2022-05-21, 16:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket hemskt för föräldrar som råkar ut för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Ja mycket märkligt. Wilma A vet man åtminstone att hon inte lever längre men Mattias är bara bort. Troligen död han också men man vet inte. Oavsett hemskt för föräldrar att missta så unga barn. Mattias 16 år och Wilma 17 år

Ja oavsett så är det hemskt för föräldrar att missta barn.

Dessutom att få leva med en mängd obesvarade frågor är fruktansvärt. Nej vi vet inte ang. Mattias men som du också skriver så är han tyvärr avliden och detta skedde i samband han sprang iväg utan jacka och skor.
Citera
2022-05-21, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja oavsett så är det hemskt för föräldrar att missta barn.

Dessutom att få leva med en mängd obesvarade frågor är fruktansvärt. Nej vi vet inte ang. Mattias men som du också skriver så är han tyvärr avliden och detta skedde i samband han sprang iväg utan jacka och skor.
När det gäller Mattias så är det märkligt att han inte blivit hittad. Tycker att han borde finnas någon stans i närområdet. Undrar hur noga dom sökte av området. Läste någonstans att det var någon som tyckte sig ha hört någon skrika på hjälpa den natten. Man har funderat på om han sprunget ut för att träffa någon som kommit i bil. Fast då borde det ev förekommit någon telefon kontakt för att han skulle kunnat vetat att den eller dom hade kommit som han bestämt träffa med. Blir mycket spekulationer man får inte reda på så mycket igenom medier. Har han trillat i vattnet som där finns inte så långt därifrån så kan man tycka att borde ha hittas.
Citera
2022-05-21, 19:49
Medlem
Mariestadsflickan -92 och Sävsjöflickan, helt klart.
Citera
2022-05-23, 09:47
Medlem
En man som hittades i Fyrisån för 2-3 veckor sedan som tydligen hade anmälts försvunnen enligt polisen. Vem var han? skulle vara intressant att veta, väldigt tyst om det.
Citera
2023-05-12, 21:58
Medlem
Yasmin Sassi, Flemingsberg. Försvann på vägen till tvättstugan. Skulle träffa sin blivande make bara någon/några dagar senare. Väldigt märkligt försvinnande!!!
Citera
2023-05-12, 22:20
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Yasmin Sassi, Flemingsberg. Försvann på vägen till tvättstugan. Skulle träffa sin blivande make bara någon/några dagar senare. Väldigt märkligt försvinnande!!!

Det där var jäkligt kusligt kommer jag ihåg. Hur någon kan försvinna spårlöst på vägen ner till tvättstugan.
Hon och hennes syster hämtade tvätten. Tydligen hade dom gått in i hissen för att åka upp till lägenheten när Yasmin ångade sig och gick ut innan dörren stängdes. Hon sa att hon skulle hämta resten av tvätten. Sedan dess är hon borta.

Så här i efterhand känns det som att hon avviket självmant. Hon skulle gifta sig bara några dagar senare. Fick hon kalla fötter?
Fanns det nån annan man i hennes liv som hon hellre ville gifta sig med?
Man kan ju tänka sig att det finns en viss hedersgrej i dom där kretsarna.

Det skumma är att pass och kreditkort fanns kvar i lägenheten.
Citera
2023-05-13, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det där var jäkligt kusligt kommer jag ihåg. Hur någon kan försvinna spårlöst på vägen ner till tvättstugan.
Hon och hennes syster hämtade tvätten. Tydligen hade dom gått in i hissen för att åka upp till lägenheten när Yasmin ångade sig och gick ut innan dörren stängdes. Hon sa att hon skulle hämta resten av tvätten. Sedan dess är hon borta.

Så här i efterhand känns det som att hon avviket självmant. Hon skulle gifta sig bara några dagar senare. Fick hon kalla fötter?
Fanns det nån annan man i hennes liv som hon hellre ville gifta sig med?
Man kan ju tänka sig att det finns en viss hedersgrej i dom där kretsarna.

Det skumma är att pass och kreditkort fanns kvar i lägenheten.

