Citat:
Ursprungligen postat av
zaphiro
Jag förstår att alla här inne har velat att Ukraina ska vinna sen starten! Det säger varken jag eller dom flesta här emot, men ni har liksom svalt allt Ukraina/väst vill att ni ska svälja och just nu vägrar ni själva att erkänna att Ryssen just nu gör framfart som bara den!
Det här börjar nästan att bli larvigt... Visst, Ryssen kanske ljuger om en del men Ukraina , Zelensky samt väst har inte sen krigets start varit dem mest ärligaste heller... Det här börjar att nästan bli lite halv larvigt och jag har följt denna tråd sen start!
Men men, tro vad ni själva vill tro. Är ju som att den del tror på gud(idioti) medans andra ikke gör!
Krig är fel, krig är för jävligt men just nu verkar Ryssen tala mest sanning i detta nu....
Får se om ukrainarna spränger kanalen i Svetlodarsk! Kommer nog tyvärr att döda en hel del civila men lär döda en massa Ryssar och stoppa deras framfart!
Det löjliga är att du tycker det går så bra.
Det är som att Hitler hade utlöst Fall Weiß, och att Polen hade bankat ut tyskarna från åtminstone en tredjedel av anfallsriktningarna, och fortfarande hade försvarat sig väl den första december 1939
Om du har följt denna tråd sedan start vet du att de ryska förbanden har retirerat från Kyiv och Charkiv.
Ryssland talar aldrig sanning.
Det är ingen mening att ens lyssna på deras officiella kanaler. Det blir bara som att lyssna på lord Hawhaw, eller radio Königsberg.
Synd att du har fastnat så hårt för diktaturens propaganda.