2022-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg begynner å lure på om brevet ble skrevet under ruspåvirkning el.l. og/eller at forfatteren har vært helt alene om skrivingen og at han derfor ikke hadde fått innspill og viktige korrigeringer fra andre før han anså brevet som ferdigskrevet.
At GM har vært alene om alt. Er det etterhvert mer og mer som tyder på.
Citera
2022-05-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det hade nog varit alltför komplicerat att skriva ett manuskript där bara en person är GM.
Kanskje derfor han skrev i flertall. Kan jo også være at han som Breivik, tror han har flere med på laget, uten å ha det.
Citera
2022-05-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Følg med nå. Når politiet svarer GM, har de sikkert overvåkning på TH og RH for å se om de svarer. Med andre ord er det noen andre som svarer og er GM. Og hvorfor tror du ikke GM ikke ville ha penger ? Når politiet sa de ville betale innen syv dager, ventet han syv dager og reagerte den åttende dagen fordi han ikke fikk penger. Når han til slutt fikk penger, forsvant han fordi målet var nådd.
Viktige poeng! Jeg tenker at det var viktig for GM å få penger.
Citera
2022-05-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tror oppmerksomhet var hovedmotivet. Og det å spre så mye ondskap som mulig om ofrene i sosiale medier. Det ser ut som at planen har funket hittil.

Vi kan ikke utelukke at GM har utført flere drap etter AEH. Det er flere uløste drap på kvinner i Sverige siden 31 10 18.
Vi vet jo ikke. Men jeg tenker at penger var ett av målene om det ikke var hovedmålet.
Citera
2022-05-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det hade nog varit alltför komplicerat att skriva ett manuskript där bara en person är GM.
Tenker du at det hadde vært for komplisert for politiet å skrive en slik gjerningsmannsprofil, eller at det hadde vært for komplisert for GM å planlegge og å utføre en slik forbrytelse alene?
Citera
2022-05-24, 16:30
Avslutad
Citat:
Vi vet jo ikke. Men jeg tenker at penger var ett av målene om det ikke var hovedmålet.
Ja, mulig jeg var litt for rask der. Men det ligger et ondskapsfullt snev over det hele, utover det at drap/kidnapping er i seg selv en grusom handling.
Citera
2022-05-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, mulig jeg var litt for rask der. Men det ligger et ondskapsfullt snev over det hele, utover det at drap/kidnapping er i seg selv en grusom handling.
Det kan godt hende at det var slik som du skrev i post 86839. Eller det kan hende at GM har skjult sitt egentlige motiv, og at motivet var (slik som flere av dere har foreslått) å binde opp politiets ressurser.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-24 kl. 17:13.
Citera
2022-05-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Da har han heller ikke kjørt langt av gårde med AEH.

Kidnapperne har jo i løsepengekravbrevet tross alt opplyst at de slip henne fri langt fra din og hennes hus. I trygg område og mobil telefon. Hvorfor skulle de da drepe henne og returnere til nærområdet for å stede henne til hvile? Nå må vi passe oss for å ikke havne helt ut på jordet her vi bedriver våre spekulasjoner. Humrer.
Citera
2022-05-24, 17:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
det kan hende at GM har skjult sitt egentlige motiv, og at motivet var (slik som flere av dere har foreslått) å binde opp politiets ressurser.

Tvilsomt at dette var hensikten. Ihvertfall hvis det var for å gi kriminelle "klar bane".
Effekten av denne etterforskningen har vært totalt motsatt. Fordi politiet har vært nødt
til å etterforske i retning av kriminelle miljøer.

Tipper de har drevet ganske aktiv spanings- og informantvirksomhet i flere miljøer på Østlandet.
Lier Horst hadde jo oppdrag av en slik karakter ihvertfall i begynnelsen.

Nei, denne saken har nok ikke gjort det lettere å være kriminell. Snarere tvert imot.
Citera
2022-05-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kidnapperne har jo
2) i løsepengekravbrevet tross alt opplyst at de slip henne fri langt fra din og hennes hus. I trygg område og mobil telefon.
3) Hvorfor skulle de da drepe henne
1) og returnere til nærområdet for å stede henne til hvile? Nå må vi passe oss for å ikke havne helt ut på jordet her vi bedriver våre spekulasjoner. Humrer.
1) De trenger ikke å ha returnert. GM kan ha planlagt å drepe AE raskt selv om GM ønsket å innkassere løsepenger. Og GM kan ha planlagt og gjort klart et skjulested for AEs kropp, ganske nært Sv4.
2) Dette kan ha vært villeding + forsøk på å overbevise TH om at AE kom til å bli sluppet fri.
3) For å ta ned risiko. Det har hendt før at BO ble drept selv om familien betalte løsepengene.
Citera
2022-05-24, 17:37
Medlem
"BEVISEN AV LIVET VILL VÆRE BILDEN
AV ANNE-ELISABETH MED NORGE AVIS FRO SAMMEN DAG I MANGE VINKLE SO DU SER
IKKE PHOTOSHOP."
(Fra den første eposten fra motparten).

Jeg tenker at også dette er villeding. Jeg tenker at GM ønsket at politiet skulle tro at GM og AE befant seg sammen i Norge eller i nærheten av Norge (som feks i Sverige nært grensen til Norge), et sted der man kunne skaffe dagsferske norske aviser uten å reise så langt.

GM er kanskje bosatt veldig langt unna Sv4 og utenfor Norges grenser. Lengre sør i Europa feks. Han kan være født og oppvokst i Norge eller delvis oppvokst i Norge og i et annet land feks, og av den grunn beherske norsk språk godt, og/eller han kan ha levd mye av sitt voksne liv i Norge.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-24 kl. 17:45.
Citera
2022-05-24, 17:48
Medlem
Villeding.

Jeg kom til å tenke på at TH hadde nevnt noe om lokalt.

Hvis TH er medskyldig, så er dette med lokalt selvsagt villeding, og GM befinner seg kanskje i et helt annet land enn Norge.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-24 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in