Ja man har så många frågor. Jag hörde av mig till en podd och frågade om dom kunde ta upp fallet och dom hade hört av sig redan innan till familjen med frågan. Och fick nej!!

Kan hennes man ha kommit tidigare och tagit henne?? Men samtidigt så vände hon ju i dörren och på det viset känns det planerat av henne eller i värsta fall av hennes föräldrar. Fick hon inte röra sig oövervakad tänker jag, eftersom systern var med vid tillfället också. Hur hade tjejen det hemma?? Hoppas hon försvann frivilligt och har det bra idag. Många kvinnor har det för jävligt i det där hederslöjliga kulturerna!!

//” Idag har gått sexton år sedan 19 åriga Yasmin Sassi försvann spårlöst från sitt hem på Terapivägen i Huddinge. Hon skulle bara gå och hämta tvätt, när hon försvann utan ett spår.
Det var den 7 februari 2007, Yasmin gick mellan lägenheten och tvättstugan som låg i ett hus på gården utanför.
Fram emot 22.00 tiden så skulle hon och hennes lillasyster åka i hissen upp mot lägenheten på elfte våningen, men precis innan hissdörrarna skulle stängdas igen så gick Yasmin ut ur hissen och sa att hon skulle hämta den sista tvätten.
Yasmin skulle sedan ha ringt sin make som befann sig i Marocko. Dem gifte sig ett år tidigare och sedan dess hade hon kämpat hårt för att han skulle få komma till Sverige. Dagen därpå skulle maken äntligen landa på Arlanda, men Yasmin försvann spårlöst efter samtalet.
När hon inte kommit tillbaka efter en kvart försökte hennes mamma ringa henne på mobiltelefonen, men hon fick inget svar. När hon ringde en tredje gång så var telefonen avstängd.
Polisen har sökt med hundar, de har också förhört alla i hennes familj och hennes närmaste vänner. Letandet har varit resultatlöst och polisen har fått skarp kritik för att de inte varit mer effektiva när det kommer till dörrknackningen och att höra grannar.
Enligt honom är det osannolikt att Yasmin har lyckats hålla sig under polisens radar så lång tid om hon hade rymt frivilligt. Hon skulle heller aldrig följa med en okänd person hur som helst.”//

Så då var hon redan gift🤔 Låter som om hon försvunnit självmant och jag tror i så fall att hon visst lever. OM hon inte hade ett dubbelliv med en pojkvän här som visste om hennes situation. Dom kanske skulle träffas och prata, han blev förbannad och tog livet av henne när han fick veta att maken var på väg och att dom behövde göra slut????

Som sagt så har man många frågor!!
Senast redigerad av Obmud 2023-05-13 kl. 07:29.
Citera
2023-05-13, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Som rubriken säger vilka fall skulle ni helst vilja se att de blev uppklarade?

Gäller alla svenska olösta försvinnanden. Finns många att välja mellan. Börjar med två st. jag skulle vilja se uppklarade.

Massförsvinnandet Dahlsjö-fallet, Göteborg, 1965.
Brevbäraren Bosse Jansson, Stockholm, 1976.
Definitivt en "favorit"!

Fast på min lista ligger nog ändå Johan Asplund i Sundsvall högst upp.
Hans försvinnande har en lång tråd här på forumet och det förtjänar hans försvinnande att ha. Thomas Quick ställde till med mycket dumt men just detta "erkännande" var sällsynt dumt gjort av honom.

TS har inte bett oss motivera men när det gäller JA så finns det ju en misstänkt person verksam i ett legitimationsyrke och det är väldigt illa.
Citera
2023-05-13, 08:21
Medlem
LemPicas avatar
Finns det någonting som indikerar att familjen eventuellt inte varit helt sanningsenliga?
Det verkar ju som om endast närmsta familjen sett/varit med henne innan hon försvann.
Det dom uppgivit angående omständigheterna behöver ju inte vara korrekt menar jag?

Citat:
Ja man har så många frågor. Jag hörde av mig till en podd och frågade om dom kunde ta upp fallet och dom hade hört av sig redan innan till familjen med frågan. Och fick nej!!

