2022-05-23, 20:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Brukar titta bort. Är det i dagens avsnitt så har jag inte sett det än. Tycker synd om den ljuse bögen då han verkar rätt reko medan den andra är obehaglig och fjollig. Nej, jag gillar inte att se långa tungkyssar överlag och undviker att titta när dom begås.
Håller jag helt med om, man ska nog bara muta ljudet vid hetero-ömhetsbetygelser
Citera
2022-05-23, 20:55
Medlem
Madebycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Förra säsongen sa nån av terapeuterna att dom som är "klara" med sig själva kommer klara detta bäst.

Och så är det ju. Har man bearbetat sitt bagage, jobbat med sig själv osv så kommer man klara ett förhållande bättre.

Dock verkar ju sökande antingen ljuga om hur bra dom mår eller så kastar casting-teamet helt enkelt in lite ofärdiga individer för att höja dokusåpa-statusen

Poängen med att svt gör ett sådant här program är väl att lära tittarna hur man relationsarbetar och att man kan hantera problem i en relation. Vore det för bra matchningar hade det inte varit lika "lärorikt".

Jag tyckte att konflikten mellan Bodil och Hans var ett typexempel på en relationskonflikt där bådas rädslor aktiverades. De tolkade varandra utifrån vad de är rädda att den andra ska tycka, tänka och känna. Är de lite omogna båda två? Javisst. Men det är ju folk också.
Citera
2022-05-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetetete
De sa i avsnitt 1 att det var rekord-många ansökande till denna säsong.
Håller med dig om att det är oetiskt, personerna de valt och även hur de låter saker fortgå.

Precis. De vet ju att det som kommer hända rågrillas i media, ändå så anklagar de alla som faktiskt inte VILL att de måste vara kvar eftersom att de annars är "rädda för kärleken" När man inte har respekt för varandra längre ska man gå.
Citera
2022-05-23, 21:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Är det bara jag som tycker att Bodil beter sig väldigt knepigt?
Hans är ju ändå obehagligare då han ger lite uttryck för att tro sig vara guds gåva till nybyggaren/pionjären

Hans borde söka jobb som pickolo med röd mössa med gummisnodd, så han får lära sig bära tyngre
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-23 kl. 21:17.
Citera
2022-05-23, 21:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Varför kommentera deltagarnas utseende? Den här tråden handlar om serien, ingen jävla mobbing
Därför att insidan sällan för att inte säga aldrig levererar vad utsidan utlovar

Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Stel omedelbar reaktion från Hans efter att han sett Bodils video...

"Man hör älven i bakgrunden"

Eh, jaha?
Det var väl lyriskt! & ironiskt sagt av Hans
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-23 kl. 21:09.
Citera
2022-05-23, 21:25
Medlem
Tycker Bodil ska skippa Hans….
Han läste inte henne för fem öre, då hon visade sin osäkerhet på videon. Han satte sig inte in i hennes sits… De misstolkar ständigt varandra….suck…

Ps. Bodil behöver en man med körkort! 😊 Samt gärna en ” Mc Gyver” man, som kan typ tända eld med fingrarna i skogen 😁
Citera
2022-05-23, 21:34
Medlem
Ledarens avatar
Bodil är en fin person och när Hans inte förstod vad hon pratade om alls så gjorde det ont att kolla på. Det var också fint att se att samtalet de hade med psykologen att det verkade gett någon effekt. Hoppas ändå att dessa löser detta då de andra paren är otroligt ointressanta.
Citera
2022-05-23, 21:45
Medlem
Computerzs avatar
Matchningarna verkar helt misslyckade allihopa. Kvinnorna psykiskt instabila med massiva emotionella baggage med sig in. Tror inte någon håller ihop något mer efter programmets slut.
Citera
2022-05-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag tycker Bodil framstår som ganska otäck.

Väldigt kall och konstig.

Att spela in en video och sedan sätta sig ner och titta på den tillsammans i stället för att bara prata är ju helknäppt.

Annars var avsnittet svårt att titta på. Jag orkar inte med folk som bråkar sådär mycket.
Smärtsamt dåligt avsnitt faktiskt! Bodil är en weirdo, Hans fortfarande snäll men mesig. Martin jättejobbig och Jonas superstel. Vackra paret börjar bli supertrista att kolla på. Märtha var det lite klös i synd att inte hon är med längre..
Citera
2022-05-23, 23:40
Medlem
dialektikers avatar
Vad var det för fel på Hans svar på videodagboken???
Det var ju ett jättegulligt svar.
Och klokt svar.
"Döm inte mig efter hur det varit innan. Oavsett vad som hänt tidigare och hur omgivningen varit mot dig.
Jag förstår hur du tänker, men jag är säker på att du aldrig träffat mig förut. Jag gillar ju dig som du är."
(ungefär så svarade Hans typ)

Men nej, det var fel, fel fel, att svara så.
Hon blev jätteledsen av hans svar.

Han skulle varit mer nyfiiiken i sitt svar.

Säg någon här överhuvudtaget på flashback, eller tittare i vårt avlånga land som skulle fatta huuur man skulle svara för att svara på rätt sätt????
Sanningen är att vad han än skulle svarat så skulle det vara fel för hon är helt enkelt inte attraherad av honom (och det förstår jag. Jo, jag tyckte ju själv i första anblick att han hade ett tilltalande utseende, men han ser träig och blek ut vid närmare betraktelse), och så hittar hon på det där tramset både med själva videon, samt även med att hans reaktion på videon är fel.

Märtha var tamejfan ärligare och skötte det mycket bättre.
Senast redigerad av dialektiker 2022-05-24 kl. 00:13.
Citera
2022-05-23, 23:43
Medlem
Steff83s avatar
Får Bodil och Hans längre tid på sig efteråt då dom gifte sig senare?
Citera
2022-05-23, 23:58
Medlem
dialektikers avatar
Hetero-Jonas verkar astrött på Louise (med rätta) fast han inte är riktigt medveten om huuur trött han är på hennes skeptiska ältande, än.
Han ger ett dystert sken hela tiden över att behöva dras med henne.
Hon kladdar på honom nonstop, och det är väl kittet mellan dem, men hon har samtidigt det där gnälliga ältandet där hon är misstänkt mot allt han säger. Outhärdligt att behöva dras med under ett äktenskap. Gifter hon sig med någon annan, så kommer det sluta med att hon blir ensamstående mamma.
Ingen står ut med en partner som ska toppstyra varje steg man tar.

Bossiga kvinnor och toffliga män, tja castingen i GVFÖ vågar väl inte ta in andra konstellationer i kölvattnet av metoo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in