Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Om mannen dyker upp på rätt ställe, vid rätt tidpunkt där de skrivit till någon de tror är ett barn som de vill våldta, och sen när Sara dyker upp så börjar de prata om att de inte tänkte våldta alls så är de ju skyldiga till att ha skrivit det de har gjort och skickat kukbilder etc.
Så jag vet inte vad du menar att man är oskyldig till där?
Såklart mycket talar för att de hade tänkt utföra brottet men det är det som är problematiskt med att haffa folk innan de gjort det, för man kan aldrig 100 procent veta. Många av gäddorna som hängts ut skulle jag nog ta för att de sannolikt hade tänkt utföra gärningen men sen är ijag varken åklagare, advokat eller domare. Och jag tror många fler personer hade åkt dit för diverse brott om det bara handlade om vad som
kändes sannolikt. Vi vet ju inte om en del kanske bara går igång på att skriva grova saker? Eller kanske spelade med för fiskarna var rätt övertygade i sina roller och de gärna ville ligga (tänker tex på peddomamman och peddomormorn).
Såklart man vill haffa folk innan de utfört gärningen pga brottets otäcka natur men jag tänker att det också är rätt fruktansvärt för en människa att bli oskyldigt uthängd också. Men de flesta här verkar resonera att det är värt risken att hänga ut nån oskyldig för de de sätter dit.
Självklart har de gjort sig skyldiga till det de skrivit och skickat. Men det är inte att automatiskt ha våldtagit nån för att de skrivit om det.