2022-05-25, 12:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feminin
Kan inte låta bli att fundera på varför man torkar golvet för som GM vill man väl att det ska finnas okända sproxspår o s v. Kan hon ha blivit drogad/förgiftad i kaffet t ex? Blivit snurrig i huvudet till att börja med, försökt påkalla någon via telefon men varit tvungen att lägga på luren för att springa och spy, tappat telefonen i yrseln och därmed tagit upp den lite vimmelkantig och lagt den på bordet bara var som helst och på vägen till toaletten så spyr hon på golvet. GM har inte tänkt på detta utan måste torka golvet för spyan kan ju innehålla spår av gift och det rimmar dåligt med att hon ska vara kidnappad? När golvet är avtorkat släpar han upp henne på en plast eller liknande och missar även att organiska spår av urin eller avföring avsätts på golvet efter städning och det kanske också är en miss att en död kropp beter sig så? Hon kan ha spytt på golvet utan att ha fått spyor på kläderna och fortsätter in på toa där hon faller omkull. När han kommer hem tar han av henne kläderna först och lägger på stolen och sedan i hanteringen av kroppen kommer det ut lite organiska spår på golvet? Gör man så nuförtiden att man dödar sitt kidnappningsoffer med en gång? Verkar minst sagt ologiskt med tanke på att man behöver sända livsbevis t ex. Men det hade inte TH tänkt. Han hade tänkt att hon "skulle dödas när det kom ut i media" och då behövde han ju inte planera hur livsbevis skulle behöva visas. Hm ja jävligt märkligt detta.

Forgiftning er absolutt plausibelt slik jeg ser det. En taus og usynlig "medhjelper".
TH fikk jo spørsmål om morgenkaffen, men ville visst ikke svare på dem.
Ingen vitner har heller sett noe trafikk utover én SUV mellom 8.30 og 10.30.

Ved bruk av potente opioider mener jeg det også er liten sjans for å finne spor
av dette i oppkast eller avføring, siden en dødelig dose kan være veldig, veldig liten.
I tillegg er respirasjonssvikt den vanligste dødsårsaken ved opioidforgiftning.
Politiet angir kvelning som sannsynlig dødsårsak.
Citera
2022-05-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forgiftning er absolutt plausibelt slik jeg ser det. En taus og usynlig "medhjelper".
TH fikk jo spørsmål om morgenkaffen, men ville visst ikke svare på dem.
Ingen vitner har heller sett noe trafikk utover én SUV mellom 8.30 og 10.30.

Ved bruk av potente opioider mener jeg det også er liten sjans for å finne spor
av dette i oppkast eller avføring, siden en dødelig dose kan være veldig, veldig liten.
I tillegg er respirasjonssvikt den vanligste dødsårsaken ved opioidforgiftning.
Politiet angir kvelning som sannsynlig dødsårsak.
Hvis AE brukte faste medisiner som hun tok til faste klokkeslett (på tidspunkt før eller etter at TH reiste hjemmefra), kan noen kanskje eventuelt ha byttet ut hennes medisin med noe annet?
Citera
2022-05-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
På hvilken måte synes du at det et interessant?
Det var bare interessant å få vite litt mer om hva TH og andre har formidlet om AE og TH.
Citera
2022-05-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"13.01.19. Anne-Elisabeth Hagen var ofte å se i nabolaget i morgentimene, på tur med hunden, ifølge flere av naboer VG har snakket med. 68-åringen skal nylig ha fått seg en valp av rasen Whippet.
Enkelte opplyser at de relativt regelmessig observerte kvinnen, som har bodd i nabolaget siden tidlig på 1980-tallet, på morgentur rundt Langevannet mellom klokken 7 og 9."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEov95/telefonsamtale-sentral-i-etterforskningen-skal-vaere-siste-sikre-livstegn

Hvis ingen har bekreftet at så henne på tur denne morgenen, så kan det jo skyldes at vitner ikke greier å tidfeste ting når de blir spurt om deres observasjoner mange uker etter den aktuelle dagen, som noen i tråden var inne på.

