Citat:
Jag menar, bara det här, borde ju räcka för att ifrågasätta hela den ukrainska/västliga propagandaapparaten. Här sitter det betalda eller obetalda dårar och skriver samma one-liner månad efter månad när någon länkar till en rysk källa, men själva verkar de inte se något problem med att Ukraina/väst bara ljuger, och att deras lögner ligger i helt öppen dager. Varje jävla vecka har någon "underättelsetjänst" berättat att Ryssland bara har material kvar för att föra kriget en vecka till, att de har slut på raketer, tanks et etc. Alla som har följt rapporteringen vet ju att det bara är lögner, lik förbannat sitter de här och låtsas tro att de här lögnarna är "seriösa analytiker". Ju längre tiden går desto svårare har jag att tro att någon av de här Ukrainadårespammarna är en "vanlig individ intresserad av krigsutvecklingen". Det luktar jävligt mycket sunkig MSB-"psy-op"-timanställning.
Ja , propagandan går ju åt båda hållen. Jag lyssnar enbart på info som erkänts från flera olika håll. Då brukar det finnas en uns av sanning i det hela. Det som kommer från Ryssland litar jag inte alls på, om inget annat land verifierar informationen, tex övertagandet av mariupol som både verifierades av väst och Ryssland.
När analytiker från betalda tidningar släpper sina antaganden, så får man inte glömma att de tjänar pengar på att spetsa till nyheten eftersom den säljer bättre då, så man bör fundera på om det är någon som "tjänar" på att ge ut informationen. När ett land erkänner tex en förlust så funns det oftast ingen anledning att misstro den informationen eftersom ingen vinner något på infon. Ta det med båten Moskva tex. Det var klar information från Ukraina flera dagar innan Ryssland erkände att båten sjunkit och när Ryssland också erkände att den sjunkit så var alla överens om det. Kanske inte av vilken anledning, men jag ser inte nån anledning varför Ryssland skulle ljuga om att båten fakriskt hade sjunkit.