2022-05-23, 20:48
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Har ni glömt blattarna som brände upp sextiotre andra blattar i Göteborg 1998? Ytterligare tvåhundrafjorton blev dessutom mer eller mindre skadade.
Måste vara bland de allra värsta. En bekant till mig sa att det luktade bränt kött över hela centrala Hisingen dagen efter.
Citera
2022-05-23, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Vi har Anton Lundin Pettersson som besinningslöst sablade ner människor med utländskt ursprung på en skola i Trollhättan.

Vi har Hagamannen som våldtog runt 10 svenska kvinnor och försökte mörda flera av dem.

Vi har Peter Mangs, den nya Lasermannen, som mördade flertalet personer med och utan invandrarbakgrund och skadade desto fler.

Vi har Anders Eklund som våldtogsmördade minst två svenska kvinnor/flickor. Har säkerligen gjort sig skyldig till fler brott som inte kommit i dagen.

Vi har Gryningspyromanen. Vi har Örebromannen. Vi har John Aosonious. Vi har Södermannen. Ser du en trend?
Ja, vi ser trenden. Akilov skulle ut ur Sverige men ingen brydde sig. De andra är vårt inhemska problem, det finns ingen anledning att importera fler psykopater.
Citera
2022-05-23, 21:03
Medlem
Nominerar Matija Sovdat, lust- och seriemördare som gillade att spika i offer, leka med blod så vidare(så mycket att det gav honom spontan utlösning). Numera kör han tydligen buss.

Även Goran Kotaran psyksjuk "torped" med ett antal liv på samvetet både här och i Bosnien har gjort sig förtjänt av att nämnas i sammanhanget.
Senast redigerad av Periodic 2022-05-23 kl. 21:15.
Citera
2022-05-23, 21:07
Medlem
Neroxxs avatar
Värsta bör väl vara mord framförallt på barn. Så en serimördare som mördat barn (inte nödvändigtvis enbart).
Så utifrån dessa "krav" så kanske någon av dessa.

John Ingvar Lövgren (fyra mord varav två barn)
Hilda Nilsson (dömd för sju mord på barn)

Sen bör väl som någon nämde även de som brände inne människor i branden i Göteborg verkligen klassas som serie/mass-mördare (helt otroligt att de kom undan så lätt som de gjorde). Det var väl trots allt 64 ungdomar som miste livet i denna morsbrand,

Sen kan man väl även anse att sexuella övergrepp på barn bör anses som högt på denna lista över värsta brottslingar, och här lär det ju dessvärre finnas ett gäng . (Dålig koll på namn här dock).
Senast redigerad av Neroxx 2022-05-23 kl. 21:15.
Citera
2022-05-23, 21:30
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Beror väl på vad man anser vara ”värst”? Mathias Flink dödade visserligen 7pers, hur många som dog vid Stureplansmassakern minns jag inte men nånstans hamnar ändå Jackie Arklöv i topp för min del då han tycks ha dödat bara för dödandets skull.

Nu har väl samtliga dessa personer nån form av psykisk störning så jag vette fan om jag vill kalla dom annat än psyksjuka vilket är en kategori de flesta av våra ”värsta” brottslingar faller under.

Personligen skulle jag nog säga att somliga medlemmar i militärligan var ”värst” om vi håller oss till någorlunda närtid.
Ja, Arklöw verkar vara ett riktigt odjur, bla när han var legosoldat - att han dessutom senare blev nazist som svart man är ju direkt.. öh.. löjeväckande.
Citera
2022-05-23, 21:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Svensk

Mattias Flink,
dödade sju personer och skadade tre i Falun under natten mot lördagen den 11 juni 1994.
Han har (kanske) dödad flest men han hade väl en psykos? En psyskos utlöst av alkohol? Som ledde till praxisändring. Att psykos utlöst av droger gör inte gärningsmannen ansvarslös. Som jag uppfattat gällt innan.

Flinks gärning ändrade mycket i lagstiftningen som jag förstått det.

Rätta mig.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-05-23 kl. 22:06. Anledning: åsterställde förra änrinen
Citera
2022-05-23, 21:34
Medlem
alisvenssons avatar
Dragan "Jokso" Joksovic gangsterkung som blev skjuten i huvudet (av en mördare som heter Janne Raninen på Solvalla) "Jokso" hängde på Stureplan på 90 talet och smugglade cigg i stora mängder och var polare men en riktig militärskurk från ex Jugoslavien någonstans vid Namn "Arkan" De var tämligen råa och inga gubbar man lekte med
Citera
2022-05-23, 21:36
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Mehdi Tayeb.
Alias "AIDS mannen" ?
Citera
2022-05-23, 21:41
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Det sägs ju att jugoslaven Zlatan är Sveriges största fotbollsspelare någonsin, vilket kanske är sant. Men hur är det rent kriminalhistoriskt - är det även där en blatte som står högst upp på prispallen?

Är tex Denho Acar värre än Clark Olofsson?

Vem är tidernas värsta brottsling i Sverige egentligen?

Avser du brott begångna av en infödd "pursvensk"? Eller av en svensk medborgare, oavsett etnisk bakgrund? Eller avser du helt enkelt brott begångna inom Sveriges gränser, oavsett brottslingens medborgarskap/bakgrund?

Vad gäller den första kategorin så lägger jag min röst på Tommy "Slaktarn" Alexandersson, åtminstone vad gäller brott begångna de senaste 50 åren. (Mattias Flink dödade iofs fler personer, men där slog det ju fullständigt slint bara just den kvällen).
Citera
2022-05-23, 21:43
Medlem
EBTs avatar
Det beror givetvis på vilka kriterier som ska uppfyllas. Det är ju skillnad på att kosta staten en massa pengar via seriebrott jämfört med att likt den där fete lastbilschauffören våldta och mörda ett barn.

Svårt att tro att en invandrare ska ha varit den värste pga hur lång tid Sverige funnits.
Citera
2022-05-23, 21:54
Medlem
Zentisgata mordet i Malmö var den sjukaste mordet jag läst om.
Citera
2022-05-23, 22:08
Medlem
Svårt att jämföra vi har haft fram till 90 talet få mörka invandrare. Tommy z såg ju inte så svensk ut. Men vi hade ju en grund med svenska brottslingar i 100 år liksom toppen på ett isberg sen kom någon storm av 2 miljoner invandrare på 30 år och brottsligheten ökade. Hivmannen nämns ju inte så ofta men smittade han inte ett trettiotal med hiv? Var roligare på nittiotalet då kallade man en kriminell invandrare i tidningen för hivmannen . Idag hade tidningen blivit dömd för nazism men ja media är väl ändå dom värsta kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in