Kan hennes man ha kommit tidigare och tagit henne?? Men samtidigt så vände hon ju i dörren och på det viset känns det planerat av henne eller i värsta fall av hennes föräldrar. Fick hon inte röra sig oövervakad tänker jag, eftersom systern var med vid tillfället också. Hur hade tjejen det hemma?? Hoppas hon försvann frivilligt och har det bra idag. Många kvinnor har det för jävligt i det där hederslöjliga kulturerna!!

//” Idag har gått sexton år sedan 19 åriga Yasmin Sassi försvann spårlöst från sitt hem på Terapivägen i Huddinge. Hon skulle bara gå och hämta tvätt, när hon försvann utan ett spår.
Det var den 7 februari 2007, Yasmin gick mellan lägenheten och tvättstugan som låg i ett hus på gården utanför.
Fram emot 22.00 tiden så skulle hon och hennes lillasyster åka i hissen upp mot lägenheten på elfte våningen, men precis innan hissdörrarna skulle stängdas igen så gick Yasmin ut ur hissen och sa att hon skulle hämta den sista tvätten.
Yasmin skulle sedan ha ringt sin make som befann sig i Marocko. Dem gifte sig ett år tidigare och sedan dess hade hon kämpat hårt för att han skulle få komma till Sverige. Dagen därpå skulle maken äntligen landa på Arlanda, men Yasmin försvann spårlöst efter samtalet.
När hon inte kommit tillbaka efter en kvart försökte hennes mamma ringa henne på mobiltelefonen, men hon fick inget svar. När hon ringde en tredje gång så var telefonen avstängd.
Polisen har sökt med hundar, de har också förhört alla i hennes familj och hennes närmaste vänner. Letandet har varit resultatlöst och polisen har fått skarp kritik för att de inte varit mer effektiva när det kommer till dörrknackningen och att höra grannar.
Enligt honom är det osannolikt att Yasmin har lyckats hålla sig under polisens radar så lång tid om hon hade rymt frivilligt. Hon skulle heller aldrig följa med en okänd person hur som helst.”//

Så då var hon redan gift🤔 Låter som om hon försvunnit självmant och jag tror i så fall att hon visst lever. OM hon inte hade ett dubbelliv med en pojkvän här som visste om hennes situation. Dom kanske skulle träffas och prata, han blev förbannad och tog livet av henne när han fick veta att maken var på väg och att dom behövde göra slut????

Citera
2023-05-13, 11:21
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Försvinnandet måste ha något att göra med giftemålet och maken nere i Marocko. Det är tydligt. Att hon mördats tror jag inte.

Det skulle vara intressant att veta vad maken hade att säga om det här. Jag förutsätter att han har förhörts av polisen.
Jag tror att hon inte ville gifta sig och därför stack frivilligt.
Giftemålet kan ha varit bestämt av hennes släkt. Vi vet ju hur det kan vara i vissa kulturer.
Senast redigerad av sfrge 2023-05-13 kl. 11:26.
Citera
2023-05-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Försvinnandet måste ha något att göra med giftemålet och maken nere i Marocko. Det är tydligt. Att hon mördats tror jag inte.

Det skulle vara intressant att veta vad maken hade att säga om det här. Jag förutsätter att han har förhörts av polisen.
Jag tror att hon inte ville gifta sig och därför stack frivilligt.
Giftemålet kan ha varit bestämt av hennes släkt. Vi vet ju hur det kan vara i vissa kulturer.

Hon var gift med mannen sedan ett år tillbaka och hade sedan ”kämpat att få honom hit” tydligen
Citera
2023-05-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Finns det någonting som indikerar att familjen eventuellt inte varit helt sanningsenliga?
Det verkar ju som om endast närmsta familjen sett/varit med henne innan hon försvann.
Det dom uppgivit angående omständigheterna behöver ju inte vara korrekt menar jag?

Nä i det här fallet finns ingen trovärdig fakta då inga utomstående vittnen verkar finnas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in