Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag har främst arbetat på mansdominerade yrken och i högre utsträckning umgåtts med män också privat än med kvinnor. Jag håller inte med dig.
Män är ena jäkla gnällspikar de också. Skillnaden är att kvinnor gnäller för att smörja relationer, män gnäller för att de tycker så synd om sig själva .. Gnäll är det i båda lägren (om vi pratar gruppnivå - pratar vi individer så beror det helt på vilken individ vi pratar om )
Håller med. Har både jobbat på nästan 100% mansdominerat och nästan 100% kvinnodominerat.
Jag blev 100% överraskad över hur mycket män skvallrar om varandra. Speciellt om män som är framgångsrika på jobb och/eller bland kvinnor. Josef och Maria alltså.
På kvinnodominerade arbetsplatser har jag faktiskt stött på en rakare och ärligare kommunikation. Det verkar som om många kvinnor lärt sig kommunicera respektfullt. "Igår hände det här och det fick till följd det här...." Osv.
Män blir tystare och tystare ju djupare och svårare det blir. Som om många män inte känner sig själva eller vet hur de ska uttrycka svåra saker.
Det här med att män skulle vara raka och tydliga och kvinnor vaga är bullshit enligt min egen erfarenhet. Från privatlivet också.