2022-05-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du anser att vem som helst kan begå dessa skol- och masskjutningar? Du behöver alltså inte vara psykiskt sjuk för att mörda andra med berått mod? Vid hämndaktioner anser jag att man inte behöver vara psykiskt sjuk, dvs. om någon lustmördar någon i din familj och jag dödar denne såsom hämnd - detta behövs inte styras av psykisk sjukdom.

Psykisk ohälsa kan vara en faktor men det är betydligt vanligare att motiven eller orsaken är mer komplex.

Personer till höger politiskt vill aldrig diskutera detta vilket är lite trist och inte speciellt konstruktivt.
Man kan undra över deras motiv.
Citera
2022-05-25, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Blir så äckligt berörd av detta. Må GM brinna i helvetet....
90% av amerikaner oavsett partitillhörighet är för universal background checks. Men 50 R-senatorer som representerar 20% av USA:s befolkning, fortsätter att blocka detta. Dvs de går emot folkets vilja.
Citera
2022-05-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
För att du ser något som du vill se. Det är bara retorik. Brunsmetning.

Hur kan du ens börja prata om högern i denna tråd undrar man? En fattig arbetarkille har haft ihjäl massor av barn helt utan något högermotiv. Han gjorde det för att han var mobbad och störd.

Försök motverka mobbing och hjälp människor istället för göra politik utav det.

Var framkommer det att killen var mobbad?
Han ser väldigt känslig ut på bilderna. Androgyn.
Ja mobbning är fruktansvärt att bli utsatt för.
Citera
2022-05-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Visst, en pistol är väl inte lika effektiv som en AR men det är fortfarande ett skjutvapen.

Det är hur som helst extremt enkelt att få tag på en pistol i Sverige.
Jag har ingen aning om hur jag får tag på en pistol i Sverige.

Hur får jag tag på en väl fungerade pistol (inget jävla sovjet skit) med 50 skott i Sverige?

Inte en chans att jag kan få tag på det om jag är ett introvert mobboffer utan vänner.
Senast redigerad av Luriflaxfluxflax 2022-05-25 kl. 12:36.
Citera
2022-05-25, 12:37
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Psykisk ohälsa kan vara en faktor men det är betydligt vanligare att motiven eller orsaken är mer komplex.

Personer till höger politiskt vill aldrig diskutera detta vilket är lite trist och inte speciellt konstruktivt.
Man kan undra över deras motiv.

Du har fel! Därför blir hela diskussionen med dig omöjlig - detta då du anser att fullt friska kan begå skol- och masskjutningar. Jag avslutar härmed samtalet med dig - det tar enkom tid- och energi och leder ingenstans...
Citera
2022-05-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Visst, en pistol är väl inte lika effektiv som en AR men det är fortfarande ett skjutvapen.

Det är hur som helst extremt enkelt att få tag på en pistol i Sverige.

Extremt enkelt?

Förklara för gemene person som inte tillhör något kriminellt gäng ska kunna få tag på ett legit skjutvapen.
Citera
2022-05-25, 12:39
Medlem
Citat:
Så du anser att vem som helst kan begå dessa skol- och masskjutningar? Du behöver alltså inte vara psykiskt sjuk för att mörda andra med berått mod? Vid hämndaktioner anser jag att man inte behöver vara psykiskt sjuk, dvs. om någon lustmördar någon i din familj och jag dödar denne såsom hämnd - detta behövs inte styras av psykisk sjukdom.

. Jag är ganska säker på att det är en lång rad faktorer som samverkar i en sån här tragedi.

Men mycket riktigt övertygad om att vem som helst under rätt förutsättningar är kapabel att mörda.
Jag anser också att psykisk sjukdom ytterst sällan är den viktigaste faktorn vid massmord.

Däremot är det många som tror det på grund av att högern marinerat samhället i propaganda om att så är fallet, av olika skäl.
Vi människor är enkla att manipulera i den riktningen eftersom vi gärna vill att mördaren ska vara avvikande eller annorlunda inte som oss inte vem som helst.

Det är tråkigt och gör det svårare att analysera problemet för att kunna komma till rätta med det och minska antalet dåd.
Citera
2022-05-25, 12:40
Medlem
Citat:
Du har fel! Därför blir hela diskussionen med dig omöjlig - detta då du anser att fullt friska kan begå skol- och masskjutningar. Jag avslutar härmed samtalet med dig - det tar enkom tid- och energi och leder ingenstans...

Ta du dina halmgubbar med dig lämna gärna forumet.
Citera
2022-05-25, 12:44
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Snälla berätta för mig hur en svensk 18 åring kan få tag på en AR-15, 4 st 30 kulors magasin och 200 5,56 kulor?

Det finns en anledning till varför gängen bygger om CS-pistoler från Polen, då de inte kan få tag på något annat. Pga vår
Lagstiftning

Det tar något år i skytteförening men inte omöjligt på något vis om man är ostraffad.
Magasin kan vem som helst köpa utan någon begränsning
Citera
2022-05-25, 12:46
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
. Jag är ganska säker på att det är en lång rad faktorer som samverkar i en sån här tragedi.

Men mycket riktigt övertygad om att vem som helst under rätt förutsättningar är kapabel att mörda.
Jag anser också att psykisk sjukdom ytterst sällan är den viktigaste faktorn vid massmord.

Däremot är det många som tror det på grund av att högern marinerat samhället i propaganda om att så är fallet, av olika skäl.
Vi människor är enkla att manipulera i den riktningen eftersom vi gärna vill att mördaren ska vara avvikande eller annorlunda inte som oss inte vem som helst.

Det är tråkigt och gör det svårare att analysera problemet för att kunna komma till rätta med det och minska antalet dåd.

Citat:
Ta du dina halmgubbar med dig lämna gärna forumet.

Herregud! Som sagt - är alla kretiner, naggers och imbecilla härinne, nuförtiden? Läs mitt fetade ovan och begrunda vem som kommer med halmgubbar! Det är du som växlar mellan skol- och masskjutningar till "vanliga" och enskilda mord...

Vad är då, enligt din expertis, oftast den utlösande faktorn vid skol- och masskjutningar?
Citera
2022-05-25, 12:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
OBS!

Detta är verkligen obekräftat men det ryktas om att det handlar om en transperson. Här i en Telegramkanal:

https://t.me/NewResistance/9206

Som sagt i allra högsta grad obekräftat.

inte helt klarlagt. men han mobbades för att han läspade och hade mascara enligt heavy:

https://heavy.com/news/salvador-ramos/

även vissa subkulturer kan bära mascara, t.ex. gothare.
Citera
2022-05-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Om bara lärarna hade varit beväpnade så hade barnen levt nu. Hoppas dom döda barnens föräldrar är nöjda.

Antingen är det en svart ung man eller så är det någon psykstörd vit incel.
Jag vill få det till terrorism.
Ojsan han hette ju inte Achmed. Förlåt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in