Citat:
Ursprungligen postat av
Lakritsfabriken
Okej, då missförstod jag vad du menade med ditt lite vaga uttryck "agera". Men att utstötta ofta söker sig till subkulturer för att hitta någon slags gemenskap är knappast ovanligt och behöver verkligen inte vara någon slags varningsklocka, det kan lika gärna bara vara en fas. Många ändrar beteende, utseende och intressen under livets gång, speciellt i yngre år då många försöker hitta någon slags identitet.
Det är okey! Ja, jag håller med om det du skriver, ,men man kan trots att ungdomar är som de är, hålla ett bättre öga på dem än att avfärda deras ändrade attityder, dåliga skolresultat, beteenden och ändrat umgänge, med att det är en "fas" som den unge går igenom. Förr skulle dessa vansinnesdåd ske mycket mer sällan, även om samma förhållanden rådde. Detta då familjen då var mångt mycket mer sammanhållen än i dagens splittrade skitvärld, där självförverkligande är legio, särskilt i dagens I-länder.
Jag kan lova att mer sammanhållna familjer har färre av dessa galningar i sina led, då dessa "maniacs" lämnas vind för våg och tillåts gå igenom sina "faser", mol allena. En självklarhet? Javisst, men då borde det vara lätt att åtgärda, eller hur?