2022-05-24, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag ger inte mycket för "dina" kontakter. För dom tycks ha glömt en väldigt massa info.
Fram till nyår gick det väldigt bra för henne. Eget boende, tillsammans med 2 av barnen, 4 om man räknar in den överenskommelse hon hade med pappan till de yngsta barnen. Men sånt kanske inte räknas i dina ögon. Det är liksom sådant som ingen har med att göra för den delen.
Hon har haft jobb, enkelt. Men olika typer av fysiskt arbete är kanske inte jobb för dig?
Sen kan man ju också ifrågasätta din kvinnosyn. För om det finns ett par som beslutar att kvinnan eller mannen stannar hemma och sköter ex hushållssysslorna. Enligt dig är det inget jobb då. Fy fan vilken vidrig syn du har. Så ex städning är då inget jobb enligt dig, matlagning är inget jobb enligt dig, tvättning är inget jobb enligt dig...m.m.. Tror många kockar, städare, tvättfolk m.m skulle ha svårt att hålla med dig.
Många karlar? Är det fel av en tjej/kvinna att ha vänner och bekanta som är av det manliga könet? Alltså vad har du för märklig människosyn?
Bara en massa skitsnack, som vanligt från dig.
Ursäkta, vardagspusslet med tvätt, disk, städ, hämta/lämna barn, är någonting som inte fungerat för Lydia. Att hon utöver det som är basic, skulle ha haft ett arbete eller heltidsstudier, har inte fungerat. Alls.
Hon är van att domdera andra, omge sig med och manipulera och spela ut andra människor.

Enligt de yngsta barnens pappa, så gick det inte så bra med umgänge, det var han som ställde upp, i mån av ork, från Lydia. Han fick göra panikutryckningar och vara back up 24/7, i händelse av att Lydia ville leka mamma
2022-05-24, 10:03
Medlem
Citat:
Jag ger inte mycket för "dina" kontakter. För dom tycks ha glömt en väldigt massa info.
Fram till nyår gick det väldigt bra för henne. Eget boende, tillsammans med 2 av barnen, 4 om man räknar in den överenskommelse hon hade med pappan till de yngsta barnen. Men sånt kanske inte räknas i dina ögon. Det är liksom sådant som ingen har med att göra för den delen.
Hon har haft jobb, enkelt. Men olika typer av fysiskt arbete är kanske inte jobb för dig?
Sen kan man ju också ifrågasätta din kvinnosyn. För om det finns ett par som beslutar att kvinnan eller mannen stannar hemma och sköter ex hushållssysslorna. Enligt dig är det inget jobb då. Fy fan vilken vidrig syn du har. Så ex städning är då inget jobb enligt dig, matlagning är inget jobb enligt dig, tvättning är inget jobb enligt dig...m.m.. Tror många kockar, städare, tvättfolk m.m skulle ha svårt att hålla med dig.
Många karlar? Är det fel av en tjej/kvinna att ha vänner och bekanta som är av det manliga könet? Alltså vad har du för märklig människosyn?
Bara en massa skitsnack, som vanligt från dig.
Inga konkreta svar på vad hon jobbat med alltså. Då har hon alltså inte haft nåt jobb...mammalediga har vi alla varit i en viss period i livet. Men inte hela tiden.. Nämn något normalt någorlunda stadigt jobb som hon haft. Jag anser att hon utnyttjat män för pengar. Även Emil
2022-05-24, 10:06
Avslutad
Citat:
Fel igen ju. Lydia var INTE hemlös vid nyår.
Hon klarade sina studier då också. Hon utnyttjade inte honom mer än vad han utnyttjade henne.
Så lägg ner det skitsnacket.
Hon hade inte ett stabilt boende, hon flyttade mellan män.
Hon klarade inte studierna och gjorde flera självmordsförsök
Skilsmässan var inte klar innan nyår och hon hade en pågående vårdnadstvist, som hon sket i att betala för, under våren 2021
2022-05-24, 10:45
Avslutad
Citat:
Din information stämmer väldigt illa så att du vet.
Skilsmässan var avslutat sedan nyår, och vårdnadstvist var där inte
.
Hon har heller inte struntat i att betala något. Att om det finns någon som i efterhand vill ändra på spelreglerna, ja det gör det inte till fakta.
Det som ligger hos fogden är det som ligger i dom, inget annat. Har nämts här i tråden sedan innan, inget nytt och som dessutom betalades av på.
Brodern har EN dom på sig, varken mer eller mindre, det är fakta.

