2022-05-25, 12:29
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Ryssland börjar tömma sina museum på stridsvagnar https://twitter.com/Militarylandnet/status/1529393107858599936?s=20&t=5hsjdSqzRefDfxRIqdrzfg
Spännande att få se vad dessa gamla T-62 kan tåla.

Inte kul att hamna som besättning i en sån likkista!

Putin är uppenbart desperat och snart helt utan pansar.
Citera
2022-05-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Zelensky tar emot 40 miljarder dollar och strax därpå säger att kriget bara kan avslutas vid förhandlingsbordet.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61535353.amp

Förhandla är vad han borde gjort dag 1. Istället offrade han sitt eget folk medans väst inklusive Sverige skickade vapen och hejade på. Men Zelensky hade aldrig fått några pengar om han inte lät sitt folk slaktas.

Fattar ni nu att Ukrainazi är en pengatvätt-maskin?

Fast Rysslands krav var att Ukraina ger upp och kapitulerar, det finns väl inget att förhandla om då?
Citera
2022-05-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Läser man data om vagnen så verkar den sårbar för i princip alla PV vapen man kan tänka sig, även gamla RPG-7 frontalt.
Citera
2022-05-25, 12:43
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Måste ju vara kul att åka ut i strid i en stridsvagn som har svagare takpansar än till och med en T-55, mot fiender som har mängder av takslående robotar och precisionsstyrd pansarbrytande artilleriammunition… Alltså, T-72r och T-64r är ju redan det med västerländska mått mätt gammalt skrot, men när jag såg att Ivan plockat fram T-62r häpnade jag. Ryska armén, vilket jävla tattargäng.
Citera
2022-05-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Måste ju vara kul att åka ut i strid i en stridsvagn som har svagare takpansar än till och med en T-55, mot fiender som har mängder av takslående robotar och precisionsstyrd pansarbrytande artilleriammunition… Alltså, T-72r och T-64r är ju redan det med västerländska mått mätt gammalt skrot, men när jag såg att Ivan plockat fram T-62r häpnade jag. Ryska armén, vilket jävla tattargäng.

Får man gissa så skulle jag tro de är till för DNR eller liknande styrkor. De har ju fått Mosin-Nagant gevär tidigare så det här är ett uppsving från det ha ha. Dock undrar jag om det finns någon som kan handha och effektivt använda dessa museiföremål? Lär ju inte ha utbildats någon på dessa vagnar på årtionden?
Citera
2022-05-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Står i expressen.
Troligen bränner Ryssland sitt/ ditt sista krut nu, i ett försöka att ta Donbass,, vilket de i en sista kraftansträngning kanske klarar, Men att ta mera yta har ryssarna inte resurser till, ochsedan skall de hålla donbass vilket de inte kommer att klara av,, så då blir det en långsam plågsam reträtt,, i detta läge kommer kuppen,, så om ca 1 år kan du titta på nyheter från väst, där man ser Putin arkebuserad...😩
Citera
2022-05-25, 12:51
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/bildts-mote-med-zelenskyj-vill-bygga-ett-ukraina-20/

Gamle CIA-agenten Bildt har haft videomöte med Zelenski. Min undrar är varför, vilken roll har Bildt i världspolitiken? Vem jobbar han för? Är det någon som vet?
Citera
2022-05-25, 12:52
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Tredje gången, vad säger volymen dig i given länk? Hur stark är din rubel?

Om du inte kan besvara detta ser jag ingen vits med att diskutera detta med dig då du inte verkar förstå innebörden av orden du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ok, men glömde du min fråga? Whataboutism angående konflikten är iofs intressant.
Du har haft flera dagar på dig att svara på min? Jag kan påminna dig

Vad säger volymen om rubelns värde? https://www.barchart.com/futures/quotes/%5EUSDRUB/technical-chart?plot=CANDLE&volume=total&data=DO&density=M&p ricesOn=1&asPctChange=0&logscale=0&sym=%5EUSDRUB&g rid=1&height=500&studyheight=100
Citera
2022-05-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Troligen bränner Ryssland sitt/ ditt sista krut nu, i ett försöka att ta Donbass,, vilket de i en sista kraftansträngning kanske klarar, Men att ta mera yta har ryssarna inte resurser till, ochsedan skall de hålla donbass vilket de inte kommer att klara av,, så då blir det en långsam plågsam reträtt,, i detta läge kommer kuppen,, så om ca 1 år kan du titta på nyheter från väst, där man ser Putin arkebuserad...😩

Snarare att Zelesnki bönar och ber om att få till en fred och försöka rädda ansiktet.
Citera
2022-05-25, 12:54
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Jag är glad att du ser det så. Och precis som du skriver kunde det ha gått mycket, mycket värre. Men faktum är att Finland förlorade mark till ryssen. Och Ukraina kommer också att göra det, i alla fall som det ser ut nu. För diktatorer som skiter i både sina egna förluster och andras blir det ett kvitto på att aggression lönar sig. Detta kan väl ändå inte räknas som seger? Jag vill inte bråka med dig, jag bara reflekterar lite.

Jag ser det från den enskilde soldatens sida. Kan du gå hem till din familj, göra egna val i vardagen och inte leva med en kedja om halsen. Det är värt en del. Förhoppningsvis hamnar den ukrainske soldaten här.

Tyskarna som kapitulerade villkorslöst till Sovjet fick betala ett betydligt högre pris. Speciellt om de tvingades bo i Östtyskland om de överlevde fånglägren.

Det finns ju alltid grader i helvetet men om den ene utropas till segrare så måste den andre logiskt vara förlorare, det är rätt.

Gällande diktatorer så är de ofta meglomanisk spelare som vinner och förlorar ungefär 50/50. Går det dåligt hamnar de hängande uppochner på en bensinstation.
Citera
2022-05-25, 12:55
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
https://www.expressen.se/nyheter/bildts-mote-med-zelenskyj-vill-bygga-ett-ukraina-20/

Gamle CIA-agenten Bildt har haft videomöte med Zelenski. Min undrar är varför, vilken roll har Bildt i världspolitiken? Vem jobbar han för? Är det någon som vet?

Jag kan berätta för dig VAD han jobbar mot för mål. För allas bästa. För frihet, fred och framgång - din insinuerade femtekolonnare.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Får man gissa så skulle jag tro de är till för DNR eller liknande styrkor. De har ju fått Mosin-Nagant gevär tidigare så det här är ett uppsving från det ha ha. Dock undrar jag om det finns någon som kan handha och effektivt använda dessa museiföremål? Lär ju inte ha utbildats någon på dessa vagnar på årtionden?

Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Dom har börjat tömma föråd på gamla grejor som t-62 stridsvagnar och annan gammal skit Ryssland har stora problem just nu så här omodern utrustning kommer man inte långt med sedan är skicket på sakerna bedrövliga.
men de är lite fräna de där t62, såna man dom grabb hade som plast modell,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in