2022-03-18, 14:08
Medlem
Har läst lite omdömen i några år om marin o fritid och undrar skulle man nånsin våga köpa nått från dom?

Några som har erfarenheter med Laxå o Örebros marin o fritid?

Alla som åker o har båt här i Närke verkar ju avsky marin o fritid
Citera
2022-03-18, 14:44
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Köpt flera kompletta båtar därifrån och någon extra motor, har aldrig varit några problem.
Citera
2022-04-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken-Ring-Inte
Köpt flera kompletta båtar därifrån och någon extra motor, har aldrig varit några problem.

Åfan Nice!
Citera
2022-04-24, 14:42
Medlem
Skulle köpa givare till ekolod kombinerad med fartlogg. Säljaren frågade vad det var för båt. Motorseglare 9 x3 meter sa jag, spetsgattad. Säljaren frågadegår den fortare än 15 knop. Det säger allt om kunskapen.
Citera
2022-04-24, 14:48
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarn
Skulle köpa givare till ekolod kombinerad med fartlogg. Säljaren frågade vad det var för båt. Motorseglare 9 x3 meter sa jag, spetsgattad. Säljaren frågadegår den fortare än 15 knop. Det säger allt om kunskapen.
Det gör det väl inte?
Citera
2022-04-25, 19:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det gör det väl inte?

Testa att trimma motorn i en klassisk snipa så du kan dra upp den i 20 knop. Sen kan du ringa Guiness Rekordbok.
Citera
2022-04-25, 20:28
Medlem
Bertil85s avatar
Le Pen fniss.

Båt är det stårlek som gäller.
Citera
2022-04-25, 20:37
Medlem
Gubbagronts avatar
Att få en snipa i över 20knop är ju inte omöjligt

https://youtu.be/OWgA5JlbJ5E
Citera
2022-04-27, 10:42
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbagront
Att få en snipa i över 20knop är ju inte omöjligt

https://youtu.be/OWgA5JlbJ5E

Nej, omöjligt är det såklart inte. Men helt meningslöst. Vill man ha en snipa eller vill man ha något annat? Det är i alla fall så ovanligt och dumt att M&F inte ens borde ställa frågan. Men de ställde frågan för de inte hade en aning om vad för typ av båt kunden hade.

Jag har haft kontakt förr med detta företag. Deras rykte på alla omdömes-sidor var stor humor att läsa. Sen vill jag minnas de köpte bort de flesta omdömena på något sätt. Min rekommendation är att köpa hos någon annan om man vill ha bra service och support efteråt. Kan man mycket själv (vilket många kan i jämförelse med detta företag) så kan man säkert få till en bra deal på grejer. Bara man inte gör köpet baserat på att man får förtroende för företaget och inbillar sig man kommer ha en bra relation i framtiden.
Citera
2022-05-06, 00:16
Medlem
Yggdrasil12s avatar
De har väl mest reklamationer mot sig har jag hört .

O ARN skit grejs vad ja läst
Citera
2022-05-23, 20:57
Medlem
Köpte en beg motor på telefon av dem som jag inte sett (hade bråttom) . Helt ok, de gjorde även ett snyggt jobb vid monteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in