Hur det än var/är, så gick det verkligen utför för Lydia från nyår, innan dess var det mesta bra.
Och som jag sagt innan, det var och är självklart fel, fruktansvärt fel att skjuta en annan person, och för det sitter hon inne, vilket hon ska göra.
Skilsmässan registrerades 2021-03-10
Gällande vårdnad, 2021-03-24
2022-05-24, 11:24
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jag har inte nekat till att dom hade ett förhållande, men det finns många olika typer av förhållande som du kanske vet. Jag har sagt och vidhåller att det inte var något kärleksförhållande.
Jag vet exakt när de började umgås, när hon lämnade lägenheten och varför. Jag har fortfarande kontakt med henne, hade det även på fredag eftermiddagen denna fruktansvärda dag..
Och vad menar du att man skulle stå på tur? Så talar en person som har absolut noll koll. Hon kunde försörja sig själv innan. Men det har du inte begripit förstår jag.

Vad var det för förhållande enligt dig då?
För trots det hemska hon gjorde så säger hon ju flera ggr att hon älskar honom, kan det ha varit ett KK förhållande men hon fick känslor för honom och blev frustrerad när han inte kände likadant utan ville att hon skulle flytta ut?
Kanske helt enkelt var olycklig kärlek och inte boendesituationen som blev sista droppen?

Citat:
Skilsmässan var avslutat sedan nyår, och vårdnadstvist var där inte.
Hon har heller inte struntat i att betala något. Att om det finns någon som i efterhand vill ändra på spelreglerna, ja det gör det inte till fakta.
Det som ligger hos fogden är det som ligger i dom, inget annat. Har nämnts här i tråden sedan innan, inget nytt och som dessutom betalades av på.

Hur det än var/är, så gick det verkligen utför för Lydia från nyår, innan dess var det mesta bra.
Och som jag sagt innan, det var och är självklart fel, fruktansvärt fel att skjuta en annan person, och för det sitter hon inne, vilket hon ska göra.

Enligt Lydia själv så krashade allt när hon flyttade till Helsingborg, man kan ju fråga sig vad som hände där? Var det då hon lärde känna dig?
2022-05-24, 12:10
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Som sagt, åsikterna går isär.
Jag tycker absolut inte att hon skulle vara någon psykopat eller annat trams. Jag aldrig sett den sida som kom fram här, trots att vi har bråkat någon gång. Det för mig säger mig att detta måste ha varit något extremt.
Och jodå, jag är en som är nära henne och som känner henne väldigt väl.
Efter avtjänat straff så har hon just ett avtjänat straff, varför skulle hon då utvisas? Är du rasist?
Först vill jag bara säga att Lydia kan vara tacksam som har en vän som dig som ställer upp oavsett vad som händer.

MEN det är viktigt att påpeka att när det kommer till tex borderlainers/ADHD så syns oftast inte de manipulativa sidorna i "normala" relationer utan det är sambos/partners som får ta den hårda smällen.
Jag tvivlar inte en sekund att du har fått se den fina, roliga, underbara Lydia som även lättar på hjärtat och berättar om allt det hemska hon fått utstå i livet.
Den sidan har sannerligen även partnern till en med borderline sett tills det blev "för sent"

Vad som skulle varit intressant och lärande i detta fall är att höra deras sidor av relationen.
Kimmo har ju beskrivit en del i förhöret men finns nog fler svar man kunde fått där.
Vissa här i tråden har påpekat att det finns 2 sidor av allt (som tex brandsläckaren) men hur kan ni vara så säkra att allt Lydia berättat verkligen är sant?
Mina vänner vet exakt vilket svin mitt ex är, och hur oskyldig jag själv är, men har de hört hans sida nån gång?
Säkerligen skulle det fortfarande vara han som är boven för de "vet" ju "hela" sanningen ^^
2022-05-24, 12:46
Avslutad
Citat:
Skilsmässan var avslutat sedan nyår, och vårdnadstvist var där inte.
Det som ligger hos fogden är det som ligger i dom, inget annat. Har nämts här i tråden sedan innan, inget nytt och som dessutom betalades av på.

