Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Det finns inget att förhandla om. Ryssarna ska ut ur Europa eller dö.
Så du ser hellre ett världskrig på grund av ditt fjantiga rysshat som du blivit hjärntvättad med sedan ung ålder? Det är inte Rysslands civilbefolkning som invaderat Ukraina ditt pucko.
Vi som har alla hästar hemma vill ha fred, och även om vi inte gillar hur Putin eller det landet styrs, vill att de ska ha samma rätt som andra länder och man bör förhandla istället för att döda varandra, Ukraina måste förhandla, bägge måste göra det så skiten slutar, för medborgarnas skull.
Ni hysshatare pissar på hur många offer det varit i detta kriget, som kunde helt undvikits, istället har det blivit en cirkus för omvärlden, med massa döda människor. Jag vill inte att fler ukrainare ska dö, jag vill inte att fler ska bli ännu mer inblandade så andra länder riskerar krig och elände.
Visst jag gillar inte hur Ryssland styrs och invasionen är avskyvärd men hur många liv är det värt att offra för att framstå som duktig/att man gör "rätt"(när vi egentligen inte vet allting, vi tror vi vet) och för att straffa ryssen när de flesta civila människor där har inget med kriget eller konflikten att göra och mest troligen ogillar invasionen.
Ledarna måste kunna komma fram till en vuxen lösning så kriget upphör. För bägge ländernas medborgare. Allt annat vore en skam.