2022-05-24, 09:41
Medlem
L-Y-Fs avatar
J*n Sj*nneson ska ha varit på festen och sålt uppåttjack. Vissa hävdar att han försökte tränga sig på och vara med i akten.
Citera
2022-05-24, 09:52
Medlem
johnthedickholmess avatar
Men jag hajar ej detta med hennes byxor. Hon hade tagit av sig ena benet av jeansen och även trosorna, sedan satt sig på Aftonbladet chefen och gökat i bardisken på Anchor...inför hela stället alltså.

Hur kan hon smidigt åstadkommit detta utan att alla på stället sett hennes vinglande färd när hon ålat sig ur byxbenet? Hon måste ju ha snubblat och tja, inget hon kan ha gjort liksom i smyg. Tagit av sig ena skon etc.

Förutom att dessa två har grava alkoholproblem så undrar man ju över resterande publiken. Och vakterna på stället och de som jobbade i baren...

Var alla på stället inklusive personal pruttfulla a la Ålandsbåt?

Är alla på Aftonbladet så där? Sexfester, otrohet, kokainmissbruk, hel- eller halvalkade? Är de helt oseriösa och när en våt dröm om att bli rockstjärnor? Eller är de för att de alla är från landet och levt på krogen sedan ungdomen och tappat bort sig fullständigt?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-05-24 kl. 09:57.
Citera
2022-05-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haubits77
Var inte så kaxig svenne. Sådana som dig blir lätt av med skalpen. Varken du eller vi andra vet 100% men att det ska vara påhittat är det nog inte för då hade Aschberg redan dementerat det hela och andra inblandade. Nu kör de istället en jude och håller tyst utom golaren.

Ingen kommenterar det för att alla skrattar arslet åt sig åt det och fattar att dom driver med er, lättlurade imbecill.

Det är inte ens något att kommentera för att det är så skrattretande och påhittat att bara en Flashback-imbecill kan gå på skiten.

Till och med Hänt Extra har högre trovärdighet och hur ofta går någon ut och dementerar vad som står där? Dessutom, en journalist som vill uppfattas som någorlunda seriös och trovärdig skulle inte ens ta i sådana uppenbara fejknyheter med tång. Det vore som att hamna på Tobbe Eks nivå.
Senast redigerad av torkskap1 2022-05-24 kl. 10:17.
Citera
2022-05-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Vem tror du att du är din lilla Reddit bög?

Någon med lite källkritik. Pinsamt att se er lättlurade muppar, man skäms ju. Ni är säkert sådana som får ett mejl om att ni ska få pengar och går på skiten, eller tror på allt som står på Facebook.
Citera
2022-05-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Men jag hajar ej detta med hennes byxor. Hon hade tagit av sig ena benet av jeansen och även trosorna, sedan satt sig på Aftonbladet chefen och gökat i bardisken på Anchor...inför hela stället alltså.

Hur kan hon smidigt åstadkommit detta utan att alla på stället sett hennes vinglande färd när hon ålat sig ur byxbenet? Hon måste ju ha snubblat och tja, inget hon kan ha gjort liksom i smyg. Tagit av sig ena skon etc.

Förutom att dessa två har grava alkoholproblem så undrar man ju över resterande publiken. Och vakterna på stället och de som jobbade i baren...

Är alla på Aftonbladet så där? Sexfester, otrohet, kokainmissbruk, hel- eller halvalkade? Är de helt oseriösa och när en våt dröm om att bli rockstjärnor? Eller är de för att de alla är från landet och levt på krogen sedan ungdomen och tappat bort sig fullständigt?

Traditionellt så har väl supandet varit rätt utbrett inom journalistik och media. Det var en annan livsstil förr med rökning på kontoren och acceptans för att dricka på jobbet i vissa branscher. Men även om det (gissar jag) lugnat sig något (kanske ökning av upppiggande droger i st?) så kan man tänka sig att kulturen för jobbfester är lite mer vild och tillåtande.... Och att många av rävarna hunnit bli gravt alkoholiserade.

Kvällstidningarna i synnerhet är dessutom (ö)kända för grabbighet på redaktionerna. Nu finns ju många kvinnor på men jag kan föreställa mig att när de första yngre tjejerna började bland alla gubbarna på 1970-90-talet kanske de anammade en mer råbarkad stil? Eller drog därifrån.
Ni som insyn i branschen får gärna rätta mig, jag generaliserar och spekulerar.

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av Accent
Så dricker journalisterna
Journalister som yrkesgrupp dricker mer än medelsvensson. Och även om medvetenheten ökat och mycket blivit bättre, är inte kombinationen journalister och alkohol oproblematisk.