Brodern har flera olika domar och strafförelägganden på sig.
Han förekommer i 5 olika avsnitt i belastningsregistret.
Vad kommer din info från?
2022-05-24, 14:47
Medlem
Klart som korvspad att det visst fungerade. Dock ej efter nyår, då gick det snabbt utför vilket man har sagt tidigare, och at hon inte mådde bra.
Hon är van bla, bla, känner du Lydia? Hon har även vänner m.m som hon inte kan styra.
Ja, den pappan har och är väldigt bra med barnen, och det har väl ingen ifrågasatt heller.
Jo, hon har haft jobb tidigare, uppburit lön för det också. Vad du Vemdalen anser bryr jag mig inte ett dugg om, för det vet vi redan om att du är en första klass skvallerkärring.
Du vill förminska Emil också. Det var väl hans eget val att umgås med Lydia? Gemensamma beslut med att skaffa bil och motorcykel, det har också skrivits här av person som stod honom nära dessutom.
Innan nyår var det stabilt, egen lägenhet tillsammans med barnen, kan inte bli stabilare.
Skilsmässan var inlämnad i Juli, sen är det den normala väntetiden på 6 månader, men det stod klart för båda att det var över redan i början på hösten. Men räkna 6 månader från juli.
Nej det var inget kärleksförhållande, hon sa ofta att hon älskar någon, men det är inte på det normala sättet om man säger så. Hon är också extremt godtrogen, lite dum när det gäller att lita på folk, tyvärr. Det var ett vänskaps/kk förhållande.
Nej, jag känner henne sedan innan hon flyttade ner till Skåne.
Jag känner flera personer med olika diagnoser, så jag vet exakt hur dom kan vara och hur de beter sig. Och jag har sett Lydia både glad, ledsen, arg, förtvivlad m.m.
Och du har rätt där Mercede, folk kanske inte har fått höra den andres historia. Exempelvis så blev ju minsta barnens pappa förhörd, fick svara på frågor. Ingen historia bakom vissa saker, exempelvis.
Brodern har EN narkotika dom på sig, sen har han en dom på en skuld också. Men eftersom det i tråden har spridits skit om hur mycket narkotika brodern har sysslat med så tog jag för givet att det var det ämnet som vi var inne på, därav mitt svar på EN dom.
Vart jag får infon ifrån? Ja dels genom att jag känner honom lite, och dels genom Lexbase.
Men sen kan jag för mitt liv inte förstå varför det talas om Lydias syskon och föräldrar. Dom har trots allt ingenting med detta att göra!
2022-05-24, 15:02
Medlem
Citat:
Klart som korvspad att det visst fungerade. Dock ej efter nyår, då gick det snabbt utför vilket man har sagt tidigare, och at hon inte mådde bra.
Hon är van bla, bla, känner du Lydia? Hon har även vänner m.m som hon inte kan styra.
Ja, den pappan har och är väldigt bra med barnen, och det har väl ingen ifrågasatt heller.
Jo, hon har haft jobb tidigare, uppburit lön för det också. Vad du Vemdalen anser bryr jag mig inte ett dugg om, för det vet vi redan om att du är en första klass skvallerkärring.
Du vill förminska Emil också. Det var väl hans eget val att umgås med Lydia? Gemensamma beslut med att skaffa bil och motorcykel, det har också skrivits här av person som stod honom nära dessutom.
Innan nyår var det stabilt, egen lägenhet tillsammans med barnen, kan inte bli stabilare.
Skilsmässan var inlämnad i Juli, sen är det den normala väntetiden på 6 månader, men det stod klart för båda att det var över redan i början på hösten. Men räkna 6 månader från juli.
Nej det var inget kärleksförhållande, hon sa ofta att hon älskar någon, men det är inte på det normala sättet om man säger så. Hon är också extremt godtrogen, lite dum när det gäller att lita på folk, tyvärr. Det var ett vänskaps/kk förhållande.
Jag känner flera personer med olika diagnoser, så jag vet exakt hur dom kan vara och hur de beter sig. Och jag har sett Lydia både glad, ledsen, arg, förtvivlad m.m.
Och du har rätt där Mercede, folk kanske inte har fått höra den andres historia. Exempelvis så blev ju minsta barnens pappa förhörd, fick svara på frågor. Ingen historia bakom vissa saker, exempelvis.
Brodern har EN narkotika dom på sig, sen har han en dom på en skuld också. Men eftersom det i tråden har spridits skit om hur mycket narkotika brodern har sysslat med så tog jag för givet att det var det ämnet som vi var inne på, därav mitt svar på EN dom.
Vart jag får infon ifrån? Ja dels genom att jag känner honom lite, och dels genom Lexbase.
Men sen kan jag för mitt liv inte förstå varför det talas om Lydias syskon och föräldrar. Dom har trots allt ingenting med detta att göra!
Du tycker inte att du skvallrar? Vad har du ut att efter 6månder komma in och tala om att Lydia mår bra i fängelset och sen normalisera den psykiskt instabila mördaren och normalisera hennes vidlyftiga levende.
Det är ingen som tror att hon är allt igenom ond men hon har utnyttjat sitt utseende och säkert charm.

