2022-05-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det framgår med all övertydlighet att Lydia Barth är en mycket störd människa, i vardaglig ton en sk psykopat.
Men, hon är inte "sjuk nog" för att sitta på rättspsyk, utan sitter i fängelse, där hon hör hemma.
Utvisning efter avtjänat straff önskas, hon behövs inte, tillför inget annat än kaos och olycka.

Om du är så nära henne, vet du också om hennes "svårigheter"

Psykopati är ingen sjukdom utan en generell beskrivning på personen, Därför blir inte psykopater dömd till rätts psyk. Snälla mumsbulle till och med du vet att Sverige utvisar inte Svenska medborgare.

Psykopati är ingen diagnos utan är mer att förstå som ett personlighetsdrag. Det närmaste vi kommer en diagnos i kliniska sammanhang är diagnosen antisocialt personlighetssyndrom men forskning visar att den diagnosen bara överlappar delvis med personlighetsdraget psykopati. Strax under 4% av befolkningen beräknas kunna diagnostiseras med antisocialt personlighetssyndrom medan färre, strax under 1% av befolkningen, beräknas ha personlighetsdraget psykopati.

Många kopplar samman psykopati med kriminalitet och våld, och det finns ett samband där personlighetsdraget beräknas förekomma hos ungefär 15% av de som är dömda till fängelse. Men inte alla med personlighetsdraget är våldsamma eller begår brott.
2022-05-20, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Psykopati är ingen sjukdom utan en generell beskrivning på personen, Därför blir inte psykopater dömd till rätts psyk. Snälla mumsbulle till och med du vet att Sverige utvisar inte Svenska medborgare.

Psykopati är ingen diagnos utan är mer att förstå som ett personlighetsdrag. Det närmaste vi kommer en diagnos i kliniska sammanhang är diagnosen antisocialt personlighetssyndrom men forskning visar att den diagnosen bara överlappar delvis med personlighetsdraget psykopati. Strax under 4% av befolkningen beräknas kunna diagnostiseras med antisocialt personlighetssyndrom medan färre, strax under 1% av befolkningen, beräknas ha personlighetsdraget psykopati.

Många kopplar samman psykopati med kriminalitet och våld, och det finns ett samband där personlighetsdraget beräknas förekomma hos ungefär 15% av de som är dömda till fängelse. Men inte alla med personlighetsdraget är våldsamma eller begår brott.
Har du missat att Lydia Barth endast är medborgare i Norge??
2022-05-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Som sagt, åsikterna går isär.
Jag tycker absolut inte att hon skulle vara någon psykopat eller annat trams. Jag aldrig sett den sida som kom fram här, trots att vi har bråkat någon gång. Det för mig säger mig att detta måste ha varit något extremt.
Och jodå, jag är en som är nära henne och som känner henne väldigt väl.
Efter avtjänat straff så har hon just ett avtjänat straff, varför skulle hon då utvisas? Är du rasist?
Hur kan det då komma sig att du så envist hävdade att hon och Emil inte hade nåt förhållande?
Det hade ju pågått i flera månader och hon hade tom flyttat in.
Står henne nära?? Pratade du iht med henne under denna tid eftersom du missat nåt väldigt viktigt eller ljuger du bara för att försköna?
Du kanske tom önskar att det var du som stod nästa på tur att " få den äran att försörja henne"
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-05-20 kl. 13:33.
2022-05-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hur kan det då komma sig att du så envist hävdade att hon och Emil inte hade nåt förhållande?
Det hade ju pågått i flera månader och hon hade tom flyttat in.
Står henne nära?? Pratade du iht med henne under denna tid eftersom du missat nåt väldigt viktigt eller ljuger du bara för att försköna?
Du kanske tom önskar att det var du som stod nästa på tur att " få den äran att försörja henne"

Jag har inte nekat till att dom hade ett förhållande, men det finns många olika typer av förhållande som du kanske vet. Jag har sagt och vidhåller att det inte var något kärleksförhållande.
Jag vet exakt när de började umgås, när hon lämnade lägenheten och varför. Jag har fortfarande kontakt med henne, hade det även på fredag eftermiddagen denna fruktansvärda dag..
Och vad menar du att man skulle stå på tur? Så talar en person som har absolut noll koll. Hon kunde försörja sig själv innan. Men det har du inte begripit förstår jag.
2022-05-20, 16:08
Avslutad
Citat:
Jag har inte nekat till att dom hade ett förhållande, men det finns många olika typer av förhållande som du kanske vet. Jag har sagt och vidhåller att det inte var något kärleksförhållande.
Jag vet exakt när de började umgås, när hon lämnade lägenheten och varför. Jag har fortfarande kontakt med henne, hade det även på fredag eftermiddagen denna fruktansvärda dag..
Och vad menar du att man skulle stå på tur? Så talar en person som har absolut noll koll. Hon kunde försörja sig själv innan. Men det har du inte begripit förstår jag.
Ojoj, du verkar ha blivit förd bakom ljuset
Pengar och ekonomi, var inte riktigt Lydias starkaste sida. Hon hade skulder som hopade sig, kronofogden var efter henne, hon hade så mycket olika betalningsanmärkningar, att man behöver skämskudde.
Du kanske inte ska lita på allt hon säger, eller ens någonting.
Lydia Barth är lika ödmjuk som Amber Heard...
2022-05-20, 16:18
Medlem
Citat:
Pengar och ekonomi, var inte riktigt Lydias starkaste sida. Hon hade skulder som hopade sig, kronofogden var efter henne, hon hade så mycket olika betalningsanmärkningar, att man behöver skämskudde.

