2022-05-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Tycker Bodil ska skippa Hans….
Han läste inte henne för fem öre, då hon visade sin osäkerhet på videon. Han satte sig inte in i hennes sits… De misstolkar ständigt varandra….suck…

Ps. Bodil behöver en man med körkort! 😊 Samt gärna en ” Mc Gyver” man, som kan typ tända eld med fingrarna i skogen 😁

Bodil borde vara med i Bonde söker Fru istället. Hitta nån med en gård dit hon kan flytta sina hästar och hundar och leva lyckliga i alla sina dagar.
Citera
2022-05-24, 15:29
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker att han hade ett väldigt bekräftande och klokt svar. Att som Bodil bli uppriven och ledsen över hans svar, tycker jag är taskigt mot honom.
Vilken övermänniska skulle ens klara att svara på ett mer "rätt och bekräftande sätt".

Jag dejtade ett tag en kvinna som aldrig var nöjd med de svar eller reaktioner hon fick. Jag visste rätt tidigt att hennes tilltro hade fått sig en törn efter att ha svikits av några män, så jag var ändå noga med hur jag uttryckte mig. Ändå slutade samtal ofta med att jag kände det som att jag hade gjort eller sagt nåt fel. Hon sade sig ha humor och gillade att skämta om saker men hon var också snabb att misstolka skämt som jag formulerade. Hela tiden hade jag en känsla av att jag gjorde fel saker, sa fel saker osv. Hon var aldrig riktigt nöjd. Jag avslutade det hela.

Ska sägas att i flörtfasen var hon som en helt annan personlighet och var väldigt lätt att prata och umgås med. Men det var när det blev lite mer allvar som hon började misstro mig. Så jag tror att hon var så skadad av sina tidigare erfarenheter att hon helt enkelt inte klarade av att hantera en relation längre. Rädslan för att bli sviken en gång till kanske gjorde henne väldigt misstänksam och försiktig. Kanske, om jag hade stått ut med att bli misstänkliggjord under en längre tid, så hade hennes tilltro till mig växt och hon hade släppt det. Men jag tyckte inte att det var värt det. Det hon hade att erbjuda mig var inte värt det.

Man vet ju inte vad Bodil bär på för erfarenheter, men det kan ju vara så att hon har några liknande problem.
Citera
2022-05-24, 15:40
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad var det för fel på Hans svar på videodagboken???
Det var ju ett jättegulligt svar.
Och klokt svar.
"Döm inte mig efter hur det varit innan. Oavsett vad som hänt tidigare och hur omgivningen varit mot dig.
Jag förstår hur du tänker, men jag är säker på att du aldrig träffat mig förut. Jag gillar ju dig som du är."
(ungefär så svarade Hans typ)

Men nej, det var fel, fel fel, att svara så.
Hon blev jätteledsen av hans svar.

Han skulle varit mer nyfiiiken i sitt svar.

Säg någon här överhuvudtaget på flashback, eller tittare i vårt avlånga land som skulle fatta huuur man skulle svara för att svara på rätt sätt????
Sanningen är att vad han än skulle svarat så skulle det vara fel för hon är helt enkelt inte attraherad av honom (och det förstår jag. Jo, jag tyckte ju själv i första anblick att han hade ett tilltalande utseende, men han ser träig och blek ut vid närmare betraktelse), och så hittar hon på det där tramset både med själva videon, samt även med att hans reaktion på videon är fel.
Jag kan hålla med om att hans kommentar om att inte döma honom efter andra var bra men han sa ju ingenting som hade minsta lilla koppling till en känsla över huvud taget. Som MajorRuffel skrev så går han direkt in i 'lösnings-mode' när Bodil vill ha en öppen och ärlig diskussion om känslor. Bodil öppnar upp sig om ett rädslobetingat beteende och Hans svarar att tankens makt är stor. Det är ju på nivån att säga tänk positivt till någon som säger att de är deprimerade. Vad sägs om att fråga något i stil med: varför tror du att du reagerar så? Kan jag göra något? Vill du prata om det?
Citera
2022-05-24, 16:17
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Bodil är ju inte intresserad och provocerar fram en konflikt för att kunna dra sig ur samtidigt som Hans får bära hundhuvudet. Är inte svårare än så.

Varför ens spela in en "videodagbok" (jävla ord) istället för att prata med Hans öga mot öga direkt? Trams, men det är spelets regler.

Tänker att det är ganska vanligt att provocera fram något. Har säkert själv gjort det någon gång.
Citera
2022-05-24, 16:31
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Är ingen expert på västgötska men nån slags dialekt anar man väl?