Hur många olika andra män hade hon på bla hotell medans hon var gift? Och vem betalade sånt?

Har du hört talas nåt om det?

Säg inte att hon inte manipulerat och utnyttjat män!!

Kan du vara snäll och nämna NÅT jobb hon haft och dragit in pengar till sitt levende?
Du som vet kanske också kan tala om vad pengarna till hennes skönhetsoperationer kom ifrån.
Berätta!!! Du som påstå dig veta 😀
Då kanske vi förstår lite bättre att hon faktiskt dragit in pengar själv och inte bara levt på att utnyttja män och samhället.
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-05-24 kl. 15:06.
2022-05-24, 15:19
Avslutad
Citat:
Skilsmässan gick igenom i mars 2021.
Hon hade inte ordnat boende.
6 månaders betänketid gäller om man har gemensamma barn under 16 år, vilket Lydia och Mufit inte hade

Brodern har flera domar på sig
Förekommer under 5 separata avsnitt
Dömd flera gånger

Du kanske skulle ta och kolla upp fakta innan du anklagar andra för att ljuga och sprida falsk vittnesbörd
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-05-24 kl. 15:24.
2022-05-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du tycker inte att du skvallrar? Vad har du ut att efter 6månder komma in och tala om att Lydia mår bra i fängelset och sen normalisera den psykiskt instabila mördaren och normalisera hennes vidlyftiga levende.
Det är ingen som tror att hon är allt igenom ond men hon har utnyttjat sitt utseende och säkert charm.

Hur många olika andra män hade hon på bla hotell medans hon var gift? Och vem betalade sånt?

Har du hört talas nåt om det?

Säg inte att hon inte manipulerat och utnyttjat män!!

Kan du vara snäll och nämna NÅT jobb hon haft och dragit in pengar till sitt levende?
Du som vet kanske också kan tala om vad pengarna till hennes skönhetsoperationer kom ifrån.
Berätta!!! Du som påstå dig veta 😀
Då kanske vi förstår lite bättre att hon faktiskt dragit in pengar själv och inte bara levt på att utnyttja män och samhället.

Nej, jag skvallrar inte. Ifrånsett från dig så svarar jag åtminstone på frågor och jag känner henne.

Du kan vara helt lugn, Vemdalen 62 Allt om vad Lydia gjort, rätt som fel, dumt som bra - Kommer att komma ut, så att alla kan ta del utav det.
Och tack vare bland annat dig som man valt att lyssna extra mycket på då du tjatat så mkt om detta, - så kommer allt som hennes ex också att komma ut - vad de har gjort. Alla sms, bilder på hur hon sett ut efter att ha fått stryk, sms som skickats till andra för att skada henne, allt kommer att komma ut. Just nu är mycket information samlad och mer bara väller in, toppen.

Bra va? Allt läggs på bordet. Och mycket beror faktiskt tack vare att just DU som sagt tjatat om det, man har alltså förstått att det finns en innerlig önskan att berätta allt om exen.
2022-05-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skilsmässan gick igenom i mars 2021.
Hon hade inte ordnat boende.
6 månaders betänketid gäller om man har gemensamma barn under 16 år, vilket Lydia och Mufit inte hade

Brodern har flera domar på sig
Förekommer under 5 separata avsnitt
Dömd flera gånger

Du kanske skulle ta och kolla upp fakta innan du anklagar andra för att ljuga och sprida falsk vittnesbörd

Jo, det hade hon. Du har fått felaktig info från falsk källa. Hon hade det inte just då hon sköt honom då de planerade att flytta. Men då Emil blev pressad utav andra, så blev det inte så här. Men det känner du väl till hoppas jag.

Vill du prata om brodern mer? Ska vi prata om Emils broder också eller är det lika ointressant som Lydias bror. Jag vet fakta, du vet nothing! Du vet inget om vad han gjort eller inte gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in