda monster.

Adhs brukar väl ha som ett diagnoskriterie att man är impulsiv eller har bristande impulskontroll
Bristande impulsivitet vet jag inte vad det skulle vara.

Du kan kalla dem vad du vill - det blir ändock enkom semantik. Den som lider av något av de diagnoser jag staplat upp och begår ett massmord är såklart psykiskt sjuka. Vad är de annars, menar du? Jag skiter totalt i varför någon mördar - gör man det utav lust eller av psykisk sjukdom så skall man avrättas - inte svårare än så... Ja, det var vad jag menade, men skrev fel. Bristande impulskontroll, skall det vara.
Citera
2022-05-25, 15:18
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Färre offer per dåd tar inte bort det faktum att det fortfarande händer.

Folk verkar tro att bara för att skjutvapen finns så får folk för sig att begå mass killings. Ingen kan dock presentera något som påvisar detta. Vapen går inte hand i hand med psykisk hälsa.

Det finns en bild att vara en actionhjälte där ingår skjutvapen. Att döda någon med kniv är betydligt svårare och du skadar ofta dig själv i processen
Citera
2022-05-25, 15:20
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
USA har också vapenlagar. 2/3 av alla vapen som används vid skjutningar är illegala. Ifall du tar till hårdare lagstiftningar ökar det bara antalet illegala vapen som används. Chicago har mest våld och hårdast vapenlagstiftning för så blir det när demokrater får styra. Schweiz, Tjeckien, Polen och Estland är några av europas säkraste länder som alla har liberala vapenlagar.

Usa håller på att bli ett socioekonomiskt avlopp. Samt att american dream dött. De skulle behöva fixa till många saker för att undvika dessa skjutningar. Detta har inget med vapenlagarna att göra.

De ländernas vapenlagar är inte i närheten like liberala som USA:s, försök igen
Senast redigerad av zerxez 2022-05-25 kl. 15:25.
Citera
2022-05-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Okej, då missförstod jag vad du menade med ditt lite vaga uttryck "agera". Men att utstötta ofta söker sig till subkulturer för att hitta någon slags gemenskap är knappast ovanligt och behöver verkligen inte vara någon slags varningsklocka, det kan lika gärna bara vara en fas. Många ändrar beteende, utseende och intressen under livets gång, speciellt i yngre år då många försöker hitta någon slags identitet.

Det är okey! Ja, jag håller med om det du skriver, ,men man kan trots att ungdomar är som de är, hålla ett bättre öga på dem än att avfärda deras ändrade attityder, dåliga skolresultat, beteenden och ändrat umgänge, med att det är en "fas" som den unge går igenom. Förr skulle dessa vansinnesdåd ske mycket mer sällan, även om samma förhållanden rådde. Detta då familjen då var mångt mycket mer sammanhållen än i dagens splittrade skitvärld, där självförverkligande är legio, särskilt i dagens I-länder.

Jag kan lova att mer sammanhållna familjer har färre av dessa galningar i sina led, då dessa "maniacs" lämnas vind för våg och tillåts gå igenom sina "faser", mol allena. En självklarhet? Javisst, men då borde det vara lätt att åtgärda, eller hur?
Citera
2022-05-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Nej, nej och åter nej!
Du har fel!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-dodsskjutningar-kvar-pa-rekordniva
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Jag hittade inte bra siffror. Jag tänkte också att det borde ökat ordentligt, men 2017 verkar det begåtts 41 mord med skjutvapen i Sverige. Eller?
Sökte bara snabbt och fick fram 26. Så var väl 2016 jag såg. Men poängen kvarstår, med de låga siffror vi har kommer vi snabbt ikapp.
Citera
2022-05-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Friskt land det där. När jag fyllde 18 köpte jag en tv med inbyggd VHS.

Hehe, good one!
Citera
2022-05-25, 15:24
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Strängare vapenlagar?

Sverige har bland världens strängaste vapenlagar och trots detta sker det dödsskjutningar varje dag här.

Man får nog koncentrera sig på gärningsmännen om man ska komma till rätta med dessa problem. I Sverige är samtliga gärningsmän invandrare.

Nonsens, statistiken talar sitt tydliga språk, Sverige är långt långt efter USA i mordstatistiken. Sverige ligger på runt 100 mord om året så exakt hur får du detta till dödskjutningar varje dag pajas?
Citera
2022-05-25, 15:32
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Ett resultat av exakt samma lagstiftning gällande vapen gör idag att Sverige ligger i topp bland skjutningar och mord. Och att det dessutom är lika lätt att få tag i ett vapen som en begagnad bil. Och de används både mot civila och gängkriminella.

Eslöv, gymmet i Linköping och gymmet i Stockholm är väl några bra exempel både när civila nästan dör och där de stryker med.

Det säger ändå någonting, det är människorna det är fel på inte vapnen.

Lögn, Sverige ligger i botten bland skjutningar och mord inte i toppen
Citera
2022-05-25, 15:37
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Du inser kanske att de flesta av dessa skolskjutare är laglydiga medborgare innan de begår sina dåd?

Det saknar betydelse på populationsnivå, eftersom 99,99999 % inte är potentiella skolskjutare.
Citera
2022-05-25, 15:38
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtt
Tror du på riktigt att en person som har bestämt sig att öppna eld mot flera civila personer bryr sig om vapenlagar?

Och om han inte får tag på automatvapen ska han använda en ärtbössa då kanske? Antalet efterblivna på flashback är skrämmande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in