Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Vilka fakta saknar du? Har du svårt att t.ex googla fram att 95% av alla storföretag startats av män? Vad är DIN halmgubbe till att det är så?
Dessvärre var det inte det du påstod, du påstod detta:
Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Alla fakta pekar på att det bara är män som kan starta företag som blir lönsamma
Jag avvecklande detta påstående genom att förse dig med fakta som bevisar motsatsen.
Du har inte försett mig med någon information som bevisar ditt påstående.
Att en stor majoritet av alla storföretag startats av män vet jag redan, men återigen så är inte detta ett påstående jag avvecklar eller begär fakta utav.
Citat:
Tror du även kvinnor kan springa lika fort som män, de bara vill inte?
Nej det tror jag inte, också är det irrelevant för diskussionen.
Citat:
Att påstå att "kvinnor kan visst skapa google eller en pizzeria" är falsk och dissar den kompetens som de män som skapar dessa företag gör. Att du inte inser det visar att du inte tänkt igenom din världsbild. Som inte behandlar företags-startare med någon respekt. Vilket iofs är en väldigt kvinnlig egenskap, alla är lika mycket värda. men om det var sant skulle vi fortfarande bo i stengrottor. Där kvinnor hade gnällt på hur kallt det drog.
Mera halmgubbar alltså.
Jag har inte påstått att kvinnor "kan visst skapa Google eller en pizzeria", jag har påstått att både män och kvinnor kan skapa företag och att män inte är bättre biologiskt utrustade än kvinnor för att skapa företag.