Jag är riktigt glad att jag inte bor i lägenhet längre. Jag var heligt trött på alla muppar som saknar respekt för andra människor.
I en lägenhet hade jag en granne med ett trumset i vardagsrummet och hans grannes ungar lirade basket inomhus. Hade man inte migrän innan så fick man det då, ungefär. Som tur var bodde jag lite högre upp.
I en annat hus bodde det en familj somalier som väsnades dag som natt. Slängde i dörren utan att använda handtaget, oavsett tid på dygnet. Alltid bråk och skrik. Till sist lyckades de översvämma badrummet så att grannen under fick vattenskador.
När hyresvärden kom dit för att reparera skadorna så insåg han att de gjort hål i en vägg från vardagsrumsrummet till sovrummet. Alltså ett runt hål, troligtvis så att man kunde prata med varandra genom rummen. Hyresvärden hade en teori om att det också var för att ungarna skulle kunna hoppa in och ut.
De åkte ut när allt det uppdagades. Veckan innan de skulle flytta så lämnade de alla kranar och ugnen på, så att brandkåren fick komma eftersom hela trapphuset luktade bränt. Plus vatten i hela lägenheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
runx
Jag tycker att man ska ta det mellan varandra som vuxna människor innan man blandar in en tredje part.
Generellt sett håller jag med dig i princip.
Men det här är ett undantag. Det är alltså människor som ofta har fest i ett lägenhetshus så att hela grannskapet får höra musiken, skriken och klapparna.
Gör man så har man noll respekt för sin omgivning. Det är inte så att de råkat väsnas lite för mycket en gång. Utan de regelbundet stör sina grannar. Sådana människor kan man lika gärna skicka jouren på.
Nu hade jag med största sannolikhet pratat med dem på egen hand. Men jag får känslan av att TS är kvinna och hon skriver att hon är konflikträdd, så jag stöder förslaget att hon ska ringa störningsjouren.