2022-05-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nu behöver vi inte överdriva mer än nödvändigt.
Nato är en del av problemet till varför vi är där vi är likaså Ryssland. Båda provocerar varandra.

Men annars kom med en bättre lösning problemet då? Vad tycker du ?Fortsätta bomba sönder Ukraina från alla håll? Hjälper det landet tycker du?

Hur som helst vi tycker väl olika men se denna video det är en ögonöppnare..

Did NATO push Ukraine into war?https://youtu.be/TzgPJeYZaOU

Som sagt det är lätt att säga att jag överdriver när det inte är dina barn som dödas eller som står inför en framtid i en diktatur.

Jag anser att Ryssland skall lämna Ukraina och sluta bomba sönder landet.

Att bara ge upp och låta Putin få exakt vad han vill kommer leda till fler Ukraina fler krig och mer dödande.

Ukraina har redan visat att de lyckats försvara landets två största städer förhoppningsvis klarar de att hålla ut länge nog tills Ryssland tvingas göra någon slag kompromiss eller ännu hellre helt dra sig ur
Citera
2022-05-24, 19:36
Medlem
Citat:
Jo men kriget löser fortfarande inte problemet så det är lönlöst att svara med bomber och vapen. Det förstör landet bara ännu mer. Det jag tror är att alla måste sluta skylla på varandra. Att Putin gör som han gör får stå för honom det är inget någon kan ändra på mer än han själv. Men tänk grunden till problemet istället. Vad är det som blev fel där? Detta krig är bara toppen av ett isberg och det ligger till grund för ett mer infekterad strid som pågått länge och som eskalerat.

Jag tror inte Ryssland är den enda som är skyldig här. Har föder bara mer hat och situationen blir inte bättre.

Hur tycker du det ska lösas då? Släppa en atombomb i Ryssland eller vadå? Är det en bra lösning? Förinta Ryssland.. kommer alla må bättre då?
Fortsätt pumpa in materiel, låt ryssen köra slut på sig själv. Ryssarna tröttnar och Putin avsätts och nästa ledning skyller på Putin och återupptar handeln med väst som Ryssland behöver och pröjsar skadestånd till Ukraina, alla nöjda. Atombomba hade inte varit fel om inte risken var ganska överhängande att de lyckas skicka iväg ett par själva.
Citera
2022-05-24, 19:40
Medlem
Juden - med ett tveksamt CV under Nixon - blir 100 nästa år. Han har som G Marx haft principer genom decennierna, men om de inte gillats har han haft andra att ta till.

Men det länder Kissinger till heder att tänka på uppväxande generation och kommande trots att han själv inte är med längre om något år eller så.

För den gamle realpolitikern - han satsade rätt på Chile, först höger och så liberalism (varigenom "kubaisering" av stora delar av Sydamerika undveks på 70-talet) och han såg att Vietnam var hopplöst i längden och han höll med om Bresjnevdoktrinen - har också insett att Ryssland inte får förlora detta krig.
Kissinger har också rätt i, naturligtvis, att hans rasbröder i USA samt EU och Nato har varit som huggormar kring Ryssland sedan Jeltsins tid.

Med Ukraina blev måttet rågat för Putin, Kreml och stora delar av ryska folket.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-05-24 kl. 19:53.
Citera
2022-05-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Som sagt det är lätt att säga att jag överdriver när det inte är dina barn som dödas eller som står inför en framtid i en diktatur.

Jag anser att Ryssland skall lämna Ukraina och sluta bomba sönder landet.

Att bara ge upp och låta Putin få exakt vad han vill kommer leda till fler Ukraina fler krig och mer dödande.

Ukraina har redan visat att de lyckats försvara landets två största städer förhoppningsvis klarar de att hålla ut länge nog tills Ryssland tvingas göra någon slag kompromiss eller ännu hellre helt dra sig ur

Det är inte Ukraina som krigar helt själva dom har hjälp från väst. Hade inte västerländerna försett dom med vapen hade dom inte överlevt en vecka.

Jag tror iallafall att detta hade kunnat undvikits med bättre förhandlingar långt tidigare. Nato är helt klart en bricka i spelet.
Citera
2022-05-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Om till och med Kissinger håller med "rysstrollen" är det nog dags för dig att ge upp.
Javisst tillbaka till kalla krigets uppdelning av världen mellan usa och Ryssland.