Men kanskje AE ev denne dagen utsatte turen til litt senere enn vanlig? Kanskje hun brukte å dra på morgentur rundt Langvannet etter at mannen hadde dratt til jobben, og denne dagen dro han ev til jobb litt senere enn han gjorde flere andre ganger? Og ev derfor var det ev ingen som så henne på tur rundt Langvannet mellom 7 og 9 denne morgenen? Og GM kom ev og angrep henne hjemme (etter 9:14-samtalen) før hun rakk å dra på tur?
Citat:
Etter det VG kjenner til veksler Hagen på å gå og kjøre til Futurum. Av og til kommer han ruslende inn i det åpne kontorlandskapet med matpakken i lommen i åtte-ni-tiden.
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Morgenturer mellom kl 7 og 9. Hvis hun brukte en fast medisin til faste klokkeslett hver morgen, tenker jeg (pga tur-rutiner mellom 7 og 9) at klokkeslett for eventuelt fast medisininntak ikke var mellom kl 7 og 9, men hva om det var rundt kl 9.30 hun brukte å ta en slik medisin og noen hadde byttet ut medisinen med noe annet?
Citera
2022-05-25, 13:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis AE brukte faste medisiner som hun tok til faste klokkeslett (på tidspunkt før eller etter at TH reiste hjemmefra), kan noen kanskje eventuelt ha byttet ut hennes medisin med noe annet?

Vi vet ingenting om hennes medisinbruk, men noe slikt kan naturligvis ikke utelukkes.

Skulle likt å vite omstendighetene rundt dødsfallet til den forrige hunden.
Citera
2022-05-25, 13:56
Medlem
Citat:
Det var bare interessant å få vite litt mer om hva TH og andre har formidlet om AE og TH.

Du copy/paster altså gamle foruminnlegg fra 1-3 år, helt ute av kontekst, uten datering og kommenterer bare med 1 ord "interessant". For de fleste andre oppleves dette som spam. Tenk om alle skulle holdt på slik flere ganger om dagen og kjørt gamle innlegg på repeat.
Citera
2022-05-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du copy/paster altså gamle foruminnlegg fra 1-3 år, helt ute av kontekst, uten datering og kommenterer bare med 1 ord "interessant". For de fleste andre oppleves dette som spam. Tenk om alle skulle holdt på slik flere ganger om dagen og kjørt gamle innlegg på repeat.
Ikke ute av kontekst nei. Innlegget inneholdt opplysninger som ble diskutert få innlegg før det innlegget som jeg postet, og det hadde du nok oppdaget dersom du hadde lest de siste sidene av diskusjonen før du fant ut at du skulle sitere mitt innlegg.

Kan du heretter bruke PM til chattingen din?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-25 kl. 14:07.
Citera
2022-05-25, 14:01
Medlem
Citat:
Vi vet ingenting om hennes medisinbruk, men noe slikt kan naturligvis ikke utelukkes.

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Der er jo sket en hel del i og omkring familien både privat og arbejdsmæssigt det sidste halve års tid inden AE ‘forsvandt’.
Citera
2022-05-25, 14:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Der er jo sket en hel del i og omkring familien både privat og arbejdsmæssigt det sidste halve års tid inden AE ‘forsvandt’.

Jeg tenkte i mitt kyniske sinn at TH kanskje kunne være troende til å teste giften i forkant - på noen eller noe.
Citera
2022-05-25, 14:58
Medlem
Citat:

Her nevnte du at det sto i boken at hunden ble avlivet hos dyrlege:
Citat:
Jeg vet ikke akkurat hvor detaljerte data man kan lese fra syslog'en til en iPhone, men
den er jo i utgangspunktet et verktøy for utviklere som driver feilsøk i OS og programvare.
Men spørsmålet er veldig interessant.

Tassen ble vel anskaffet ikke lenge før, men usikker på om det var mens TH var i Kina.
Den forrige hunden ble ifølge THs uttalelser i boka avlivet hos dyrlege om våren tidligere samme år.
Citera
2022-05-25, 15:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Her nevnte du at det sto i boken at hunden ble avlivet hos dyrlege:

Jeg tok nok munnen litt for full der. Det står ingenting i boka om dyrlege som sådan, kun
at TH sier de måtte avlive den forrige hunden på våren 2018. Han nevner ingenting
om omstendighetene rundt.
Citera
2022-05-25, 18:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ikke ute av kontekst nei. Innlegget inneholdt opplysninger som ble diskutert få innlegg før det innlegget som jeg postet, og det hadde du nok oppdaget dersom du hadde lest de siste sidene av diskusjonen før du fant ut at du skulle sitere mitt innlegg.

Kan du heretter bruke PM til chattingen din?

Kanskje på tide at du begynner å ta ting til deg. Når selv Havhest, som anser deg som en nyttig idiot, begynner å bli lut lei av deg, så kanskje det er på tide å finne på noe annet som tidsfordriv.
Tror ikke det er så mange som bryr seg om hva du måtte syntes er interessant av innlegg som er flere år gamle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in