Ölförsäljning på redaktionen, sexuella trakasserier i samband med alkoholbruk, sjukskrivningar på grund av måndagsbakfylla och spritflaskor i skrivbordslådorna. Berättelserna om svunna tiders alkoholtörstande journalister finns i överflöd. Journalisten Susanna Lundell började sin journalistkarriär på Sveriges Television på 90-talet. Det var en tid då alkoholen var ständigt närvarande på arbetsplatsen. Avslutade projekt firades med alkohol. Det var också vanligt att personalen verkade sliten på måndagarna eller att vissa var sjukskrivna efter helgens drickande.
...
När journalistyrket utsatts för allt större krav på senare år har också alkoholkulturen förändrats. Dagens mediebransch präglas av högt tempo och deadlines dygnet runt. Gunnar Falck är redaktionschef på Västerbottenskuriren och menar att journalistbranschens relation till alkohol i dag ser helt annorlunda ut jämfört med hur det varit tidigare.
– Då fanns det en kultur, framförallt i storstadspressen, att man avslutade dagen med att dricka öl på någon krog, skriver han till Accent.
Han tror att det främst är online-publiceringarna som tvingar dagens journalister att i högre utsträckning vara på tå dygnet runt, året om.
– Mediaföretagen har inte råd att tillåta medarbetare att missköta sitt jobb på grund av alkoholproblem, skriver Gunnar Falck.
...
https://accentmagasin.se/nykterhet/j...och-alkoholen/
Senast redigerad av TigerKid2 2022-05-24 kl. 11:15.
Citera
2022-05-24, 11:21
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Jag har ju svurit på min scoutheder!

Men jag är rätt ensam om att tro mig veta det säkert, till skillnad från alla som gissat vilt. Allt eftersom har det droppat in nån enstaka som har mer eller mindre lika säker som mig.

De flesta andra förslag tycker jag, om än väldigt subjektivt, bara är famlande i mörket och uppräkningar av teoretiskt möjliga varianter.

Skärmdumpar kan manipuleras så det är ändå relativt värdelösa bevis, och även om jag inte är journalist så tjänar man på att inte bränna sina källor.

Så ni får ta det som ni vill, fortsätt gärna gagga om Simon Bank och Lena Mellin om det känns meningsfullt.

Jag har hört samma namn från flera olika kulturpersoner.
Citera
2022-05-24, 11:34
Avstängd
guderis avatar
Den här tråden visar rätt bra Flashbacks dekadens de senaste åren. En tredjedel av postar o säger sig veta exakt vilka det rör sig om men skriver inte ut några namn, en annan tredjedel är bara här och trollar "LENA MELIN HöHöHö Ashberg runkar höhöhö". Den sista tredjedelen försöker förgäves fiska efter information.

Dom här trådarna var mycket bättre för 10 år sedan
Citera
2022-05-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Den här tråden visar rätt bra Flashbacks dekadens de senaste åren. En tredjedel av postar o säger sig veta exakt vilka det rör sig om men skriver inte ut några namn, en annan tredjedel är bara här och trollar "LENA MELIN HöHöHö Ashberg runkar höhöhö". Den sista tredjedelen försöker förgäves fiska efter information.

Sant! Då hade de rätta bekräftade namnen varit uppe inom några timmar, max ett dygn. Ingen ordning längre!
Citera
2022-05-24, 11:50
Medlem
MisterSevens avatar
Citat:

Håller med dej om att en tredjedel är här enbart av omogna orsaker (vuxendagis), men att de utpekade MA och LH inte nämnts vid namn är fel, så har de gjorts vid ett antal inlägg.

Sen var väl alla trådar bättre för 10 år sedan, det blir mer eller mindre trams i alla trådar numera.
Citera
2022-05-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Tar inte mer än tio sekunder att ta av sig ena byxbenet och trosorna som ofta är väldigt elastiska. Hon är ju inte överviktig Mattisson. Skon tas av innan med andra foten. Allt tar ca 10 sek om man inte är fet och sjuk.
Citera
2022-05-24, 12:06
Medlem
Citat:

10 år sedan var det låttare att outa.

Nu med flera dommar på personer som skrivit på internet, drar sig en hel del för just det.

Även namn har hackats, konton avslöjats mm.
Citera
2022-05-24, 12:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Tar inte mer än tio sekunder att ta av sig ena byxbenet och trosorna som ofta är väldigt elastiska. Hon är ju inte överviktig Mattisson. Skon tas av innan med andra foten. Allt tar ca 10 sek om man inte är fet och sjuk.

Ok, så du tror att någon som är tillräckligt packad för att göka sittandes i baren i centrala Stockholm, kan lite diskret, så folk inte märker det, få av sig halva jeansen på 10 sek? Nja...betvivlar. Det kan inte stämma. Endera har hon haft någon form av kjol eller så är det påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in