Nej Ukraina förtjänar demokrati och så länge de väljer att kämpa förtjänar de vårat stöd.
Citera
2022-05-24, 19:49
Medlem
Citat:
Det är inte Ukraina som krigar helt själva dom har hjälp från väst. Hade inte västerländerna försett dom med vapen hade dom inte överlevt en vecka.

Jag tror iallafall att detta hade kunnat undvikits med bättre förhandlingar långt tidigare. Nato är helt klart en bricka i spelet.

Ukraina hade säkert förintats som självständigt land om de inte fått stöd.
Kanske har du rätt i att det gått att undvika men nu står vi där vi står och allt vi kan göra är att försöka stoppa Ryssland och sedan isolera dom tills det sker en förändring.

Nato är en försvarsallians var existens beror på Rysslands opålitlighet och aggressivitet, se på Finland och Sverige vi hade aldrig ansökt om medlemskap om inte Ryssland agerat som de gjort.
Citera
2022-05-24, 19:53
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Kissinger är en gammal westfalier, så hans åsikter kan med lätthet avfärdas. Hela tiden samma förståelse för ryssarna, hela tiden samma förakt för folks frihetslängtan.

Fast nu har ju folket i öst och syd, bl a Luhansk och Doneskt inte bara röstat utan tagit upp vapen mot kuppmakarna. Som är ideologiska arvingar till f d nazikollaboratörer.

Nice try anglosaxiska knähund.
Citera
2022-05-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Så du menar på fullt allvar att du varken ser eller hör att Biden är dement?

Det jag ser på flashback är att många är efterblivna orchkramare och att Putin är i en annan verklighet tillsammans med dessa.
Och nej, jag hör inte att Biden är dement.
Citera
2022-05-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ukraina hade säkert förintats som självständigt land om de inte fått stöd.
Kanske har du rätt i att det gått att undvika men nu står vi där vi står och allt vi kan göra är att försöka stoppa Ryssland och sedan isolera dom tills det sker en förändring.

Nato är en försvarsallians var existens beror på Rysslands opålitlighet och aggressivitet, se på Finland och Sverige vi hade aldrig ansökt om medlemskap om inte Ryssland agerat som de gjort.

Jag tror att enda sättet att stoppa detta är att förhandla med Ryssland och lösa det på något sätt. Men Ukraina vill inte ens förhandla längre och då blir det såklart svårare att lösa något.
Citera
2022-05-24, 20:32
Medlem
Citat:
Jag tror att enda sättet att stoppa detta är att förhandla med Ryssland och lösa det på något sätt. Men Ukraina vill inte ens förhandla längre och då blir det såklart svårare att lösa något.

Jag håller med om att fredsförhandlingar är enda sättet att stoppa kriget.
Det är dock Ryssland som har makten att skapa förutsättningar för att föra förhandlingarna framåt.
Ukraina har gång på gång framfört sin vilja att förhandla.
Citera
2022-05-24, 20:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det är dock Ryssland som har makten att skapa förutsättningar för att föra förhandlingarna framåt.
Ukrainas förhandlingsposition har landet klargjort flera gånger de senaste dagarna:

Zelensky: Vi vägrar att ge upp en enda tum land till Ryssland

Lycka till ukrainska folket, samt oss övriga européer. (svart ironi, jag hoppas Zelensky tänker om)

Det bor dessutom ryssar på Krim och i Donbas.

Igår:
Citat:
Ukraine peace deal: Kyiv rules out ceding land to Russia
https://www.bbc.com/news/world-europe-61542090

Citat:
Ukraine rules out any ceasefire deal that involves ceding territory to Russia
https://www.theguardian.com/world/20...rritory-donbas
Senast redigerad av wwr 2022-05-24 kl. 20:51.
Citera
2022-05-24, 20:54
Medlem
Citat:

Den 20 april sa den ryske presidentens pressekreterare, Dmitrij Peskov, att Ryssland "överlämnat ett utkast till dokument med tydliga ordalydelser" om ett fredsavtal till Ukraina. Detta bekräftades inte vid den tiden av Ukrainas president Volodymyr Zelenskyy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in