2022-03-03, 12:19
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Försöker installera mullvad igen, har haft tidigare men tog bort allt med Revo Uninstaller.

Nu vid försök av installation får jag följande;
Failed to install driver: error 0x2

Någon som vet hur jag löser detta?

Tack på förhand

Ah jag lyckades lösa det, hade någon mullvad split tunnel kvar i enhetshanteraren - avinstallerade den med drivrutiner och det löste problemet!

Tack för svaren iallafall
Citera
2022-03-08, 10:07
Medlem
berenpxxs avatar
Ni som har Mullvad och ansluter till svensk server, fungerar alla porrsidor?
T ex https://sxyprn.net och https://www.webcamrips.com/
Citera
2022-03-08, 10:25
Medlem
berenpxxs avatar
Mullvad är väl den enda VPN-leverantören som erbjuder betalning med kontanter för tjänsten - så vitt jag vet.

Om jag köper en aktivitetskod från t ex Inet.se och betalar med mitt kort, så finns förvisso mina uppgifter hos Inet, men kommer det att finnas något hos Mullvad? Eller är det att jämföra med att köpa kontant direkt från Mullvad?
Citera
2022-03-13, 09:41
Medlem
rockypatel66s avatar
Någon som vet om det går att undgå TV4 plays blockering av VPN? Det går inte använda tjänsten när Mullvad är på, är det bara att bita i sura äpplet och stänga av den?
Citera
2022-03-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Någon som vet om det går att undgå TV4 plays blockering av VPN? Det går inte använda tjänsten när Mullvad är på, är det bara att bita i sura äpplet och stänga av den?

Du får be Mullvad om en IP som inte är blockerad av TV4. Om inte Mullvad kan finns det andra som kan.
Citera
2022-05-24, 18:34
Medlem
Kör Ubuntu 20.04.4 LTS. Har problem med att VPN disconnectar med jämna mellanrum. Har provat två olika vpn tjänster (mullvad och PIA).
Någon som har någon lösning på det?

Wifi anslutningen är stabil. Det är endast vpn som disconnectar och reconnectar.
Citera
2022-05-24, 20:10
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calleballelingon
Kör Ubuntu 20.04.4 LTS. Har problem med att VPN disconnectar med jämna mellanrum. Har provat två olika vpn tjänster (mullvad och PIA).
Någon som har någon lösning på det?

Wifi anslutningen är stabil. Det är endast vpn som disconnectar och reconnectar.

disconnectar vpn när du kör med windows?
Citera
2022-06-01, 17:06
Medlem
barkies avatar
Precis skaffat mullvad och laddat ner appen på 2 enheter. Ställde in location på UK för att prova se videos på skysports men precis som vanligt så kan videon inte spelas från min location..

Kan man installera mullvad på smart tv så man slipper betala för Netflix, Amazon och sånt skit och istället streama/använda något annat?
Citera
2022-06-18, 17:47
Medlem
gitcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Precis skaffat mullvad och laddat ner appen på 2 enheter. Ställde in location på UK för att prova se videos på skysports men precis som vanligt så kan videon inte spelas från min location..

Kan man installera mullvad på smart tv så man slipper betala för Netflix, Amazon och sånt skit och istället streama/använda något annat?

Om du har en egen router från typ Asus kan du ställa in Mullvad med OpenVPN direkt i routern och peka mot vilka enheter i nätverket du vill tunnla. I övrigt tror jag det blir svårt. Jag kör en Asus RT-AX58u där mina två Tv går genom Mullvad via OpenVPN.
Citera
2022-06-18, 17:55
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitcat
Om du har en egen router från typ Asus kan du ställa in Mullvad med OpenVPN direkt i routern och peka mot vilka enheter i nätverket du vill tunnla. I övrigt tror jag det blir svårt. Jag kör en Asus RT-AX58u där mina två Tv går genom Mullvad via OpenVPN.

Vad använder du för streamingtjänster?
Citera
2022-06-18, 18:01
Medlem
gitcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vad använder du för streamingtjänster?

Jag använder i stort sätt bara Plex. Tunnlar främst för att undvika exponering av min privata IPv4-address. Gissingsvis borde det funka med Netflix och de flesta andra streamingtjänster men det får jag lämna osagt.
Citera
2022-07-17, 19:52
Medlem
2n00b4Us avatar
Vissa hemsidor har blockerat ip-adresserna från Sverige när jag använder Mullvad, hur kommer man runt detta? Exempelvis kan jag inte komma in på filmstaden.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in