Citat:
Ursprungligen postat av
GillrocK
En fråga till er patetiska svenskar som skriver här på tråden - varför hatar ni Putin/Ryssland?
Jag förstår att det finns förflutet hat mot Ryssland ända sedan Sverige var i krig mot Peter den store, vilket ledde till att Ryssland utsågs till stormakt, medan Sverige förlorade sin internationella tyngd och gick i ide.
Bygger er hat mot Ryssland utifrån ett krig som pågick för över 300 år sen eller med anledning av Rysslands "speciella militäroperation" mot UA?
Hatet har vuxit fram i rekordfart under de senaste tre månaderna, jag är chockad och oförstående över hur ryssarna kan vara så hänsynslösa mot ett brödrafolk. Hela vägen från psyksjuka Putin ner till varje svinaktig soldat och de äckliga krigshetsande kärringarna i TV. Har de drabbats av kollektiv psykos eller har de alltid varit såhär?? Jag får ångest av tanken på att de försupna orcherna ska invadera Sverige och våldta, mörda, bomba och plundra och jag har vänt 180 grader i åsikten om Sveriges medlemskap i Nato. Det är världen mot Ryssland. Det är de som varit och är fienden hela tiden, jag inser det nu.
Något hat har jag inte känt tidigare trots att min mors familj fick fly från Karelen, jag fick höra en barnanpassad version av krigets fasor och har vuxit upp med en känsla av att ryssen stal vår släktgård som familjen tvingades lämna. Men jag har läst de ryska författarna och uppskattat rysk mat och kultur, och jag har haft Ryssland på min bucket list av länder jag gärna vill besöka. Tyvärr är hela det ryska samhället sjukt och människorna är hjärntvättade, det kommer att ta några generationer att återställa.