2022-05-23, 13:01
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Långt innan gaysex var allmänt accepterat i det svenska samhället så måste det ändå funnits en del män som bögade.

Då frågar man sig i vilka miljöer dessa manliga nöjen var mest vanligt förekommande?

Kan det ha varit i drängstugor, tukthus, fattigstugor, uppfostringsanstalter, herresäten, slott, värdshus, kloster, regementen, statarlängor, fängelsehålor, i mörka gränder eller annorstädes?

Dela med er av era kunskaper om Sveriges historiska bögerier, eller gissa bara om ni vill.
Citera
2022-05-23, 13:04
Medlem
Dina förfäders miljöer
Citera
2022-05-23, 13:06
Medlem
Polismuseet har en utställning just nu som berör detta -> https://polismuseet.se/utstallningar/Avtryckaren/

Bland annat sprang dom runt på Ladugårdsgärdet och Djurgården i Stockholm och dunkade task med varandra i buskarna.
Citera
2022-05-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antizog
Dina förfäders miljöer
Jaså, bland resande/tattare menar du?

En del av mina förfäder var faktiskt rallare med slokhatt och mustasch - du tror att såna gubbar knullade varandra i röven?
Citera
2022-05-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Polismuseet har en utställning just nu som berör detta -> https://polismuseet.se/utstallningar/Avtryckaren/

Bland annat sprang dom runt på Ladugårdsgärdet och Djurgården i Stockholm och dunkade task med varandra i buskarna.
Har för mig att i GBG gick bögarna ut på Hisingen till några slags toalettlängor eller om det var kolonistugor där de kunde få vara ifred med varandra. På söndagarna/helgerna tror jag att de möttes där.
Senast redigerad av AfroCondomFactory 2022-05-23 kl. 13:15.
Citera
2022-05-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Har för mig att i GBG gick bögarna ut på Hisingen till några slags toalettlängor eller om det var kolonistugor där de kunde få vara ifred med varandra. På söndagarna/helgerna tror jag att de möttes där.

Om du har vägarna förbi polismuseet så kan jag rekommendera utställningen. Jävligt intressant, främst delen om prostitution och homosexuella.
Citera
2022-05-23, 13:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Jaså, bland resande/tattare menar du?

En del av mina förfäder var faktiskt rallare med slokhatt och mustasch - du tror att såna gubbar knullade varandra i röven?

Rallarna måste ju sysselsätta sig med nåt under lediga tiden mitt i ingenstans. Tror de körde hårt.
Citera
2022-05-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Rallarna måste ju sysselsätta sig med nåt under lediga tiden mitt i ingenstans. Tror de körde hårt.
Jo, det är möjiigt.

Övriga släkten var resande, dvs tattare - tror du att även de fann spännande karlar att bekanta med längs med vägarna? Eller de kanske var bisexuella och pökade varenda kotte de råkade på?
Citera
2022-05-23, 16:58
Medlem
Tror att det mest var ett överklassnöje. Vanligt folk fattade noginte riktigt vad dom kände Var för rätt många år sen med en bögkompis på deras Dico. Där snackade jag med en dam i 55 års åldern som sa att hon hade 4 barn men var flata numera...Hur gick det till frågade jag? Tja jag viste inget annat svarade hon.
Citera
2022-05-23, 17:13
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Tror att det mest var ett överklassnöje. Vanligt folk fattade noginte riktigt vad dom kände Var för rätt många år sen med en bögkompis på deras Dico. Där snackade jag med en dam i 55 års åldern som sa att hon hade 4 barn men var flata numera...Hur gick det till frågade jag? Tja jag viste inget annat svarade hon.

Detta bevisar bara att kvinnor är helt anpassningsbara. Till skillnad mot män, som har någon sorts heder iallafall och därför är mer eller mindre framfusiga på sina arbetsplater. (Skall visa sig vara män på något vis.)

Kvinnor saknar helt heder är alltså vad du vill visa? Är du kvinnohatare?
Citera
2022-05-23, 17:16
Medlem
Jag kvinohatarare knappast bara berättar en anekdot
Citera
2022-05-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Tror du hon hade en dålig liv då hon fick inte "flata runt" som ung?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in