Jag känner mycket väl till hennes skulder och vad de beror på. Som sagt, jag känner till henne mycket väl, mer än jag tror någon annan här inne gör. Så förd bakom något ljus är jag inte.
För ni förstår kanske, man är inte skyldig att skriva ut allt man vet här inne.
Amber Heard och Lydia, är så långt ifrån varandra kan jag tala om för er.
2022-05-20, 16:25
Avslutad
Citat:
Jag känner mycket väl till hennes skulder och vad de beror på. Som sagt, jag känner till henne mycket väl, mer än jag tror någon annan här inne gör. Så förd bakom något ljus är jag inte.
För ni förstår kanske, man är inte skyldig att skriva ut allt man vet här inne.
Amber Heard och Lydia, är så långt ifrån varandra kan jag tala om för er.
Tycker nog att de är stöpta i samma form, IQ-befriade golddiggers som utnyttjar andra för egen vinning. Får de inte som de vill, ställer de till med kaos och drar sig inte för att använda våld.
Sex, vin, pengar och party.
Väldigt mycket JAG
2022-05-20, 16:43
Medlem
Citat:
Tycker nog att de är stöpta i samma form, IQ-befriade golddiggers som utnyttjar andra för egen vinning. Får de inte som de vill, ställer de till med kaos och drar sig inte för att använda våld.
Sex, vin, pengar och party.
Väldigt mycket JAG

Ja, du tycks tro väldigt mycket du.
Men det är så långt ifrån vad Lydia är kan jag be att få tala om. Jag vet det eftersom jag varit vän med henne under många år. Utan att ha sett något sådant som du påstår i din tro.
Jag har sett många andra sidor av henne, som jag hade önskat fler hade haft kan jag tillägga.
2022-05-20, 17:44
Medlem
Citat:
Har du missat att Lydia Barth endast är medborgare i Norge??

Hon har sitt stadsborgarskap i Norge men är medborgare i Sverige. Lite svårt att få bidrag och CSN i Sverige om du har kvar ditt Norska person nr eftersom Norge har 5 sista siffror i person nr och Sverige har 4 och dessutom vänder Norge på person nr vårat ser ut så här 19590913-0000 medans Norges ser ut så här i 13091959-00000.
2022-05-20, 17:52
Medlem
Citat:

Du vet vad existensminimum är va? spelar ingen som helst roll vad du har för skulder hos fogden eller inkassobolag, dom kan inte röra en krona så länge du lever på existensminimum. Så egna pengar hade hon med all säkerhet.

Ditt existensminimum är som vi sett ovan boendekostnaden plus normalbeloppet. Om du även har barn så lägger du till deras normalbelopp till ditt och räknar ihop det med boendekostnaden. För en familj med två vuxna och ett barn under sju år med boendekostnad på 7 000 kronor blir förbehållsbeloppet/existensminimum 8 520 + 2 736 + 7000 kr = 18 256 kr. Om du är ensamstående vuxen (över 18 år) och bor i en hyresrätt som kostar 7000 kronor månaden så är existensminimum alltså 12 157 kronor.
2022-05-20, 21:16
Medlem
Citat:
Vad vill du komma fram till?
Varför frenetiskt försvara en människa som gjort hur många övertramp i livet som helst Och dessutom har mördat en annan människa?
2022-05-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Du vet vad existensminimum är va? spelar ingen som helst roll vad du har för skulder hos fogden eller inkassobolag, dom kan inte röra en krona så länge du lever på existensminimum. Så egna pengar hade hon med all säkerhet.

Ditt existensminimum är som vi sett ovan boendekostnaden plus normalbeloppet. Om du även har barn så lägger du till deras normalbelopp till ditt och räknar ihop det med boendekostnaden. För en familj med två vuxna och ett barn under sju år med boendekostnad på 7 000 kronor blir förbehållsbeloppet/existensminimum 8 520 + 2 736 + 7000 kr = 18 256 kr. Om du är ensamstående vuxen (över 18 år) och bor i en hyresrätt som kostar 7000 kronor månaden så är existensminimum alltså 12 157 kronor.
Vet du var hennes pengar till fillers och skönhetsingrepp kommer ifrån?
Sånt är ju svårt och ha råd med när man lever på existensmi imum och har fyra barn och försörja?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in