Citat:
Ursprungligen postat av
sfrge
Det där var jäkligt kusligt kommer jag ihåg. Hur någon kan försvinna spårlöst på vägen ner till tvättstugan.
Hon och hennes syster hämtade tvätten. Tydligen hade dom gått in i hissen för att åka upp till lägenheten när Yasmin ångade sig och gick ut innan dörren stängdes. Hon sa att hon skulle hämta resten av tvätten. Sedan dess är hon borta.
Så här i efterhand känns det som att hon avviket självmant. Hon skulle gifta sig bara några dagar senare. Fick hon kalla fötter?
Fanns det nån annan man i hennes liv som hon hellre ville gifta sig med?
Man kan ju tänka sig att det finns en viss hedersgrej i dom där kretsarna.
Det skumma är att pass och kreditkort fanns kvar i lägenheten.
Ja man har så många frågor. Jag hörde av mig till en podd och frågade om dom kunde ta upp fallet och dom hade hört av sig redan innan till familjen med frågan. Och fick nej!!
Kan hennes man ha kommit tidigare och tagit henne?? Men samtidigt så vände hon ju i dörren och på det viset känns det planerat av henne eller i värsta fall av hennes föräldrar. Fick hon inte röra sig oövervakad tänker jag, eftersom systern var med vid tillfället också. Hur hade tjejen det hemma?? Hoppas hon försvann frivilligt och har det bra idag. Många kvinnor har det för jävligt i det där hederslöjliga kulturerna!!
//” Idag har gått sexton år sedan 19 åriga Yasmin Sassi försvann spårlöst från sitt hem på Terapivägen i Huddinge. Hon skulle bara gå och hämta tvätt, när hon försvann utan ett spår.
Det var den 7 februari 2007, Yasmin gick mellan lägenheten och tvättstugan som låg i ett hus på gården utanför.
Fram emot 22.00 tiden så skulle hon och hennes lillasyster åka i hissen upp mot lägenheten på elfte våningen, men precis innan hissdörrarna skulle stängdas igen så gick Yasmin ut ur hissen och sa att hon skulle hämta den sista tvätten.
Yasmin skulle sedan ha ringt sin make som befann sig i Marocko. Dem gifte sig ett år tidigare och sedan dess hade hon kämpat hårt för att han skulle få komma till Sverige. Dagen därpå skulle maken äntligen landa på Arlanda, men Yasmin försvann spårlöst efter samtalet.
När hon inte kommit tillbaka efter en kvart försökte hennes mamma ringa henne på mobiltelefonen, men hon fick inget svar. När hon ringde en tredje gång så var telefonen avstängd.
Polisen har sökt med hundar, de har också förhört alla i hennes familj och hennes närmaste vänner. Letandet har varit resultatlöst och polisen har fått skarp kritik för att de inte varit mer effektiva när det kommer till dörrknackningen och att höra grannar.
Enligt honom är det osannolikt att Yasmin har lyckats hålla sig under polisens radar så lång tid om hon hade rymt frivilligt. Hon skulle heller aldrig följa med en okänd person hur som helst.”//
Så då var hon redan gift🤔 Låter som om hon försvunnit självmant och jag tror i så fall att hon visst lever. OM hon inte hade ett dubbelliv med en pojkvän här som visste om hennes situation. Dom kanske skulle träffas och prata, han blev förbannad och tog livet av henne när han fick veta att maken var på väg och att dom behövde göra slut????
Som sagt så har man många frågor!!