Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Enig. GMs hensikt med å skrive dette i den eposten 27.01.2019, tenker jeg at kan ha vært for å prøve å lure TH til å tro at AE var i live og at hun skulle bli sluppet fri hvis han betalte løsepengene. Men det kan hende at GMs plan var å aldri slippe AE fri uansett om TH betalte hele løsepengesummen eller ikke, ettersom et menneske som har vært kidnappet kan hjelpe politiet med å finne frem til GM. Hun var trolig død lang tid før den eposten ble sendt.
I trusselbrevet skrev GM bl.a. følgende: "Om du involver politi og media, du putter press på oss. For mye press på oss, vi velger frihet foran penger. Vi tar ned risiko og drepe og kvittes med kropp till Anne-Elisabeth og forsvinne". Der formidler de jo at de kommer til å drepe AE hvis TH involverer politiet.
Nå tenkte jeg mest på dette med photoshop, og bilder fra ulike vinkler. Er det vanlig å tenke at det blir mye vanskeligere å forfalske et bilde, hvis man tar bilder fra ulike vinkler? Selv hadde jeg tenkt at det var godt nok med et bilde av AE sammen med en dagsfersk avis.
Akkurat hva som var planen er vanskelig å vite basert på det som står i trusselbrevet/e-postene. Drapstrusler må vel nesten et trusselbrev inneholde uansett. Det står også at AE skal få slippe fri, når pengene er betalt, uten at det heller er til å stole på. Sporene i S4 kan tyde på at noe har gått galt under bortføringen, og planene kan nok derfor ha forandret seg underveis.