Som fellow västgöte (inte från schlätta dock) hör jag defienitivt när det slår igenom, och då låter det ganska märkligt. Han har en väldigt konstig betoning på vissa ord som gör att man tydligt hör att han inte talar sin ursprungliga dialekt.
Lite som Jonatan Unge som också betonar helt galet.
Citera
2022-05-24, 16:32
Medlem
Jag förstår Bodil och tänk på att allt ser man inte på tv, men det man har sett så verkar Hans ha varit efterhängsen och mycket mer på och intresserad av henne än tvärtom. Tänkte på när de filmade någon gång när de skulle sova, de låg på sidan med ansiktet mitt emot varandra och Bodil blundade, ändå låg Hans och tittade på henne och frågade "är du trött/ska du sova?? " som ett barn. Förstår varför hon känner att hon vill dra sig undan.
Citera
2022-05-24, 16:58
Medlem
Tror stark på detta. Hon vill egentligen ha sitt liv som det är redan men att hon typ tror att hon vill ha en snubbe för att hon borde vilja ha det. Hon kanske inte borde varit med i programmet alls?

Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Bodil är ju inte intresserad och provocerar fram en konflikt för att kunna dra sig ur samtidigt som Hans får bära hundhuvudet. Är inte svårare än så.

Efter gårdagens avsnitt har jag dock lite förhoppning för Jonas och Martin. De har verkligen gjort ett hästjobb men jag har ändå svårt att se någon kemi mellan dem.
Citera
2022-05-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Hans har ju hela tiden varit lyhörd för hennes behov. Jag tror att Bodil är bortskämd, hon är van vid att folk anpassar sig efter henne. Hon var inte nöjd med Hans respons, som var helt adekvat och respektfull och ingjöt hopp. Frågan är vad hon hade tänkt sig att Hans skulle göra? Hon begriper ju inte på sig själv.
Det var ju nåt konstigt med hur hon blev missnöjd med Hans reaktion vid parmiddagen då hon berättade att hon är introvert eller osocial eller vad hon sa.
Bodil kanske är en sån missnöjd människa innerst inne, en fröken tvärtemot och missnöjd och negativ?

Bodil går med på (efter Fredriks inrådan) att dela med sig av videon till Hans. Hon berättar för Hans att hon kommit till insikt hur hon själv fungerar i relationer och tycker att det är jobbigt och smärtsamt men vill visa det för Hans så att de kan förstå varandra bättre. Hans är redan innan hon visat videon märkbart irriterad(?) stressad(?). Han verkar ha intagit försvarsposition. Under tiden de tillsammans tittar på videon småskrattar Hans, tar lite på Bodil, för att (?) ja, jag vet inte, typ säga "det här val väl inte så farligt, varför tycker du att detta känns jobbigt att visa för mig?!".

När videon är slut är det första Hans säger:

"Man hör älven i bakgrunden."

När Bodil då försöker kolla av med Hans om vad han känner kring vad hon just berättat i videoform för honom svarar han:

"Det enda jag vet är att du inte träffat mig. Döm mig inte. Döm mig inte för vad andra personer har gjort." TYP.

Qué ?

Ett validerande svar, eller "bra" svar om du så vill hade kunnat gå i stil med:

"Tack för att du delar detta med mig, jag förstår att detta är svårt att prata om. Att du väljer att berätta om att du tenderar att sluta dig och distansera dig i relationer innan du känner dig helt trygg hjälper mig att känna att det nödvändigtvis inte är jag som är/gjort fel. Vill du prata om dina tidigare erfarenheter? Varför har det blivit såhär, tror du? Finns det något jag kan göra/säga för att du ska känna dig mer trygg? Specifika situationer som är särskilt svåra?" Ooooosv.

Att svara "i beachvolleyboll pratar vi mycket om tankens kraft!" "Du kan ändra dig!!" indikerar att Hans varken försöker eller vill förstå Bodils otrygghet.
Senast redigerad av oises 2022-05-24 kl. 17:24.
Citera
2022-05-24, 17:39
Medlem
Martins kompis (namn?) verkar underbar! Hon borde vara med i den s k expertpanelen, de behöver förstärkning.

Så klok, lyckades medla mellan M och J samt hjälpa de förstå varandra bättre än vad någon av "experterna" gjort hittills.
Citera
2022-05-24, 17:52
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oises
Martins kompis (namn?) verkar underbar! Hon borde vara med i den s k expertpanelen, de behöver förstärkning.

Så klok, lyckades medla mellan M och J samt hjälpa de förstå varandra bättre än vad någon av "experterna" gjort hittills.
Håller med. Jag gillar hennes utstrålning och livsglädje. Underbar människa.

Rätt omaka kompisar ändå. Personligen gillar jag inte Martins attityd av det vi fått se på tv.
Senast redigerad av Persimåån 2022-05-24 kl. 17:55.
Citera
2022-05-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19

Varför ens spela in en "videodagbok" (jävla ord) istället för att prata med Hans öga mot öga direkt? Trams, men det är spelets regler.

Genom att spela in en video vet hon att hon inte blir avbruten i det hon vill säga. Såklart det är bättre att prata öga mot öga, men Hans hade antagligen avbrutit henne och börjat försöka lösa hennes problem ganska omgående. Det är en ädel konst att vara en god lyssnare.
Citera
2022-05-24, 18:13
Avslutad
Jag trodde inte det fanns människor 25+ med problematik av typen "rädd att bli sårad" och så vidare. Man blir ju ändå inte kär i den åldern utan det handlar om familjebildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in